Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:30

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Ik heb een Oneplus3, welke voorzien is met NFC. Op mijn werk hebben we printers, waarmee je kunt inloggen middels badges. Dit zijn gewoon NFC badges en dit werkt prima. Maar je kunt telefoons met NFC ook hiervoor gebruiken.
Nou heb ik dit voor een collega die ook NFC in zijn telefoon heeft zitten uitgelegd dat je met je telefoon ook kunt inloggen.
De eerste keer dat je een NFC badge(of telefoon) over de sensor haalt krijg je te zien aan welke user je deze wilt koppelen. Hij had dit gedaan en kon vervolgens elke keer inloggen met zijn telefoon(Samsung).

Dat leek mij dus ook wel handig toen ik een telefoon kreeg met NFC erin. Dus ik mijn telefoon over de sensor gehaald en mijn gegevens ingevuld. Ik dacht mooi, klaar...
Niet dus, elke keer als ik mijn telefoon over de sensor haal mag ik weer een user koppelen. Blijkbaar genereert hij elke keer een ander ID.

Ik heb al lopen zoeken bij instellingen, maar kan niet vinden hoe je dit eventueel kunt instellen. Bij mijn collega werkt het prima. Met Google gezocht, maar ik krijg veel hits op heel erg algemene zaken, waar ik niets kan vinden over dit probleem.

Is hier wellicht iemand die weet hoe ik dit of aan kan passen, of uit kan leggen, waarom dit niet werkt?

Het gaat om een Oneplus3, waarbij het niet lukte onder android 6, maar nu onder 7 lukt het ook niet.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:37
Ik denk dat hier je antwoord staat. De telefoon die jij gebruikt wisselt waarschijnlijk van UID, dit is (bijna) niet te wijzigen.