Binnenkort gaan wij verhuizen naar nieuwbouw huis. Daar willen we graag goede WIFI op elke verdieping en in de tuin hebben. Nu ben ik altijd aan het rond neuzen, maar kom er niet uit wat een degelijke oplossing is. In huis 4 hebben we overal loze leiding laten leggen, elke verdieping/kamer kan daar waar nodig een 1GB lan aansluiting krijgen. Heb al een goede router (R7000 van netgear) die ik graag wil blijven gebruiken.
Hoe kan ik nu bij de router het beste WIFI netwerk in huis krijgen?
1. Oude Router + Nieuwe Range Extenders per verdieping (eerste en tweede).
2. Zo'n nieuw Mesh based set kopen, router blijven gebruiken en WIFI via Mesh oplossing laten lopen.
3. Oude Router + nieuwe losse access points per verdieping (eerste en tweede)
4 ...??
Gaat er voornamelijk om dat draadloze apparaten gewoon goed bereik hebben om te kunnen internetten, video te kijken, etc en dat apparaten zelf gewoon beste signaal oppakken. Niet dat ik hier steeds devices moet gaan configureren/tweaken en mensen zaken moet gaan lopen uitleggen dat ze handmatig van netwerk moeten switchen.
Hoe kan ik nu bij de router het beste WIFI netwerk in huis krijgen?
1. Oude Router + Nieuwe Range Extenders per verdieping (eerste en tweede).
2. Zo'n nieuw Mesh based set kopen, router blijven gebruiken en WIFI via Mesh oplossing laten lopen.
3. Oude Router + nieuwe losse access points per verdieping (eerste en tweede)
4 ...??
Gaat er voornamelijk om dat draadloze apparaten gewoon goed bereik hebben om te kunnen internetten, video te kijken, etc en dat apparaten zelf gewoon beste signaal oppakken. Niet dat ik hier steeds devices moet gaan configureren/tweaken en mensen zaken moet gaan lopen uitleggen dat ze handmatig van netwerk moeten switchen.