Vraag

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-01 18:25
Momenteel gebruik ik al 4 jaar een pricewatch: Popcorn Hour A-300 en hoe goed en OK die toen was, hoe meer ik me er nu aan ga ergeren.

De problemen:

Soms wat sloom met opstarten/afspelen;
Bepaalde films die niet (goed) worden afgespeeld;
Schokkend beeld af en toe;
Verbinding af en toe wegvallen;
Soms wat hangers waardoor ik moet resetten (uitknop AB vasthouden);
Terug opstarten duurt dan weer lang;
Als de speler op screensaver valt, dan kan ik vaak ook weer gaan resetten.

Al met al genoeg dingetjes die irritant zijn. Wellicht niet alles de schuld van het apparaat zelf, maar het is ook vaak prutsen om het ding aan de gang krijgen op een nieuw netwerk.
Ik ben al 2x verhuisd en elke keer was het gezeik om deze aan te sluiten.

Plus het feit dat ik een tijd geleden deze A300 ook heb aangeraden aan mijn zwager en hij er momenteel niks mee kan.
4 avonden ben ik daar geweest om het werkende te krijgen, maar nog steeds niet gelukt. Deze heb ik van hem dus weer teruggekocht en hem tijdelijk mijn pricewatch: Xtreamer Sidewinder3 WiFi gegeven.
Kabel erin = werken. Geen gepruts en geen gezeik.

Nieuwe mediaspeler:

Als ik ga zoeken naar mediaspelers merk ik dat het niet zo simpel is.
Ik kom merken tegen zoals Mecool, Himedia, YokaTV en Eweat. Het is dat ik door wat meer lezen hier en daar ik weet dat bv Himedia wel goed is, anders was ik deze merken allemaal voorbij gelopen.
Dat gezegd hebbende: de Q10 Pro kost ook meteen zo'n €200,-.
De reviews die ik lees en kijk laten wel zien dat het een goed/snel systeem is.

Maar is deze inderdaad ook probleemloos?

Ik speel films af vanaf mijn NAS. Door een lijst browsen is OK, maar ik vind het gebruik van een mediajukebox wel een stuk mooier/fijner.
Voor nu gebruik ik daar NMJToolbox voor. Elke keer vanaf mijn pc (handmatig) bijwerken.
Hoe zit dit bv met de Q10? Ik zou het fijn vinden als zoiets (vooral voor €200,-) dan wat makkelijker werkt.

Zijn er meer goede opties buiten de Q10?
De mediaspeler moet eigenlijk gewoon soepel en goed werken, en een makkelijk bruikbare NMJ hebben.

Alle reacties

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Of NMJToolbox op de Q10 Pro werkt weet ik niet, maar in Kodi op de Q10 Pro heb je ook een mediajukebox en dat werkt prima;

Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/6w3h5lqol/IMG_1164.jpg

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:51
Welke eisen stel je aan de hardware? (aansluitingen, vormgeving en type media die je af gaat spelen?)

Afhankelijk daarvan een Raspberry of HTPC (bijvoorbeeld een NUC) of een ander apparaat dat aan je wensen voldoet met Kodi er op? Met een budget van 200e moet je best een eind kunnen komen.

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-01 18:25
Het hoeft uiteraard niet NMJToolbox te zijn.
Echter vind ik zo'n 'wall' met hoesjes wel leuk uit zien en wat makkelijker selecteren.
Maar het moet wel redelijk makkelijk zijn. Niet zoals nu ik alles handmatig moet toevoegen en elke keer handmatig scannen en opslaan etc.

Eisen niet zoveel.
Max BR en 3D. Hoeft dus geen 4K ondersteuning te hebben. En gewoon HDMI naar mijn soundbar.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hoewel het uitgangspunt Kodi is als media software, is onderstaand overzicht aardig informatief betreffende spelers en hun mogelijkheden.

START HERE - Pick the Right Kodi Box (updated Jan 2017)

Testing, one, two ...