Advies over monitoren & is G-Sync het waard?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCA_Timon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08-10-2022

AFCA_Timon

Geen ajacied

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zoek een?
Ik zoek een nieuwe monitor, dit komt naast mijn monitor die ik al heb:
1Iiyama ProLite XB2483HSU Zwart€ 209,90€ 209,90

Dit wordt dan mijn 2e scherm.

Wat is je budget?
ongeveer 300-450 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren, als het maar goed is. 144hz+ en (rond de) 1ms reactietijd is een must.
1080p is ook prima, aangezien ik niet teveel van mijn gpu (970gtx) wil vragen icm hoge fps en zware games (bijv. The Witcher 3) maar ook shooters. Daarnaast rond de 24" is ook erg fijn, zodat het gelijkstaat met mijn andere monitor.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zie mijn inventaris. (GTX970)

Ik twijfel momenteel tussen de volgende monitoren, als jullie een betere weten te vinden dan hoor ik het graag.
#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Predator XB241H Rood, Zwart€ 429,-€ 429,-
1Asus MG248Q Zwart€ 319,50€ 319,50
1Asus PG248Q Zwart€ 465,95€ 465,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.214,45

Mijn vraag is ook: Is G-Sync een groot voordeel voor een monitor icm met mijn GTX970? Want het scheelt best wat in prijs als dat niet hoeft.

Graag jullie advies!
Met vriendelijke groeten,

Timon

I may not be the best, but I'm defenitely not like the rest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hoeveel FPS draait jouw kaart (verwacht)? Als je toch 144FPS haalt voegt G-Sync weinig toe.

Anders gaat het persoonlijk worden. Gebruik je nu V-Sync? Zo nee, heb je last van tearing? Zo ja, heb je last van stuttering? Ik heb een hoop mensen gezien die gek werden van tearing, en waarvoor Freesync/G-Sync een uitkomst is. Persoonlijk heb ik last van de stuttering die je bij V-sync krijgt, en dus die heb ik altijd uit. Tearing heb ik eigenlijk bijzonder weinig last van. Zelf heb ik een Freesync scherm, en in de Freesync demo kan ik duidelijk het verschil zien, maar goed die is daarvoor geoptimaliseerd. Als ik gewoon speel merk ik eigenlijk weinig verschil, en zou ik het er niet voor over hebben (al toen ik keek was het zo'n €200 duurder voor schermen waar ik naar kijk, jouw links is het verschil minder).

Tegelijk zijn er dus mensen die het geweldig vinden. Het blijft persoonlijk hoeveel last je van tearing/stuttering hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:51
Ik heb een FreeSync monitor. Dat was het geld zeker waard omdat het eigenlijk niets extra's kost.
Een Gsync monitor kost bijna het dubbele (+€200). Dat vind ik het geld niet waard.

Nadeel van FreeSync is dan wel weer dat je vast zit aan AMD kaarten.

Overigens schijn G-sync ook niet te werken als je 2 monitoren gebruikt, tenzij ze allebei G-sync ondersteunen. Dus dan heb je er niks aan.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCA_Timon

AFCA_Timon

Geen ajacied

Topicstarter
Ik heb geen last van tearing of stuttering of iets dergelijks. Ik vroeg me alleen af wat voor voordeel ze boden.
Het fps is altijd op zn max bij mij, 60fps. ( het scherm kan niet hoger? )
Dan heb ik er dus nauwelijks wat aan.
Welke monitor zouden jullie mij in dat geval aanbevelen?

[ Voor 15% gewijzigd door AFCA_Timon op 07-01-2017 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Als je zonder freesync zit, dan zal je altijd de 120 of 144fps moeten halen om geen tearing te krijgen. Dat is het grote voordeel van die technieken. Ik heb zelf zonder gsync wel eens geprobeerd op mijn asus, met fps gelockt, maar ik zie altijd nog steeds war tearing. Nee voor mij geen monitor meer zonder😊. Maar ik vraag me wel af op nvidia dan de goede route is gsync is gewoon te duur vergeleken met Free sync van AMD.

Als ik nu wat zou moeten kopen, dat was dat denk ik een AMD kaart in combinatie met een Free sync monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCA_Timon

AFCA_Timon

Geen ajacied

Topicstarter
Het probleem is dus, ik heb net al een redelijk nieuwe kaart van nVidia gekocht. Vandaar dat ik niet zo snel dat van de hand doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als je de GTX 970 verkoopt en je koopt een RX 470 terug dan heb je een vrij gelijk presterende kaart en kost het je weinig extra omdat er genoeg gekken zijn die veel meer voor een GTX 970 betalen dan dat die waard is.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1