Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voor grafisch ontwerp op zoek naar goede laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Help!! Op zoek naar een goede laptop voor grafisch ontwerp!

Relevante software en hardware die ik gebruik
Illustrator, Photoshop, indesign,première

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb hiervoor een 2e handse iMac gehad. Ik wil geen Apple product meer omdat t gewoon veel te duur is. Ik heb wat rondgekeken kwam op een asus R558UV-DM350T i7
6GB DDR4
1TB HDD
Nvidea GeForce 920mx (2gb)
Full hd scherm

Is deze geschikt voor grafisch ontwerp werk? Is het beeldscherm en kleurkwaliteit goed genoeg?

Ik zal de laptop wel eens mee nemen maar niet heel vaak. Of
Is dan een desktop beter? Wat raden jullie me aan?

Mijn budget is €1000,- het liefst lager.

Alle reacties

• ymtedj
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-11-2024
Nadeel van een laptop is oa het schermformaat. Natuurlijk kun je een los scherm aansluiten.

Hoofdvraag; wel /geen laptop.
Een desktop is makkelijker en goedkoper uit te breiden. Voor grafisch werk heb je meer rekenkracht nodig en een zware videokaart.

Als je toch een laptop wilt: nieuw of gebruikt ?
schermformaat ?

Verwijderd

Topicstarter
ymtedj schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:26:
Nadeel van een laptop is oa het schermformaat. Natuurlijk kun je een los scherm aansluiten.

Een desktop is makkelijker en goedkoper uit te breiden. Voor grafisch werk heb je meer rekenkracht nodig en een zware videokaart.

schermformaat ?
Ja denk dat een desktop wel sterker is, maar welke zou ik dan moeten nemen? Een laptop heeft ook zijn voordelen die kan je dan af en toe meenemen als je een afspraak hebt. Ik heb t liefst wel een groter scherm omdat ik vind dat dat fijner werkt.
Maar laptops met een groter scherm zijn best wel prijzig. Ik wil een nieuwe uit de winkel met garantie, want de iMac van hiervoor was best wel oud en had geen garantie en tweedehands. En denk dat een desktop handiger is als bijv Onderdelen kapot gaan dat makkelijker en goedkoper kan vervangen en bij een Apple is dat heel duur en lastig. Wat zou jij me aanraden? Ik weet t gewoon niet meer ik zie door de bomen t bos niet meer.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 15:51:
Mijn vraag
Help!! Op zoek naar een goede laptop voor grafisch ontwerp!
Voor Ps, Ai, en Id heb je nou niet meteen een hele zwaar systeem nodig, als het maar een beetje coresnelheid heeft. Al zou ik wegblijven van low voltage "u" cpu's. Losse gpu is hier ook geen must. Voor premiere wil je wel wat sterkers, en ook een gpu. (al zal adobe naar goede allround opencl support op de gpu's in de intel cpu's toegaan) 6700HQ'tje is dus wel leuk (zou ik een must vinden)

dan valt het wel mee met de bomen in 't bos.

ssd is een must. en met toetsenbordverlichting is de keuze nog wat smaller :)

[ Voor 21% gewijzigd door maratropa op 07-01-2017 16:46 ]

specs

• ymtedj
Wat denk je hier van: https://www.tvdlcomputers...-quadro-3000m-full-hd-w10
Je kunt dan de harde schijf nog -door leverancier- laten vervangen voor een snelle SSD (bv samsung pro 250 gb) en toch nog (ruim) binnen budget blijven.

Nee, ik heb geen aandelen in TvdL, twee keer wat besteld (recent een laptop), en geen spijt van gehad.

[ Voor 19% gewijzigd door ymtedj op 07-01-2017 17:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe oud is deze laptop? En heb je wel garantie en waar heb je dan garantie op? Ik twijfel wel hoor bij een 2e handse omdat ik eerder ook een 2e handse heb gehad namelijk. Dacht ik
Nu om een nieuwe te kopen. Hoe zit het met de kleurechtheid van het beeldscherm is dat goed?

Verwijderd

Topicstarter
maratropa schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:42:
[...]

Voor Ps, Ai, en Id heb je nou niet meteen een hele zwaar systeem nodig, als het maar een beetje coresnelheid heeft. Al zou ik wegblijven van low voltage "u" cpu's. Losse gpu is hier ook geen must. Voor premiere wil je wel wat sterkers, en ook een gpu. (al zal adobe naar goede allround opencl support op de gpu's in de intel cpu's toegaan) 6700HQ'tje is dus wel leuk (zou ik een must vinden)

dan valt het wel mee met de bomen in 't bos.

ssd is een must. en met toetsenbordverlichting is de keuze nog wat smaller :)
Je gebruikt hier een aantal afkortingen zoals gpu en cpu maar ben geen computer genie dus weet niet echt waar het voor staat. Ik heb op
Beide links maar weet niet elke je me nu aan raadt. Je merkt wel dat ik hier
Niet echt verstand van heb. Hoe
Zit het met de kleurechtheid? Dat bind ik Ook wel belangrijk.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 17:27:
Hoe oud is deze laptop? En heb je wel garantie en waar heb je dan garantie op? Ik twijfel wel hoor bij een 2e handse omdat ik eerder ook een 2e handse heb gehad namelijk. Dacht ik
Nu om een nieuwe te kopen. Hoe zit het met de kleurechtheid van het beeldscherm is dat goed?
verouderde cpu, oude en trage gpu (gtx 4xx).. Als je serieus en vaak grafisch bezig bent zou ik gewoon die 1000 euro er in stoppen en iets nieuws halen.

Kleurechtheid, de meeste hebben gewoon degelijke ips panelen met prima kleurenreproductie. Je hebt toch weinig opties verder om eisen te stellen :)

Als je een beetje geinformeerde keuze wilt maken zou ik me wel een beetje inlezen :)

Maar met 1000 euro ga je niet veel meer snelheid krijgen dan deze bijv. (gewoon prima voor grafisch werk) 16GB ram ipv 8GB was nog wel leuk geweest er bij.

specs

Verwijderd

Topicstarter
ymtedj schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:26:

schermformaat ?
Ik twijfel wel of ik een laptop wil of desktop. Wat is beter? Vind t wel lastig er is veel keus. Als ik een desktop wil welke zou ik t beste kunnen nemen? En welke beeldscherm?

• ymtedj
Desktop heb je meer mogelijkheden qua onderdelen. Je kunt nog eens wat vernieuwen of vervangen, bij een laptop gaat dat moeilijker. Een laptop heeft ook eerder last van hitteproblemen dan een desktop.

Je hebt minimaal een 24" scherm nodig met hoge resolutie en een snelle refreshrate; bv IIYAMA E2483HS, voor 150 euro.

Desktop kun je ook zelf samenstellen. bv via Alternate of één andere aanbieder.
Minimaal een i5 processor nemen en 16GB geheugen lijkt mij ook wenselijk.

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 07:26

JanW23

Mine mine mine mine

Als jij echt puur grafisch gaat werken, dan vind ik toch echt wel dat een Apple het beste bij je past (ik ben geen Apple fan). Mooie goeie schermen... stabiel systeem... alle grafische jongens draaien toch met OSx?
Mooi 2dehandse misschien?

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:25
hangt er denk ik ook vanaf hoe je de laptop/dekstop zou willen gebruiken?

Werk je vaak op locatie bij een klant? Of heb je de laptop alleen nodig om wat impressies te laten zien? Want dat kan wellicht ook met een tablet?

Voordeel van een desktop is dat je een veel krachtigere machine kunt kopen dan wanneer je hetzelfde geld uittrekt voor een laptop.

Je budget is 1000 euro. Maar is dit voor studie doeleinden of werk?

...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb echt goed gekeken naar een ander alternatief van een imac, maar mijn eerste keus was een imac en ik denk dat ik toch voor een imac ga. Ik hoef misschiem maar 200 euro extra bij te betalen. Want een goede laptop is al ongeveer €1000,-.
Toen ging ik weer kijken naar imac.
Ik zit te denken om deze te nemen:
Imac mk14zn/a 21.5 inch
Ips 1920x1080
Intel core i5
1.6 ghz
1TB HDD 5400 rpm
8 gb 1867 mhz LPDDR3
Intel hd graphic 6000
Voor €1229,-

Ik denk wel dat dit geschikt is voor alle programma's die ik ga gebruiken.
Illustrator, photoshop, indesign evt premiere/finalcut pro

Zal ik deze halen?

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:25
let er op dat je mac eventueel nog uitbreidbaar is. Want 8gb kan met het oog op de toekomst nog krap zijn.

...

Pagina: 1