Toon posts:

Search op IIS geeft 'kale linkjes'

Pagina: 1
Acties:
  • 354 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai een intranet op een iis 5. Nu ben ik bezig met een search daarvoor. Nu draait de indexdienst, en de search werkt grotendeels.

Nu, als hij data teruggeeft, geeft hij kale linkjes terug: 'http://intranet'.

Dus stel ik zoek een telefoonnummer, en die staan in 'http://intranet/telefoon/telefoon.html', dan vind de search de pagina wel, maar geeft als link 'http://intranet' Tja, daar heb ik dus nix aan. Ik vermoed een instelling in de iis.

Wie weet wat het is???

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand een idee?

Verwijderd

Topicstarter
*schop!*

Verwijderd

Topicstarter
Normaal gesproken schop ik een topic nooit na zo een lange tijd terug omhoog, maar dit probleem heb ik nog steeds niet opgelost.

Wie kan mij helpen???

Verwijderd

Hoe ziet je query eruit (welke kolommen vraag je op) en hoe bouw je je link op?

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Helpt deze?

[topic=156488]

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
Nope, die link naar die andere draad hielp niet. Dat was namelijk ook een draadje van mijzelf :P

Maar het is echt een software gebeuren. Het zoeken werkte eerst. Toen liep het hele asp goedje nog op een andere server. Toen werd de iis-dienst verhuist naar een andere server, en nu werkt het dus niet meer. Het ligt dus _niet_ aan de query of iets in die richting...

Verder loopt mijn indexdienst, voor systeem en web. Ik heb echt geen idee wat ik vergeten kan zijn. Nogmaals het gaat om een W2K bak, met iis 5.

Bedankt.

Verwijderd

Bij de eigenschappen van de catalog (properties -> Tracking), heb je daar de juiste www-server ingesteld? Weet niet of het wat uitmaakt, kan het hier niet testen, maar kijk er eens naar.

Zijn de antwoorden wel goed als je in MMC de 'Query the Catalog' gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 23 juli 2001 12:24 schreef ml1 het volgende:
Bij de eigenschappen van de catalog (properties -> Tracking), heb je daar de juiste www-server ingesteld? Weet niet of het wat uitmaakt, kan het hier niet testen, maar kijk er eens naar.

Ik zit nu even niet achter mijn eigen pc, dus ik probeer het later op de middag nog wel even. Maar dat van de mmc is een goed idee, bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 23 juli 2001 12:24 schreef ml1 het volgende:

De antwoorden in de catalog zijn wel goed. Hij geeft dan c:\inetpub\wwwroot\bla\bla\bla.html

Op de server zijn meerdere "internetsites aan het draaien". Daarmee bedoel ik, in de iis is een keertje intranet en een keertje internet gedefiniert. Elke site heeft zijn eigen IP en staan de ze in de dns databank. Dit alles daarom, dat je dus niet http://server01/intranet op hoeft te geven, maar simpel weg http://intranet, misschien dat daar ergens het probleem zit?

EDIT:
Was een dom idee...

EDIT 2:
Ik begin trouwens steeds meer te twijfelen aan mijn query...

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 08:09 schreef BlaxLash het volgende:

EDIT 2:
Ik begin trouwens steeds meer te twijfelen aan mijn query...
Laat die eens zien dan. En ook hoe je je link maakt.

Verwijderd

Topicstarter
Das echt een giga code...

maar effe het stukkie waar het om gaat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
      <tr class="RecordTitle">
        <td align="right" valign=top class="RecordTitle">
            <%= NextRecordNumber%>.
        </td>
        <td><b class="RecordTitle">
            <%if VarType(RS("DocTitle")) = 1 or RS("DocTitle") = "" then%>
              <a class="norm" href="javascript:NAF('http://<%
=Request.ServerVariables("SERVER_NAME")%><%
=RS("vpath")%>','<%=SearchString%>')" class="RecordTitle"><%= Server.HTMLEncode( RS("filename") )%>
</a>
            <%else%>
              <a href="javascript:NAF('http://<%=Request.ServerVariables
("SERVER_NAME")%><%=RS("vpath")%>','
<%=SearchString%>')" class="RecordTitle"><%= Server.HTMLEncode(RS("DocTitle"))%>
</a>
            <%end if%>
        </b></td>
      </tr>

Ik ben zelf geen asp kenner, maar ik vermoed dat dat vpath niet helemaal werkt ofzo. Zoals in mijn vorige post gezegd werd, de search had ik van de oude intranetserver, welke ik niet gebouwd heb. Toendertijd werkte het zoeken nog wel...

Verwijderd

Hmm dat stukkie klopt wel zo te zien. Als je wilt kun je me even de source mailen (hec@dds.nl) dan kijk ik er wel even naar.
Maar het is raar dat het heeft gewerkt en nu niet meer (zou gewoon moeten werken), ik heb meerdere sites verplaatst van NT naar Win2K.

Kijk evt. [url=http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q238/7/37.ASP]hier[/a] (komt erop neer dat je zoiets in je ASP moet zetten Util.AddScopeToQuery Q, "\", "DEEP"

Ik ga ff snel douchen nu...succes

Verwijderd

Topicstarter
Grrrrr, ik heb net effe iis op mijn eigen bak gepleurt (w2k), een complete kopie gemaakt van de site en deze op mijn pc gepleurt. Indexdienst gestart, en wat denk je? Op mijn pc doet ie het dus wel!

Kortom, ligt niet aan de code...

Verwijderd

Settings dus ff nalopen. zal wel iets zijn. Weet even niet wat, kan hier nu even niet kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Onder de standaard website liggen dingen als IISAdmin, IISHelp, IISSamples en nog wat van die dingen. Weet jij toevallig voorwat die zijn?

Verwijderd

IISAdmin: kun je remote je IIS instellingen wijzigen en sites toevoegen en nog wat (on)gein. Bij een live-server altijd weghalen (eigenlijk de hele default-website uitzetten en weghalen).

IISHELP: hierin staan helpfiles o.a. naar ASP-guide en wat andere dingen.

IISSample: voorbeeld scripts. o.a, om je server te stoppen/starten, IIS Backup en restore scripts.

Waar je op moet letten is dat de website geindexeerd wordt (standaard aan (Properties -> Home Directory --> Vinkje 'Index This Resource'))

Verder moet je even kijken of de instellingen bij Index Server hetzelfde zijn, alhoewel voor zover ik nu even kan bedenken daar niks kan staan waarom je vpath niet werkt :(

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 24 juli 2001 11:14 schreef ml1 het volgende:
IISAdmin: kun je remote je IIS instellingen wijzigen en sites toevoegen en nog wat (on)gein. Bij een live-server altijd weghalen (eigenlijk de hele default-website uitzetten en weghalen).

IISHELP: hierin staan helpfiles o.a. naar ASP-guide en wat andere dingen.

IISSample: voorbeeld scripts. o.a, om je server te stoppen/starten, IIS Backup en restore scripts.

Waar je op moet letten is dat de website geindexeerd wordt (standaard aan (Properties -> Home Directory --> Vinkje 'Index This Resource'))

Verder moet je even kijken of de instellingen bij Index Server hetzelfde zijn, alhoewel voor zover ik nu even kan bedenken daar niks kan staan waarom je vpath niet werkt :(
Ik vermoed dat het echt ergens anders aan ligt. Aan de dns ofzo... Dat ik gewoon helemaal op het verkeerde punt loop te zoeken... Ownee, dns is het trouwens ook niet, als ik werk op basis van het ip adres van díe site (is anders dan de server zelf), dan krijg ik nog steeds geen vpath...

Verwijderd

Topicstarter
HEY! Die site is niet gekonfigureerd met extenties, of hoe dat ook heet. Ik heb hier een duitse pc namelijk :P Kan het met die (frontpage)extenties iets te maken hebben, want mijn pc heeft die namelijk wel...

Verwijderd

Nope dat is het niet. (weet ff niet wat verder moet zeggen, zal eens aan iemand anders vragen die het misschien weet).

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 24 juli 2001 11:37 schreef ml1 het volgende:
Nope dat is het niet. (weet ff niet wat verder moet zeggen, zal eens aan iemand anders vragen die het misschien weet).
Echt gaaf dat je zoveel moeite voor me doet. Bedankt!

Verwijderd

Wou dat ik je nog verder kon helpen maar ik (en vriend van mij) weten het op dit ogenblik niet echt. Met Index Server standaard geinstalleerd zou alles moeten werken (en aangezien je script ok is). En zoveel instellingen heeft Index Server niet dus...wij snie snappie doen :?

Mocht er nog iets te binnen schieten dan hoor je het wel.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 24 juli 2001 13:24 schreef ml1 het volgende:
Wou dat ik je nog verder kon helpen maar ik (en vriend van mij) weten het op dit ogenblik niet echt. Met Index Server standaard geinstalleerd zou alles moeten werken (en aangezien je script ok is). En zoveel instellingen heeft Index Server niet dus...wij snie snappie doen :?

Mocht er nog iets te binnen schieten dan hoor je het wel.
Tis voor mij echt een raadsel. Ik ga vanmiddag met de admin hier toch nog effe die frontpageextenties installeren, want die installatie-beslissingen maak ik zelf niet.

Verwijderd

Topicstarter
Na lang zoeken heb ik uitgevonden dat op de server SP2 geintalleerd, en op mijn PC SP1. Heb nu mijn pc ook SP2 geintalleerd, en hij doet het nog steeds. Weer een verschil minder...

Heb het hele goedje ook nog op een andere pc gespiegeld, en daar doet ie het dus ook gewoon...

Ik loop echt dood hier... |:(

Weet jij iemand toevallig waar ik het anders nog eens zou kunnen navragen?

Dis trouwens voor het eerst dat ik een probleem niet met de hulp van GoT op kan lossen...

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-05 23:30
Op woensdag 04 juli 2001 08:28 schreef BlaxLash het volgende:
*schop!*
ik zal jouw zo schoppen :( ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 25 juli 2001 10:07 schreef Wesley het volgende:

[..]

ik zal jouw zo schoppen :( ;)
Zeg dan nix... |:(