Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Eragon666
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-10 14:03
Vrijwel alles wat op CES wordt aangekocht dit jaar is 'smart', zelfs de douches 8)7

Maar toch ben ik wel benieuwd of dit echt wat gaat worden, op zich is het best handig als de douche automatisch opwarmt als je wekker gaat.

Wat denken jullie van de U by Moen? http://www.androidpolice....ature-control-timers-app/

Ik vond de prijs eerst nog wel redelijk, 1200 dollar voor een douche is niet heel abnormaal voor de high-range modellen. Totdat ik zag dat de douche zelf niet bij de prijs is inbegrepen :(

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-11 08:28
Water > consumentenelektronica is altijd vragen om problemen. Daarnaast snap ik het hele ding niet behalve je vrouw of kinderen pesten door de douche koud te zetten van afstand.

Je maakt een apparaat omdat er een probleem bestaat dat moet worden opgelost. Ik vind het zelf niet veel moeite om gewoon mijn douche aan en uit te zetten. Met een goede thermostaatkraan heb je ook altijd gewoon de temperatuur die je wilt.

Verder heb ik gemerkt dat je door dat hele automatiseren geleefd word. Je kunt nu niet meer zelf kiezen hoe lang je wilt blijven staan of je moet je telefoon er weer bij pakken om die timer er uit te halen. Oke, ik heb een S7 dus in theorie kan deze tegen water. Maar in de praktijk kun je hem niet met natte handen bedienen. Dan gaat die hele telefoon over de zeik.

Ik hoop dat ze niet veel geld hebben gestoken in engineering. ;w

Always look on the bright side of life.

• Eragon666
Clifdon schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 17:20:
Verder heb ik gemerkt dat je door dat hele automatiseren geleefd word. Je kunt nu niet meer zelf kiezen hoe lang je wilt blijven staan of je moet je telefoon er weer bij pakken om die timer er uit te halen. Oke, ik heb een S7 dus in theorie kan deze tegen water. Maar in de praktijk kun je hem niet met natte handen bedienen. Dan gaat die hele telefoon over de zeik.
Er hangt in dit geval wel nog een apparaat in de douche waarmee je het altijd kan bedienen. Telefoon is alleen vanaf afstand.

Maar inderdaad is het normaal niet echt een 'probleem', enige wat je er mee oplost is dat de douche door het voorverwarmen meteen is opgewarmd. En je kan geld besparen doordat de douche een timer heeft, maar daar zijn ook wel goedkopere oplossingen voor

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-11 08:28
Eerst ga je je douche laten lopen om op te warmen. Vervolgens ga je geld besparen door een timer te plaatsen?

Zie ik het verkeerd of is dat nu net de omgekeerde wereld?

Is het opwarmen van de douche eigenlijk een probleem dat men ervaart? Bij mij kost het hooguit 20 seconde. Ja dat is tijd maar dat weegt niet op tegen het energieverlies door die douche op te laten warmen. Misschien beslis je wel om toch geen douche te nemen. Dat is dan helemaal ontzettend zonde.

Always look on the bright side of life.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Zet een waterdicht wekkertje neer als je je echt druk maakt over hoe lang je doucht. Mijn CV staat ingesteld om nooit tapwater op temperatuur te houden. Dan alsnog heb ik binnen 30 seconde warm water in de douche. Op netjes de juiste temperatuur.

• Eragon666
Ik zou het absoluut niet kopen om energie te besparen. Voor deze prijs zou ik het zelfs helemaal niet kopen.

Het opwarmen van water moet altijd gebeuren, dus of het nou automatisch gaat of niet, het kost altijd (water).

Ik vroeg me gewoon af of er echt geïnteresseerden zijn voor zulke slimme apparaten. Of dat alle smart things een beetje doorslaan.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-11 07:40
Opwarmen van de douche duurt toch niet zo lang? Zet hem aan terwijl je je uitkleed en je hebt 1200 euro bespaart.

Voordeel zou zijn als je er een camera aan kon koppelen, met wat wisselende contacten kun je dan je 1200 euro redelijk vlot terugverdienen... 8)

Dit soort uitvindingen zie ik meer als showcase, echte voordelen zie ik er niet in.
Pagina: 1