Toon posts:

Asus P2B + PCI modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren een pc geinst. met win88 se, maar nu wordt het interne modem niet gevonden. Hiervoor stond er Win2000 op en werkte alles prima (behalve de printer, vandaar win98). Ik heb al zowat alles geprobeerd, maar niets help. Ga alleen nog een bios update doen. Weet iemand wat het probleem kan zijn? (Oh ja onder windows ME deed het modem het ook, na wat vogel werk!)

Alvast bedankt,

Frank.

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 18:36
als je de specs even geeft dan zou ik mischien wel van hulp kunnen zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, geen specs bij de hand, maar morgen zal ik zorgen dat ik ze heb.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 23:09

EXX

EXtended eXchange

1. Kast open
2. Modem eruit
3. Windows 98 opstarten
4. Windows weer shutdown
5. Modem er weer in
6. Computer weer aan en kijken of Win98 het modem nu wel detecteert. Indien niet, het modem eens in een ander slot zetten.

Ik heb dit ook eens gehad met mijn intern PCI modem op ASUS P2B. Uiteindelijk werd het modem weer herkend door het in een ander slot te plaatsen.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Topicstarter
Al dit soort acties al uitgevoerd, echter zonder resultaat. Ook geluidskaart etc. verwijderd en op alle mogelijke manier geplaatst, helaas.... Maar het probleem is nu "verholpen" door windows ME te installeren!! Plotseling is er dan wel een modem!! Maar ja dan ziet men de videokaart niet meer, gelukkig heb ik hier wel drivers voor, dus probleem is verholpen.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 23:09

EXX

EXtended eXchange

Aaaaaargh, soms is Windows echt |:(
Waarom werkt ME wel en 98 SE niet. Echt vaag. Meestal is het omgekeerd: 98 gaat en ME niet. iig fijn dat het nu werkt.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Pagina: 1