OneDrive - Upload 300 GB data met behoud folderstructuur

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Beste,

ik heb enkele vragen in verband met OneDrive:

- Ik had tot nu toe een gratis abonnement met 5 GB. Omdat ik nu Office 365 Premium heb aangeschaft, heb ik 1TB gratis ruimte. Kan ik het abonnement met 5GB ongedaan maken?

- Ik zou al mijn data (ongeveer 300 GB) willen uploaden (om 'in the cloud' een backup te hebben maar ook om die dan op een andere laptop te consulteren en ook te downloaden), met mijn bestaande folderstructuur.

Blijkbaar zijn er 2 manieren:

1) Upload van bestanden via de website van OneDrive. Dit lukt maar:

- Normaal zouden de geüploade bestanden moeten verschijnen in mijn OneDrive-folder. Dit is echter niet het geval. Hier staan enkel de bestanden die ik met mijn 5BG-abo had opgeladen.

- Kan ik een folderstructuur aanbrengen in bestanden die ik op die manier upload?

2) Alle bestanden die ik wil uploaden, in mijn OneDrive-folder brengen en dan synchroniseren. Echter, ik heb ongeveer 300 GB data en ik heb nog maar 50 GB vrije schijfruimte. Bovendien is mijn schijfruimte verdeeld over 2 harde schijven met elk 2 partities (grootste zijn 150 GB).

Hoe kan ik dit best aanpakken?

Alvast bij voorbaat dank voor nuttige tips!

Groetjes,

Paul

Relevante software en hardware die ik gebruik: Windows 7 Home Premium

Beste antwoord (via Verwijderd op 07-01-2017 22:17)

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:14
Je kan met de Onedrive applicatie voor Windows aangeven welke mappen jij wil dat er gesynchroniseerd worden, selecteer je de mappen die je naar Onedrive wil en kost je geen extra schijfruimte.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Superkanjo
Je kan met de Onedrive applicatie voor Windows aangeven welke mappen jij wil dat er gesynchroniseerd worden, selecteer je de mappen die je naar Onedrive wil en kost je geen extra schijfruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok super, hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar kost het wel extra schijfruimte als ik mappen naar mijn OneDrive folder sleep? Of is er een andere manier om aan te geven dat mappen moeten gesynchroniseerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
Onedrive Icoontje rechtonder naast klokje, rechtermuisknop en instellingen. Dan tab account en mappen kiezen. Dan sleep je ze niet naar One Drive, dan zeg je deze mappen wil ik in de synch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm, sorry, dit lukt niet, ik krijg dan 4 folders die al geuploaded zijn naar OneDrive en als ik die wil synchroniseren, neemt dat schijfruimte in beslag. En andere folders kan ik blijkbaar niet selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
Je hebt gelijk inderdaad, dit werkt alleen voor de mappen die al op OneDrive staan, en niet de mappen op je PC die je wil synchroniseren. Dan weet ik het ook niet. Maar als je ze verplaatst naar je Onedrive map kost het toch geen extra ruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-08 13:13
Superkanjo schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 23:11:
Je hebt gelijk inderdaad, dit werkt alleen voor de mappen die al op OneDrive staan, en niet de mappen op je PC die je wil synchroniseren. Dan weet ik het ook niet. Maar als je ze verplaatst naar je Onedrive map kost het toch geen extra ruimte?
Hij wil ze waarschijnlijk op de oude locatie laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jawel, toch wel, dat is net het probleem ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En ja, inderdaad, ik wil ze graag op de oude locatie laten staan. Ik heb immers 2 harde schijven met elk 2 partities, samen 600 GB en wil die nu samenbrengen op mijn OneDrive waar ik 1 TB heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
Lastig, ik dacht echt dat het mogelijk Was aan te geven welke mappen gesynchroniseerd moesten worden, maar blijkbaar alleen de mappen in Overdrive.

Zijn er geen andere backuptools? Ik heb bijv. Op mijn telefoon een file Explorer die van mijn zelf geselecteerde mappen iedere nacht syndroom synchroniseert met Onedrive. Een backuptool die naar de cloud kan wegschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal ik dan eens moeten onderzoeken... Maar toch jammer dat OneDrive die functionaliteit niet biedt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:05

Ravefiend

Carpe diem!

Je kan eens proberen met rclone: http://rclone.org/onedrive/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Onedrive is géén backup! Het is een online mirror van je files. Mocht je bv een cryptolocker binnensleuren, dan zijn ook je online files naar de knoppen.

Houdoe

Pagina: 1