Toon posts:

operating system not found :'(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een ouwe 486 bak staan die voor mijn broertje voor school moet gaan werken.
Maar de hd was kapot dus heb ik ergens een nieuwe gekregen die heb ik erin gezet (met 1 partitie.) In de bios hekent ie hem en hij is ingesteld dat hij moet booten van de floppy. Als ik dan de win 98 bootfloppy erin doe omdat die gelijk de cdrom herkent en omdat ik niet vanuit de bios kan booten van de cdrom. als ik hem opstart zegt hij nadat hij even de folppy heeft bekeken operating system not found en dan kapt hij ermee. wat moet ik hier aand doen.
bvd

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

Weet je zeker dat die floppy bootable is?

Verwijderd

Topicstarter
nou het is ene orginele bootfloppy (die bij de doos van win98 in zat dus ik denk het wel

• mvds

mvds

Totally awesome!

Probeer het eens op een andere PC dan. Dat het een originele floppy is dat boeit niet, ik heb ook eens een originele videoband gehad (van een film, gekocht dus) waar ineens twee uur telekids opstond.

Verwijderd

ROFL....dat ken ik met die video band. Mijn kameraad had een Startrek aflevering gekocht waarbij er een hele oude aflevering op stond...>:)

Effen een ander floppy gebruiken....Kan zijn dat je flop kaduk is....Ik had hier een floppy station die floppy's schreef die alleen om mijn station te lezen waren en niet op een ander station.....(leker vaag dus)

Gewoon onder dos effen "sys A:" doen en je hebt een leuk floppy-tje

• NEOTEK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 21:05

NEOTEK

Neotek

Ja, gewoon ff nieuwe bootflop, het lijkt wel of die dingen maar een paar maanden mee gaan.

Kubuntu

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Floppy is gewoon gaar waarschijnlijk, die dingen zijn altijd kapot >:)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op maandag 02 juli 2001 10:36 schreef Metalium- het volgende:
Floppy is gewoon gaar waarschijnlijk, die dingen zijn altijd kapot >:)
Nee, niet altijd. Maar wel altijd op de momenten dat je ze nodig hebt.

Verwijderd

Topicstarter
nou niet echt want ik heb alle 3 de boot floppys geprobeerd win 95 win 98 win me en geen en doet het dus wat moet ik nu (ik heb het gevoel dat eriets verkeerd staat in de bios ik weet alleen niet wat

• mvds

mvds

Totally awesome!

Oh zo, dan moet je even kijken of je bootsequence klopt (eerst A: dus) en of de optie aanstaat dat ie bij het booten de floppy scant.

Verwijderd

Topicstarter
die staan ook allebei aan k weet het echt niet meer ik denk dat ik de bios maar eens ga resette
Pagina: 1