Na 7 jaar trouwe dienst van m'n ouwe werkpaard wordt het tijd voor iets nieuws
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een nieuwe pc en toekomst klaar, VR ready-ish. Het is een droom om ooit VR te hebben, maar ik zie dat eigenlijk niet zo snel gebeuren. Eigenlijk is het een game pc met een 1080p 60hz scherm. Misschien in de toekomst dat ik of een 144 hertz scherm koop, of een g-sync scherm of zelfs een 1440p scherm. Voor de rest hobby, foto en video editten.
Met deze behuizing had ik het idee om 2 top fans te installeren, die de lucht wegvoeren, 1 fan achter ook als uitvoer en de cpu radiator fans aan de voorkant als intake. Is dat een goed idee? Het is mij niet duidelijk of ik nog een 3 front fan kan installeren ivm ruimte. Iets wat ik denk wat goed is voor m'n systeem is een positieve druk in m'n kast ivm stof. Maar dat kan ik regelen via de moederbord? (spelen met de rpm's van de fans?)
Wat mag het systeem gaan kosten?
1.800,- max
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2 ssd's van 128gb, heb nog een 1terra harddisk, maar ik denk dat dat niet meer gaat passen door de radiator. Voor opslag voor langere tijd, zoals foto's filmpjes etc vind ik niet erg om een externe hardeschijf te gebruiken.
Ga je overklokken?
Niet echt, maar ik vind het wel leuk dat de optie er is. Ik merk dat ik wel neig over te klokken als een spel of een applicatie niet meer lekker loopt vanwege de hogere systeem eisen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb het onderstaande uitgekozen en wil graag dat jullie het even dubbelchecken voordat ik m'n daadwerkelijke aanschaf ga doen. Dit ook omdat het m'n eerste waterkoeling systeem is. En uiteraard of alles wel compatible is met elkaar, niet dat ik straks achter kom dat de gpu te lang is, omdat ik een te dikke radiator heb uitgekozen.
Voor de rest tips zijn wel handig en hoor ik graag aan. Bijvoorbeeld, ik zou die koeler niet doen omdat...
of deze kast is beter want...
Alvast bedankt voor de hulp!
Update: M'n systeem nu, 5 jaar na dato.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een nieuwe pc en toekomst klaar, VR ready-ish. Het is een droom om ooit VR te hebben, maar ik zie dat eigenlijk niet zo snel gebeuren. Eigenlijk is het een game pc met een 1080p 60hz scherm. Misschien in de toekomst dat ik of een 144 hertz scherm koop, of een g-sync scherm of zelfs een 1440p scherm. Voor de rest hobby, foto en video editten.
Met deze behuizing had ik het idee om 2 top fans te installeren, die de lucht wegvoeren, 1 fan achter ook als uitvoer en de cpu radiator fans aan de voorkant als intake. Is dat een goed idee? Het is mij niet duidelijk of ik nog een 3 front fan kan installeren ivm ruimte. Iets wat ik denk wat goed is voor m'n systeem is een positieve druk in m'n kast ivm stof. Maar dat kan ik regelen via de moederbord? (spelen met de rpm's van de fans?)
Wat mag het systeem gaan kosten?
1.800,- max
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2 ssd's van 128gb, heb nog een 1terra harddisk, maar ik denk dat dat niet meer gaat passen door de radiator. Voor opslag voor langere tijd, zoals foto's filmpjes etc vind ik niet erg om een externe hardeschijf te gebruiken.
Ga je overklokken?
Niet echt, maar ik vind het wel leuk dat de optie er is. Ik merk dat ik wel neig over te klokken als een spel of een applicatie niet meer lekker loopt vanwege de hogere systeem eisen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb het onderstaande uitgekozen en wil graag dat jullie het even dubbelchecken voordat ik m'n daadwerkelijke aanschaf ga doen. Dit ook omdat het m'n eerste waterkoeling systeem is. En uiteraard of alles wel compatible is met elkaar, niet dat ik straks achter kom dat de gpu te lang is, omdat ik een te dikke radiator heb uitgekozen.
Voor de rest tips zijn wel handig en hoor ik graag aan. Bijvoorbeeld, ik zou die koeler niet doen omdat...
of deze kast is beter want...
Alvast bedankt voor de hulp!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Tray | € 253,- | € 253,- |
| 1 | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | € 148,- | € 148,- |
| 1 | Inno3D iChill GeForce GTX 1070 X3 8GB | € 466,50 | € 466,50 |
| 1 | Phanteks Eclipse P400S Zwart Window | € 74,50 | € 74,50 |
| 1 | Arctic Liquid Freezer 240 | € 81,30 | € 81,30 |
| 2 | Noctua NF-A15 PWM, 140mm | € 19,95 | € 39,90 |
| 1 | Noctua NF-S12A FLX, 120mm | € 18,95 | € 18,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB | € 105,- | € 105,- |
| 1 | Corsair RM750x | € 109,90 | € 109,90 |
| 1 | Samsung 960 EVO 500GB | € 230,- | € 230,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.527,05 | |
Update: M'n systeem nu, 5 jaar na dato.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-7700K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R5 Zwart Window | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Ventilatoren | Noctua NF-A12x25 PWM Bruin, 120mm | € 25,65 | € 25,65 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750x Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 1TB | € 86,38 | € 86,38 |
| 1 | Solid state drives | Intel 600p 512GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 2TB | € 203,06 | € 203,06 |
| Totaal | € 384,99 | |||
[ Voor 24% gewijzigd door RubberKut op 24-07-2022 15:57 ]