Mijn vraag
Ik heb sinds deze week met z-wave het een en ander opgezet. USB controller in mijn server die altijd aan staat, 3 switches en een afstandsbediening. Alles is in de woonkamer.
Alles heeft gewerkt maar minstens 1-2 keer per dag werken sommige schakelaars en of de afstandsbediening niet meer. De AB moet ik dan opnieuw binden. De schakelaars geven een "node dead" terug of een timeout en zijn niet meer te gebruiken.
Het is niet altijd dezelfde switch die opeens stopt met werken. Soms is het er 1, soms 2 of 3. Als het fout gaat dan gebeurt het meestal zo:
- Ik klik op de AB, die hoort 3 switches op on te zetten.
- 1 of 2 van de switches gaan direct aan
- 1 van de switches doet niks maar gaat na 5-15 seconden aan
- De switch die er lang over heeft gedaan om aan te gaan is vanaf nu niet meer te gebruiken omdat ie 'dead' is.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Software:
- Domoticz nieuwste versie
- Firmware alle z-wave componenten nieuwste versie
Hardware:
- Controller: aeotec z-stick gen5
- Afstandsbediening: Aeotec minimote
- Switches: 4x Neo CoolCam Power Plug
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Ik heb de firmware al geupgrade van alle componenten
- Ik heb de controller een hard reset gegeven
- Ik heb een schone installatie gedaan van domoticz
- Ik heb alle 4 de switches in dezelfde kamer, nergens achter weggestopt, een paar meter uit elkaar
- Als sommige nodes het niet doen probeer ik eerst de node te healen, daarna het netwerk, ik herstart domoticz.
- Ik heb in totaal 8 dezelfde switches en ik heb ze uitgewisseld, allemaal hebben ze soms deze problemen.
Ik heb sinds deze week met z-wave het een en ander opgezet. USB controller in mijn server die altijd aan staat, 3 switches en een afstandsbediening. Alles is in de woonkamer.
Alles heeft gewerkt maar minstens 1-2 keer per dag werken sommige schakelaars en of de afstandsbediening niet meer. De AB moet ik dan opnieuw binden. De schakelaars geven een "node dead" terug of een timeout en zijn niet meer te gebruiken.
Het is niet altijd dezelfde switch die opeens stopt met werken. Soms is het er 1, soms 2 of 3. Als het fout gaat dan gebeurt het meestal zo:
- Ik klik op de AB, die hoort 3 switches op on te zetten.
- 1 of 2 van de switches gaan direct aan
- 1 van de switches doet niks maar gaat na 5-15 seconden aan
- De switch die er lang over heeft gedaan om aan te gaan is vanaf nu niet meer te gebruiken omdat ie 'dead' is.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Software:
- Domoticz nieuwste versie
- Firmware alle z-wave componenten nieuwste versie
Hardware:
- Controller: aeotec z-stick gen5
- Afstandsbediening: Aeotec minimote
- Switches: 4x Neo CoolCam Power Plug
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Ik heb de firmware al geupgrade van alle componenten
- Ik heb de controller een hard reset gegeven
- Ik heb een schone installatie gedaan van domoticz
- Ik heb alle 4 de switches in dezelfde kamer, nergens achter weggestopt, een paar meter uit elkaar
- Als sommige nodes het niet doen probeer ik eerst de node te healen, daarna het netwerk, ik herstart domoticz.
- Ik heb in totaal 8 dezelfde switches en ik heb ze uitgewisseld, allemaal hebben ze soms deze problemen.