Een veilingsysteem toevoegen aan mijn pagina

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik ben voor school druk bezig met mijn eigen php site te maken. Op school zelf hebben we hier weinig tot geen les over gekregen. Ik zou heel graag een tweedehandssite maken, maar hiervoor heb ik een veilingsysteem nodig dat ervoor zorgt dat je kan blijven bieden tot de teller (aftellende klok) van het product op nul staat. Dus telkens je een getal invoegt in een textbox, wordt dat getal toegevoegd in een kader. Ik ben een absolute leek. Daarom vraag ik om hulp. Deze code moet op 1 maximum 2 pagina's geschreven kunnen worden.

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

We willen best helpen maar je stelt geen vraag. Wat lukt je precies niet?

Als je denkt dat we het wel even voor je uit gaan schrijven moet ik je teleurstellen, zie ook De Quickstart. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Een 'countdown timer' maken die in de browser vanzelf naar 0 loopt is in php niet mogelijk. Je zult dit met JavaScript moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBrag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-07 23:34
Je zal eerst de website moeten opzetten (de lay-out).
Dit zou ik gewoon met html doen.

Daarna heb je een database nodig en komt php om de hoek kijken.
In je database kan je bijvoorbeeld de geveilde items opslaan en de biedingen van verschillende mensen.
De timer kan je koppelen aan het geveilde item in je database. Daar staat bijv. een begin datum/tijdstamp. Daarna kan je bij het laden van de pagina's de current time ophalen en kijken welke items er nog geldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:09
Wat je zou doen voor sit probleem is het volgende. Maak het veiligheidsgedeelte in je backend (php). Je hebt een begin date en eind date(datum+tijd) als een gebruiker een bod plaatst (via een ajax post) wordt in je php gevalideerd of de tijd waarop het bod geplaatst is, binnen je tijd kader ligt. Indien dit het geval is, wordt het bod geplaatst. Zover het beveiligingsgedeelte. voor je frontend (gebruikers) haal je via javascript de tijd op wanneer de veiling afgelopen is. Vervolgens vraag je de huidige tijd op. Met een simpele rekensom heb je nu de resterende tijd. Met javascript laat je een timer zien aan de gebruiker zodat hij weet hoeveel tijd hij nog heeft.

Een gouden regel is dat je de beveiliging niet aan de gebruikers kant wil hebben, aangezien de gebruiker (in dit voorbeeld) met de javascript kan kloten en zodoende de resterende tijd aan te passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 14:42:
Op school zelf hebben we hier weinig tot geen les over gekregen.
Is het dan niet verstandiger om eerst de taal te leren door iets op beginners niveau in elkaar te zetten?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Pagina: 1