KAKU: dimbare lichten besturen met KAKU en gewone schakelaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TtheGreat
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-08 19:59
Hallo iedereen,

Ik heb het volgende probleem met mijn schakelopstelling voor mijn dimbare spots.

Ik denk dat de schets het het best uitlegt.
Elektriciteitsschets

Situatie:
ik kan signalen naar de AMU-500 sturen van op mijn domoticz server. Het probleem is dat ik de lichten aan krijg (zelfs kan dimmen met bepaalde combinaties), maar niet echt uit.

ik heb al verschillende switch types uitgeprobeerd op mijn domoticz server, maar helaas zonder echt resultaat. Aan lukt quasi altijd, maar uit bijna nooit. Enkele keren toevallig, maar dan niets meer. Weet iemand hoe die rechtstreekse schakelaar werkt? Die sluit alleen maar de kring vermoed ik zo? Zou ik dat kunnen simuleren met die KAKU?

Dimmen is niet echt van belang. Het zou al mooi zijn als ik ze aan en uit zou kunnen zetten. Ik had graag de combinatie van rechtstreekse schakelaar.

In toekomst had ik graag ook deze zender (http://www.trust.com/en/p...t-in-transmitter-awmt-003) gebruikt.

Alvast bedankt voor jullie inputs,

mvg,

T

ps: ik weet ook niet of mijn bekabeling correct is, maar dit lijkt de enige correct opstelling.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-10 21:55
Zelf zet ik geloof ik mijn Kaku ook nooit uit, maar dim ik hem tot 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolleburker
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-09 21:28
Andere modus op de niko geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TtheGreat
@alex3305:

hoe doe je dat dimmen tot nul? Met wel commando? met een AC dimmer switch op je domoticz? Ik heb die switch ook geinstalleerd, maar dimmen tot 0 blijven de spots nog altijd lichtjes branden.

@tolleburker:

terechte opmerking: dat probeer ik even. Je kan onderaan ook op de eerste twee pinnen schakelen. Nog niet aan gedacht...

tx!

[ Voor 16% gewijzigd door TtheGreat op 08-01-2017 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TtheGreat
Ok update (ik weet niet waarom, maar plots heb ik het licht gezien)

omdat ik toch een domoticz server met RFXCOM heb draaien:

1. Niko 05-715 uit mijn elektriciteitskast gezwierd.
2. Beide Niko 05-715 vervangen door KAKU ACM-100 dimmers (die kunnen ook LED dimmen, interessant voor later)
3. Met deze vervanging kan ik nu al via Domoticz mijn spost bedienen.
4. Omwille van van "women-proof" doeleinden was ik ook van plan alle schakelpunten te voorzien van de awmt-003 (ik heb er drie in totaal).
=> probleem mijn schakelpunten hebben "dimfunctionaliteit" en geen "aan/af functionaliteit"
=> nieuwe schakelaars besteld, straks meer...

Het ultieme probleem zal zijn: er bestaan geen KAKU inbouw-systemen zoals de awmt-003 die kunnen dimmen. Iemand die dit toch ergens gevonden heeft?

update:
5: EEN schakelpunt vervangen door een aan/af-schakelaar, werkt goed met de awmt-003. Ik ga later de twee andere ook nog vervangen.

Nadeel van mijn oplossing: kan enkel dimmen via Domoticz, niet via de schakelaars. Ik heb er ook een universele KAKU afstandsbediening opgehangen, maar dat is weer een remote extra. Ik had dit liever ingewerkt in de bestaande schakelaars.

ter info: het prijs verschil is ook fenomenaal, nu nog die NIKO prul verpatsen

laatste update:

Nu ook nog LED spots ingestopt aan ongeveer €5 per spot.
"Philips Corepro LEDspot 5-50W GU10 827 36D dimbaar"

Conclusie:
super goedkope oplossing voor wat eerst met heel dure NIKO transfo's niet werkte.

[ Voor 31% gewijzigd door TtheGreat op 20-11-2017 16:47 ]