Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Uit de Augustus review 2016 kwam de HP Pavilion 15-bc035nd als goed naar voren. Nu heb ik deze zojuist aangeschaft en hij voldoet geweldig. Een ding valt me tegen. De accuduur haalt bij lange na de beloofde ruime vijf uur tijd niet. Ik heb via HP support de accu getest en deze is in orde.

Heeft iemand een suggestie hoe ik deze verder kan testen?

Alvast bedankt,

Serge

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Tja dit is van zoveel dingen afhankelijk, wat doe je er mee op het moment dat je op accu draait, films kijken, zware programma's draaien ect. Hoe lang gaat deze nu mee?.

Heb je energiebeheer op laag energieverbruik staan/gebalanceerd of hoog?. De eerste is natuurlijk het meest zuinig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaJens
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-09 13:38
De beloofde accuduur moet je altijd met een korreltje zout nemen. Zo testen ze het bijvoorbeeld op de laagste helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• encryped
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-09 02:23
Je kunt altijd even checken via
code:
1
 powercfg /batteryreport /output "C:\battery_report.html"

Of je batterij in orde is.

Uitleg:
http://www.windowscentral...battery-report-windows-10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Welk energieprofiel heb je ingesteld? Hoe fel staat je scherm? Welke accuduur haal je wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smokeyy_TR
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-08 10:13
Daar had ik ook last van. Je moet gewoon je helderheid maximaal 90 zetten want bij 100 gaat het snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0ss
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-09 21:34
Heb je de laptop al geündervolt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ThaJens schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 20:59:
De beloofde accuduur moet je altijd met een korreltje zout nemen. Zo testen ze het bijvoorbeeld op de laagste helderheid.
De laptop word aangezet met de helderheid op het laagst en er word niets mee gedaan. Dit natuurlijk met de meest energie zuinige profielen aan. Dan kom je in de buurt van die 5 uur. Zodra je de CPU laat werken en de helderheid op een normaal niveau zet haal je natuurlijk nooit wat er aangeven word. Als er 5 uur verteld word mag je in de praktijk blij zijn als je de 3 uur haalt.

Helaas word de aangegeven duur nooit gehaald tenzij ie alleen aan staat en er niets mee gedaan word. Verder zit er natuurlijk nogal een verschil in browsen waarbij de CPU weinig te doen heeft of bijvoorbeeld gamen of renderen. Als je de CPU en GPU op 100% laat draaien mag je blij zijn als je 1 uur haalt.
Pagina: 1