Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Best optie voor WIFI netwerk anno 2017?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• friket
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 27-10 13:59
Binnenkort gaan wij verhuizen naar nieuwbouw huis. Daar willen we graag goede WIFI op elke verdieping en in de tuin hebben. Nu ben ik altijd aan het rond neuzen, maar kom er niet uit wat een degelijke oplossing is. In huis 4 hebben we overal loze leiding laten leggen, elke verdieping/kamer kan daar waar nodig een 1GB lan aansluiting krijgen. Heb al een goede router (R7000 van netgear) die ik graag wil blijven gebruiken.

Hoe kan ik nu bij de router het beste WIFI netwerk in huis krijgen?

1. Oude Router + Nieuwe Range Extenders per verdieping (eerste en tweede).
2. Zo'n nieuw Mesh based set kopen, router blijven gebruiken en WIFI via Mesh oplossing laten lopen.
3. Oude Router + nieuwe losse access points per verdieping (eerste en tweede)
4 ...??

Gaat er voornamelijk om dat draadloze apparaten gewoon goed bereik hebben om te kunnen internetten, video te kijken, etc en dat apparaten zelf gewoon beste signaal oppakken. Niet dat ik hier steeds devices moet gaan configureren/tweaken en mensen zaken moet gaan lopen uitleggen dat ze handmatig van netwerk moeten switchen.

Alle reacties

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

#3 met stip. Je hebt loze leidingen, trek UTP-kabels en stel AP's op. Idealiter stel je ook het zendvermogen bij zodat er niet teveel overlap is (maar je clients moeten wel kunnen roamen).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hang een Ubiquity Access Point op, prima spul. De AC LR is een Long Range apparaat en geeft superbereik maar zoals altijd hangt alles af van omgevingsfactoren.

https://discord.com/invite/tweakers

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

redfoxert schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:04:
Hang een Ubiquity Access Point op, prima spul. De AC LR is een Long Range apparaat en geeft superbereik maar zoals altijd hangt alles af van omgevingsfactoren.
Het verschil tussen 300m en 450m is in een doorsnee-woning niet relevant. Het gaat bij thuisgebruik niet om bereik maar om dekking. Dat realiseer je door de AP's goed te plaatsen, niet door ze te laten schreeuwen. Besteed het geld liever aan meer (AP Lite) of betere (AP Pro) AP's. Zeker gezien die LR in 5GHz geen meerwaarde heeft boven de Lite, en anno 2017 zit je ivm performance en verstoring in de 2.4GHz als het goed is vooral in de 5GHz.

Oslik blyat! Oslik!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
De apparaten mogen weliswaar 802.11 AC wave 2 2x2/4x4 met mu-mimo ondersteunen om een fatsoenlijk WiFi netwerk te hebben.

Je kan het minder doen, maar dan werkt het het minst snel.

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-11 18:38

MaxPoweR

-=StopTech=-

Investeer in access points, ik heb ze thuis ook, werkt perfect.

• friket
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 27-10 13:59
Dank voor de reacties! Access Points lijken zo te lezen nog steeds de beste oplossing.

[ Voor 6% gewijzigd door friket op 09-01-2017 13:42 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:34

lier

MikroTik nerd

dion_b schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:32:
Zeker gezien die LR in 5GHz geen meerwaarde heeft boven de Lite, en anno 2017 zit je ivm performance en verstoring in de 2.4GHz als het goed is vooral in de 5GHz.
Dankzij de betere antennes werkt de LR (voor mij) duidelijk beter dan de Lite. Hij kan niet alleen harder schreeuwen (maar daar heb je niet zo veel aan), hij luister ook beter ;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Totdat je buurman ook een LR koopt en begint te schreeuwen })

Hattrick: Thorgal Eagles

Pagina: 1