Outlook - PST-bestand comprimeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275730

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik gebruik Outlook 2007. Als ik via 'Eigenschappen' van 'Persoonlijke Mappen' - 'Mapgrootte' de grootte van mijn pst-file bekijk, zie ik dat de helft wordt ingenomen door verwijderde items, nl. 2 eerder verwijderde agenda's, maar die dus blijkbaar nog steeds volume innemen. Hoe krijg ik die definitief weg? Bovendien blijkt mijn pst-bestand op mijn harde schijf dubbel zo groot als wat Mapgrootte aangeeft, hoewel ik al verschillende malen 'comprimeren' heb gedaan. Hoe zou dat komen en hoe krijgt ik dit verschil weggewerkt?

Dank voor nuttige tips!
Groetjes,
Paul

Relevante software en hardware die ik gebruik
Outlook 2007

Beste antwoord (via Anoniem: 275730 op 11-01-2017 23:30)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Anoniem: 275730 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:01:
Hallo,
mijn e-mail provider is Telenet. Mijn PST-bestand bevat toch redelijk wat e-mails die ik graag wil bewaren. Ze staan inderdaad niet meer op de Telenet-server.
Mooi ;)

Dus dan is het éérst zaak om handmatig je (automatisch) geärchiveerde kalender items te gaan verwijderen, tenzij je er belang bij hebt om te weten wáár je een afspraak in het verleden hád met.....

Als je je .PST gekoppelt hebt staan dan is dat vrij simpel, je gaat in Outlook simpelweg naar het het "archief" in de linker kolom en selecteert daar de agenda.... CTRL-A / SHIFT-DELETE ;) Vervolgens comprimeer je het .pst archief middels de manier welke je al kent én.....

https://support.office.co...E96DC8C7EF#__toc257811401

Als je het niet vertrouwd: Een kopie maken van een .PST kan gewoon .... Wachtwoorden op dat soort bestanden zijn simpelweg: ZIN-LOOS

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 07-01-2017 21:37 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:01
wat denk je van stoppen met PST files ?
Je mail lekker op de server laten staan en met IMAP koppelen aan je Outlook ben je gelijk hier vanaf

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Voordat je "rommel" gaat opruimen: Wat voor een mailprovider heb je en hoe belangrijk is de data in je .PST (Personal Storage Table) in Outlook?

Een .PST is een archief van de spullen welke NIET meer op de server aanwezig zijn, wég = wég principe, dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb geen idee hoeveel data er in het bestand zit, maar je zou kunnen proberen om alles in een nieuw gegevensbestand te verplaatsen en de accountinstellingen daarnaartoe verwijzen. Datacompressie in PST bestanden kan wel eens wat maf doen :P

C:\>_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vinnie schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 20:28:
Ik heb geen idee hoeveel data er in het bestand zit, maar je zou kunnen proberen om alles in een nieuw gegevensbestand te verplaatsen en de accountinstellingen daarnaartoe verwijzen. Datacompressie in PST bestanden kan wel eens wat maf doen :P
De meeste (onbekende) ruimte in .pst bestanden wordt vaak gealloceerd door oude "calender items". ALs TS eerst eens aangeeft van wat voor mailprovider er gebruik gemakt wordt dan is het antwoord vaak vrij simpel ;)

Als het een "Exchange" provider is dan is dat .pst archief van z'n calender-items sowieso al overbodig En zou de mailprovider ook een schop onder z'n g*t" verdienen.... .PST archieven moet je niet eens willen hebben/toestaan in zo'n omgeving. dat soort archieven waren leuk voor Outlook Extpress klanten in de Exchange 5.0 tijd

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 07-01-2017 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hallo,
mijn e-mail provider is Telenet. Mijn PST-bestand bevat toch redelijk wat e-mails die ik graag wil bewaren. Ze staan inderdaad niet meer op de Telenet-server.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Anoniem: 275730 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:01:
Hallo,
Mooi ;)

Dus dan is het éérst zaak om handmatig je (automatisch) geärchiveerde kalender items te gaan verwijderen, tenzij je er belang bij hebt om te weten wáár je een afspraak in het verleden hád met.....

Als je je .PST gekoppelt hebt staan dan is dat vrij simpel, je gaat in Outlook simpelweg naar het het "archief" in de linker kolom en selecteert daar de agenda.... CTRL-A / SHIFT-DELETE ;) Vervolgens comprimeer je het .pst archief middels de manier welke je al kent én.....

https://support.office.co...E96DC8C7EF#__toc257811401

Als je het niet vertrouwd: Een kopie maken van een .PST kan gewoon .... Wachtwoorden op dat soort bestanden zijn simpelweg: ZIN-LOOS

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 07-01-2017 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hartelijk dank! Ik heb nu de oude agenda's kunnen verwijderen en de mapgrootte in Outlook is verkleind en vermeldt de oude agenda's nu niet meer. Het bestand op de harde schijf is weliswaar verkleind nu maar blijft nog altijd veel groter dan wat de mapgrootte in Outlook aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iemand nog een suggestie hoe ik de grootte van het bestand op de harde schijf in overeenstemming kan brengen met de mapgrootte die Outlook opgeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Anoniem: 275730 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 23:31:
Iemand nog een suggestie hoe ik de grootte van het bestand op de harde schijf in overeenstemming kan brengen met de mapgrootte die Outlook opgeeft?
Als je in de linker kolom van Outlook kijkt dan zie je daar als het goed is in het tweede (middelste) deel je mailaccount staan met daaronder alle subfolders?

Een rechter muisklik op de naam van het mailaccount -> "Data File Properties" -> onderin zit een knopje "Folder Size". Op dat moment zie je wáár je Mb's zitten in je actieve mail account (op de server óf lokaal in een .OST (Offline Storage Table)).

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 12-01-2017 00:13 ]

Pagina: 1