Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kernafval
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-11-2021
Beste mede-tweakers,

Recent heb ik de Asus pg348q aangeschaft. Indrukwekkende en mooie monitor, maar ik loop wel tegen een probleem aan. Naast mijn nieuwe monitor heb ik ook mijn oude monitor gehouden als een tweede scherm. Dit is een Acer p221w. De pg348q zit met een displayport kabel aangesloten op mijn videokaart, monitor staat ingesteld op 100Hz en dit heb ik ook zo ingesteld in het Nvidia configuratiescherm. De p221w zit aangesloten op dezelfde videokaart met een VGA kabel (met daartussen een verloopstukje van Belkin van VGA naar HDMI; anders zou deze niet aangesloten kunnen worden). Wanneer ik beide schermen zo heb aangesloten loopt de p221w gewoon op 60Hz, maar de pg348q schommelt en stottert tussen de 80 en de 90Hz (getest op http://www.testufo.com/#test=framerates). Dat kan ik min of meer oplossen door de p221w af te koppelen en alleen de pg348q aangesloten te laten. Als alleen de pg348q aangesloten is loopt deze wel gewoon zonder stotteren en schommelen op 100Hz. Is er een oplossing mogelijk dat ik beide schermen aan heb gesloten en dat de pg348q daarbij gewoon op 100Hz stabiel blijft draaien? Zou het bijvoorbeeld een oplossing zijn wanneer ik de p221w niet op de HDMI aansluit, maar met een verloopstukje op een van de andere displayports?

Configuratie van mijn PC (de mogelijk relevante onderdelen).

Corsair RM650x
MSI Z170A Gaming Pro Carbon
Intel Core i5-6600K @4.1 GHz
MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G
G.Skill Ripjaws V F4-2800C15D-16GVRB (oftewel: twee reepjes van elk 8Gb)
Windows 10 Pro NL 64Bit
Samsung SSD 840 Pro 500Gb
WD Blue WD10EZEX 1Tb
Asus pg348q
Acer p221w

Software versie Nvidia beeldsturingsprogramma: 372.70
Nvidia GeForce Experience versie 3.2.0.96

Kortgezegd weet ik dus wel hoe ik de pg348q individueel stabiel op 100Hz kan laten draaien, maar zou ik graag willen weten of er ook een mogelijkheid is dit te doen terwijl het tweede scherm zit aangesloten.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kernafval
Niemand? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kernafval
Schop omhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien als je de Acer aansluit op het moederbord? FF de igpu op enabled zetten in het uefi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heb je de andere displaypoorten al geprobeerd ?

En ook zou je kunnen kijken voor een plug die VGA naar DVI gaat, best aardige kans dat dat beter werkt met de interne routing van de kaart. (aangezien DVI de legacy poort is wat dat betreft, kan daarom wel anders gescheiden lopen van de andere poorten)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 21:04:
Misschien als je de Acer aansluit op het moederbord? FF de igpu op enabled zetten in het uefi.
Ja of een AMD videokaart kopen, want volgens mij is het idd bij nVidia niet mogelijk.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1