Toon posts:

Youtube opent niet goed en andere site helemaal niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren heb ik een probleem met mijn computer, en volgens mij komt het door malware. De symptomen zijn als volgt:

Allereerst doet youtube het niet. Wanneer ik het open, krijg ik een wit scherm met blauwe links er op. Hij logt wel in op mijn account, maar de site zelf werkt niet, zoals zichtbaar op het plaatje hier onder

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/dfg96t.png

Daarnaast krijg ik bij het openen van o.a. Gmail de melding:
"Je verbinding is niet privé

Aanvallers proberen mogelijk je gegevens van www.google.com te stelen (bijvoorbeeld wachtwoorden, berichten of creditcarddetails)."

Ook krijg ik soms, wanneer ik op een stuk tekst klik, ineens een popup-tabblad dat al dat niet direct weer verdwijnt.

Al met al heel vervelend, en ik hoop dat iemand me een tip kan geven hoe ik dit kan verhelpen

Beste antwoord (via Verwijderd op 08-01-2017 15:41)

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:00
1 tip kmspico is de laatsen jaren alleen maar mallware. niks anders.
Ik raad je gewoon een licentie te kopen
Voor een OEM licentie zit je ongeveer op 20 a 25 euro.
En dan windows opnieuw te instaleren
Voor nu raad ik je aan adwcleaner te laten scannen.
En daarna hitman pro.
Dit zal wel even zorgen dat je pc een beetje clean is!
Adwcleaner is freeware https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/
En hitman pro kun je gratis gebruiken voor 30 dagen https://www.hitmanpro.com/en-us.aspx
Succes

Alle reacties

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:51
Check eens of de tijd en datum van je computer goed ingesteld staan.

The devil is in the details.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat voor Anti-Virus heb je? Avast/AVG? Dan moet je het web filter (of hoe dat ding ook alweer heet) uitschakelen.

Welke DNS-server gebruik je (al dan niet via de router)?

Check ook eens waar het certificaat vandaan komt (wat is de domeinnaam dat gekoppeld staan en wie heeft het ondertekend?), daaraan kun je waarschijnlijk ook zien waar het misgaat.

[ Voor 35% gewijzigd door Room42 op 08-01-2017 14:28 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:50
Wat voor armoedig pakket gebruik je als AV?

Je symptoombeschrijving en de 'Veilig' in de adresbalk suggereert dat een antiviruspakket de SSL-connectie afvangt met een eigen CA.

Ik zou dat soort features niet gebruiken; AV-boeren mogen maar eens leren maar eens op een alternatieve wijze content te scannen ipv. de SSL-implementatie van browsers om zeep te helpen met dit soort ranzige hacks.

Hmm, dat 'Veilig' is blijkbaar nieuw op Chrome onder Windows? Dan zie hieronder. Als dat geen soelaas biedt kun je zou je op het slotje kunnen klikken, 'Details' kiezen en dan de pagina herladen (F5) en daar een screenshot van posten.

Naast die wazige plugin-icon geeft het icoontje in de adresbalk namelijk aan dat er non-secure origins zijn (als het goed is), wat zou kunnen verklaren waarom de pagina niet goed laadt. Echter, Google heeft dat zelf gewoon goed voor elkaar, dus er is iets anders aan de hand (bijvoorbeeld een malafide plugin)...

[ Voor 41% gewijzigd door Thralas op 08-01-2017 14:42 ]

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Je hebt een plugin in je chrome zitten die stuk is, zie puzzelstukje rechtsboven in de hoek, verwijder eens alle extensies die je niet (her)kent uit chrome en kijk eens wat daarna gebeurt.

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op zondag 8 januari 2017 @ 14:26:
Check eens of de tijd en datum van je computer goed ingesteld staan.
Dit heb ik inderdaad als eerste gecheckt, en deze staan goed ingesteld.
Room42 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 14:26:
Wat voor Anti-Virus heb je? Avast/AVG? Dan moet je het web filter (of hoe dat ding ook alweer heet) uitschakelen.

Welke DNS-server gebruik je (al dan niet via de router)?

Check ook eens waar het certificaat vandaan komt (wat is de domeinnaam dat gekoppeld staan en wie heeft het ondertekend?), daaraan kun je waarschijnlijk ook zien waar het misgaat.
Ik gebruik AVG. Daarnaast is het eigenlijk pas misgegaan toen ik een programma downloadde om mijn windows licentie te heractiveren (KMSPico), omdat ik een melding kreeg dat ik dit moest doen binnen 2 weken. Het internet werkt verder nog helemaal goed, en het lijkt dat enkel sites die aan google verbonden zijn niet (goed) werken

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:50
Verwijderd schreef op zondag 8 januari 2017 @ 14:42:
Daarnaast is het eigenlijk pas misgegaan toen ik een programma downloadde om mijn windows licentie te heractiveren (KMSPico), omdat ik een melding kreeg dat ik dit moest doen binnen 2 weken.
Weet je hoe je dat normaliter doet? Door een licentie te kopen. Bijkomend voordeel is dat Microsoft geen ad/malware installeert (zoals klaarblijkelijk is gebeurd)...

Acties:
  • Beste antwoord

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:00
1 tip kmspico is de laatsen jaren alleen maar mallware. niks anders.
Ik raad je gewoon een licentie te kopen
Voor een OEM licentie zit je ongeveer op 20 a 25 euro.
En dan windows opnieuw te instaleren
Voor nu raad ik je aan adwcleaner te laten scannen.
En daarna hitman pro.
Dit zal wel even zorgen dat je pc een beetje clean is!
Adwcleaner is freeware https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/
En hitman pro kun je gratis gebruiken voor 30 dagen https://www.hitmanpro.com/en-us.aspx
Succes

Verwijderd

Topicstarter
Phase schreef op zondag 8 januari 2017 @ 14:39:
Je hebt een plugin in je chrome zitten die stuk is, zie puzzelstukje rechtsboven in de hoek, verwijder eens alle extensies die je niet (her)kent uit chrome en kijk eens wat daarna gebeurt.
Gedaan, en helaas doet gmail het alsnog niet. hij geeft dezelfde melding
Thralas schreef op zondag 8 januari 2017 @ 14:44:
[...]

Weet je hoe je dat normaliter doet? Door een licentie te kopen. Bijkomend voordeel is dat Microsoft geen ad/malware installeert (zoals klaarblijkelijk is gebeurd)...
Haha, ja dat is dus het gekke. Twee jaar geleden heb ik de licentie gekocht toen ik de pc kocht. En nu kreeg ik ineens de melding dat de activeringstermijn bijna is verlopen, maar ik heb hem destijds geactiveerd.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-11 16:55
Kun je niet een tweede webbrowser proberen? Als het in bv Firefox ook fout gaat, dan weet je zeker dat het niet aan je browser ligt. Of start Chrome eens op met een blanco profiel (kan dat?) Ik heb het gevoel dat het een brakke plugin of een overactieve adblocker is.

Ik zou trouwens die licentie gewoon even checken bij Microsoft. Als je een officiele licentie hebt gekocht dan moet die het gewoon blijven doen. Wellicht heb je een illegale key gekocht en heeft Microsoft deze nu geblokkeerd? Overigens doet het genoemde programmaatje het bij mij al jaren prima, zonder malware...

Verwijderd

Topicstarter
PhilipsFan schreef op zondag 8 januari 2017 @ 15:12:
Kun je niet een tweede webbrowser proberen? Als het in bv Firefox ook fout gaat, dan weet je zeker dat het niet aan je browser ligt. Of start Chrome eens op met een blanco profiel (kan dat?) Ik heb het gevoel dat het een brakke plugin of een overactieve adblocker is.

Ik zou trouwens die licentie gewoon even checken bij Microsoft. Als je een officiele licentie hebt gekocht dan moet die het gewoon blijven doen. Wellicht heb je een illegale key gekocht en heeft Microsoft deze nu geblokkeerd? Overigens doet het genoemde programmaatje het bij mij al jaren prima, zonder malware...
Ik heb het ook in firefox geprobeerd en daar geeft hij dezelfde foutmelding, dus het probleem ligt niet bij de browser.

Ik heb inmiddels contact gezocht met degene die mijn computer heeft geleverd (met windows er op), om te achterhalen of de code legaal was of niet. Maar zelfs als dat verholpen is, zit ik nog steeds met het malware probleem

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:21
Het zou ook je hdd of ram kunnen zijn, hoeveel fouten heb je in je broncontrole.
Adwcleaner en Malwarebytes geven snel uitslag of het malware is.
wat ook nog kan is dat je firewall missc iets op youtube blokt
Maar idd als je iets met kmspico mee hebt genomen, of hij heeft iets met je dns geflikt waardoor je niet meer bij google kan, dat kan ook.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels werken youtube en gmail weer (dankzij Hitman Pro en Adwcleaner) dus ik denk dat het probleem verholpen is. Nu alleen nog even uitzoeken hoe het met mijn licentie zit

Heel erg bedankt voor de hulp iedereen!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:21
Verwijderd schreef op zondag 8 januari 2017 @ 15:52:
Inmiddels werken youtube en gmail weer (dankzij Hitman Pro en Adwcleaner) dus ik denk dat het probleem verholpen is. Nu alleen nog even uitzoeken hoe het met mijn licentie zit

Heel erg bedankt voor de hulp iedereen!
Hier kan je je key wel checken https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download
maar je key kan zonder pico oid, invoeren in je eigen windows, en een oke moet het dan wel geldig verklaren

[ Voor 11% gewijzigd door Mel33 op 08-01-2017 15:58 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Pagina: 1