Toon posts:

ADSL modem kaputt??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet wat ik kan doen aan het volgende probleem: Mijn USB ADSL Modem blijft nadat mijn computer, Win2k, is opgestart soms nog wel 5 minuten knipperen. Daarna doet ie het. In Windows 98 SE had ik dit probleem nooit, maar daar 'bevroor' de verbinding soms voor 1 minuut terwijl je aan het surfen was. Ik heb de nieuwste driver geinstalleerd.
Ik hoop dat iemand van jullie hier een oplossing voor weet.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Oja, nog even een update...

het gaat dus om een USB Modem, Windows 2000, Pentium 800, Via 133 moederbord.

Kom op met die reacties!

alvast bedankt

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

en welk modem? D'r zijn meerdere merken/typen USB-ADSL modems. :)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Topicstarter
Het is zo'n groen Alcatel Speed Touch USB modem

Verwijderd

Er is een probleem bekend dat de modem te weinig stroom krijgt, dit heb ik een aantal keren bij mensen gecontstateerd. Je kunt een USB hub kopen die door netspanning wordt gevoed. Dan moet het stroom probleem uit de wereld zijn. Je kan ook proberen Win2k Service Pack 2 te installeren misschien dat dat helpt. Hoe lang is de afstand van de splitter naar de modem? En dan bedoel ik de telefoon kabel?

Verwijderd

Topicstarter
De afstand van de modem naar de splitter is bijna 20 meter. Maar dit kan toch het probleem niet zijn, anders zou ik bij Windows 98 toch ook hetzelfde probleem moeten hebben? Ik heb nl een dual boot systeem. Bij Win98 SE is die na het opstarten gewoon klaar (blijft ie niet 3 minuten knipperen)

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Het te weinig stroom probleem lijkt me sterk aangezien een oom van mij het heel soms heeft dat ie ff 10 secs moet w88 totdat het lampje stopt met knipperen. En dat terwijl die toch een redelijk oude kut puter heb (PII 233).
Maar ik had het probleem ook onder win2k alleen dat ****ding bleef maar knipperen :(
En toen brandde er ineens helemaal geen lichtjese meer :o
En toen ff helpdesk gebeld van helpdesk naar helpdesk gestuurd, en nu uiteindelijk voor zaterdag een nieuw ADSL speedtouch USB modem.
En op het moment zit ik 8er een laptop van mn vader (betaald door de KPN dat wel >:) )
Maar goed hier heb je waarschijnlijk weinig aan :'( maar ik moest ff mn ei kwijt :+
Pagina: 1