Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aankoop nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Mijn laptopken een Acer aspire 7720G is 10 jaar oud en begint dus wankel te lopen bij zwaardere programma's zoals Photoshop.
Ik heb dus lang met dat toestel hier kunnen werken.
Als ik zo eens rondkijk zijn er veel merken en types.
Als ik er één koop wil ik er toch zeker terug zolang mogelijk met verder werken. ook 10 jaar :*)
wie kan me zeggen welke merken goed zijn en welke niet?

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Het zal een windows laptop zijn. graag geen windows 10 maar da zal niet meer kunnen. ik werk liefst nog met windows 7.
Andere programma's zijn photoshop, indesign, office pakket eventueel videobewerking, mailen enz
later als de zoon wa groter is misschien een game al is dat nog niet zeker.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
de prijs is max 900 a 1000 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
de laptop gaat normaal gezien niet meegesleurd worden. ik wil dus min een 17inch. De accuduur zolang mogelijk al zal hij misschien altijd in stopcontact zitten. Moet wel gans de dag open staan. elke dag. Beetje verslaving aan internet (facebook) 8)7

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

ik had al zitten denken aan een Medion
Iemand ervaring mee?
Voorbeeld deze
http://www.medion.com/be/...ng-laptop-30020393a1.html
Ik denk met deze medion met i7 processor en 8 gig geheugen welke nog kan uitgebreid worden naar 16 een ssd schijf en nog een aparte schijf ik wel een tijdje verder kan.
Iemand ervaring mee? Prijs kwamiteit?
Of af te raden medion? Ik zie wel dat je 30 dagen bedenk tijd hebt. dus als hij mij niet aanstaat kan ik hem terug sturen.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:22:
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Het zal een windows laptop zijn. graag geen windows 10 maar da zal niet meer kunnen. ik werk liefst nog met windows 7.
Andere programma's zijn photoshop, indesign, office pakket eventueel videobewerking, mailen enz
later als de zoon wa groter is misschien een game al is dat nog niet zeker.
Het OS zal Windows 10 worden. Windows 7 en 8.1 mogen niet meer door OEMs verkocht worden. Je kan koppig zijn het zelf installeren, maar je zal dan misschien problemen krijgen door ontbrekende drivers of dat Windows 7 gewoon niet kan werken met Skylake en nieuwere hardware.

Je linkt naar een Belgische site. Ben je toevallig Belgisch? Wellicht wil je dan ook een AZERTY toetsenbord in plaats van QWERTY.
ik had al zitten denken aan een Medion
Iemand ervaring mee?
Voorbeeld deze
http://www.medion.com/be/...ng-laptop-30020393a1.html
Ik denk met deze medion met i7 processor en 8 gig geheugen welke nog kan uitgebreid worden naar 16 een ssd schijf en nog een aparte schijf ik wel een tijdje verder kan.
Ik heb zelf nooit Medions gehad, maar ze zijn wel populair. Begonnen als budget merk, maar ze proberen door te stoten naar het middenklasse segment. De prijzen zijn doorgaans scherp.

Let wel dat deze Medion een U-suffix processor heeft. Die zijn gericht op zuinigheid. Gezien het gebruik van de laptop lijkt mij dat zinloos. Je levert rekenkracht in voor zuinigheid die je niet nodig zal hebben. Je kan alternatief kijken naar laptops met een volwaardige mobiele CPU. Je hebt dan meer rekenkracht.

HP heeft een nette 17 inch laptop: pricewatch: HP Pavilion 17-ab005nd
Core i7 6700HQ
8GB DDR4
GTX 960M
256GB SSD (M.2)

Je kan in deze vermoedelijk nog wel een 2,5 inch SATA schijf inbouwen als je meer opslag wil hebben. Een mogelijk voordeel is het rustige uiterlijk van de laptop.

Deze MSI biedt een vergelijkbaar pakket: pricewatch: MSI GL72 6QD-213NL
Core i7 6700HQ
8GB DDR4
GTX 950M
256GB SSD (M.2)

(De Belgische versie: pricewatch: MSI GL72 6QD-214BE

Zelfde pakket als de HP, wel ietsje minderen videokaart. Het uiterlijk is iets opvallender omdat dit een gaming laptop is.

En deze ASUS ROG kan je ook overwegen: pricewatch: Asus ROG GL752VW-T4232T
Core i7 6700HQ
8GB DDR4 (max 32GB)
GTX 960M
1TB HDD (7.200 rpm)

Een 1TB normale harde schijf is trager dan een SSD, maar je hebt wel voldoende opslag meteen voor al je werk. Misschien kan je zelf een SSD plaatsen. De laptop kan maximaal 32GB DDR4 geheugen hebben wat wellicht een aanbeveling kan zijn als je grootverbruiker bent van RAM. Wederom omdat dit een gaming laptop is zal het uiterlijk wat meer opvallend zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ja probleem is als je bij de laatste jaren gemaakte laptops een harddisk moet inbouwen je hem volledig moet openbreken.
Vroeger had je maar een enkel klein deksel af te schroeven en kon je de harddisk of geheugen snel veranderen of uitbreiden. nu is het al omslachtiger.
Ook bij een nieuwe laptop zo al iets gaan open vijzen ze kunnen dan moeilijk doen voor garantie indien er toch iets voorvalt aan bijv moederbord of wat dan ook.
Ook als je een ssd steekt in een laptop waar een gewone harddisk in zit dan moet je de windows er ook nog op krijgen want die staat op de normale tragere harddisk.
U voorstellen zijn wel goed zeker de MSI maar daar zit dan zoals je zegt een kleine harddisk in.
Dus eigenlijk moet ik altijd een laptop kiezen met een HQ processor in?
Zou het veel schelen kwa rekensnelheid? ben daar een leek in? Zou de laptop blijven happeren of zo?

Ja ik ben belg dus graag een azerty :-)

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op zondag 8 januari 2017 @ 16:56:
Dus eigenlijk moet ik altijd een laptop kiezen met een HQ processor in?
Zou het veel schelen kwa rekensnelheid? ben daar een leek in? Zou de laptop blijven happeren of zo?
Gezien dat accuduur onbelangrijk is, zou ik niet richten op zuinigheid.

Een Core i7 6700HQ kan 8 threads tegelijk verwerken wat een voordeel kan zijn bij multithreaded software. Adobe producten maken hier gebruik van voor zover ik weet. Het past binnen je budget, dus waarom dan niet?

Met een U-suffix processor zal je geen haperen of zo ervaren, maar het is niet zo snel als een HQ-suffix model.

Je kan op internet zoeken hoe makkelijk de onderdelen van de laptops te vervangen zijn. Bij deze zal dat wel lukken denk ik. Voldoende ruimte bij 17,3 inch modellen en ze solderen nog niets vast bij deze modellen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ben niet zot van bij een nieuwe laptop al beginnen te breken. zoals ik zei als dat maar 2 schroeven is voor een gewone hd bij te steken is dat niet erg.

En als ik een ssd moet steken kan ik de windows niet overzetten.
Met de processor heb je gelijk beter één snellere dan een iets tragere.
Ik kijk rond en ook u voorstellen.