Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade Mikrotik RB2011UAS-2HnD-IN ?

Pagina: 1
Acties:

• schuurman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-11 21:47
Ik ben in het bezit van een Mikrotik RB2011UAS-2HnD-IN Router deze heb ik achter de Experiabox van KPN hangen voor mijn eigen netwerk. De Experiabox gebruik ik voor het gastennetwerk.
Nu heb ik een 100/100 glasvezelverbinding en kan hier op mijn eigen Wlan niet optimaal gebruik van maken omdat de Mikrotik geen 5Ghz ondersteund.

Omdat je veel controle hebt over de Mikrotik zou ik deze het liefst handhaven.

Ik zit eraan te denken om een apart accesspoint achter de Mikrotik router te hangen.

Welke zouden jullie toepassen (Ik zit zelf aan de Ubiquiti UniFi AP-AC LITE te denken) of hebben jullie nog
andere / betere ideeën ?

Verwijderd

Je kan ook een Mikrotik RB 962UiGS-5HacT2HnT nemen (lekker lange naam). De korte naam is hAP ac.

http://www.ip-sa.com.pl/rb962uigs-5hact2hnt-p-2053.html

Dit is een dijk van een apparaat, en super snel (ik haalde makkelijk 200 MBps op 5 GHz tijdens mijn certificatie voor MTCWE. (die 200 Mbps was de glasvezel die ze hadden in het cursus lokaal).

Het voordeel is ook, dat deze een glaspoort heeft. Je kan dan (in theorie) deze als hoofdrouter zetten. Maar omdat waarschijnlijk dan de router in de meterkast komt te staan, heb je weinig dekking van de 5 GHz.

Ik heb deze aan mijn plafond gehangen in de woonkamer. Ik trek makkelijk de 180 Mbps van Ziggo vol.

Met een case van RF elements. Ziet er gaaf uit:

https://www.rfelements.co...inspot/stationbox-inspot/

Deze Mikrotik is vergelijkbaar met de Ubiquiti AC-Pro, maar die laatste is iets duurder.

Maar ook de AC-Lite voldoet ook wel en is voordeliger.

Maar bij de Mikrotik kan je óók een USB modem inprikken, en een OSPF netwerk opzetten. Mocht je glasvezel een keer eruit liggen, kan je op LTE verder (moet je wel een data sim hebben). Wel leuk, volledig geautomatiseerde fail over.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2017 13:01 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:34

lier

MikroTik nerd

Persoonlijk zou ik geen Unifi accesspoint kiezen als je er maar een nodig hebt. Dit type werkt uiteraard prima zelfstandig, maar de toegevoegde waarde zit met name in de samenwerking bij meer dan 1 accesspoint.

Hier op het forum wordt ook wel eens enthousiast gesproken over:
KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99

Volgens mij wordt door een andere ISP ook zoiets aangeboden.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• schuurman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-11 21:47
De Mikrotik RB 962UiGS-5HacT2HnT met de case van RF elements is zeker een kanshebber. Is deze lastig te configureren ?

Bedankt voor de tips.

Verwijderd

Nee, de standaard "quickset" die opstart als jij de Mikrotik aanzet, moet je WISP AP kiezen. Dus NIET de Home AP! Klinkt raar, maar het werkt veel beter als WISP AP dan de Home versie.

En vergeet niet de OS versie te updaten (/system/packages), of vanuit de Quickset.