Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zekko
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-11-2024
Hallotjes,

Mijn huidige laptop zit er nu dan toch echt doorheen. De scharnieren kapot, hij raakt snel oververhit, batterij dood, flinke vlek dode pixels, en er kwam bij de adapter inpluggen zojuist een pluimpje rook uit en de geur van smeltend plastic (begint gevaarlijk te worden dus!).

Ik ben van plan later dit jaar een mooie gaming desktop te bouwen, dus geef ik liever minder geld uit aan een goedkopere laptop waarmee ik tot die tijd nog wat kan gamen. Zo draai ik nu op mijn Radeon 7670m Overwatch op 50% downscaling, alles low, en haal zo'n 30-40 fps. Iets wat in die buurt zit ben ik niet ontevreden mee, maar ik hoop binnen dit budget met de huidige tech op low settings toch 50-60 fps te halen (met downscaling eventueel). Andere games die ik speel zijn Hearthstone, Cities: Skylines, Kerbal Space Program en Civilization 5. Niks wat echt zwaar is, dus.

Verslepen van de laptop zal ik veel doen, ik reis veel. Gewicht hoeft niet op gelet te worden, maar heb wel graag dat ie een beetje betrouwbaar is (zie beschrijving huidige laptop). Ik heb gezocht op failure rates van laptop merken, maar er is praktisch geen info over behalve anekdotische verhalen die elkaar tegenspreken en een heel oude survey uit 2009.

Graag een stukje SSD opslag, maar dit wordt mijn enige computer voorlopig dus een ruimere HDD is ook nodig.

Met zelf wat zoeken leek mij dit de beste deal van het moment: de Acer Aspire E5-575G-56BX.

Nu hoor ik ook gefluister over de GeForce 1000 serie waar deze maand (?) laptops mee uitkomen, maar zullen daar laptops tussen zitten van onder de €1000 euro? Als ik er €300 euro meer voor moet betalen, steek ik dat liever later in een mooie desktop GeForce 1070 of 1080.

Alle advies wordt zeer geapprecieerd! :)

EDIT: Bij nader inzien lijkt deze Medion Erazer X6601 een betere bang for buck. Het is een net iets andere uitvoering van de Medion Erazer X6601 (30020944, Qwerty) die in de December BBG staat, maar zover ik zie is het enige verschil een gebrek aan 1TB HDD? Voor een verschil van 200 euro zet ik die er liever zelf in. Of mis ik iets (doe ik wel vaker :P )?

[ Voor 15% gewijzigd door Zekko op 08-01-2017 13:46 ]