Hulp bij aansluiten van 2 utp op 1 outlet

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Topicstarter
In verband met een tekort van wall-outlets ben ik genoodzaakt, om 2 apparaten op 1 wall-outlet aan te sluiten.
Nu weet ik dat het mogelijk is, om m.b.v. een splitter, een telefoon en Pc op hetzelfde wall-outlet aan te sluiten. Ik heb dus die splitters gezocht, maar het blijkt dus niet te werken. Na inspectie van die splitters blijkt, dat alle aansluitingen(alle 8 draadjes) worden gesplitst.
Is dit de oorzaak, dat het zooitje niet werkt???

Het is de bedoeling dat er een pc en een fax wordt aangesloten op die outlet. In de patch-kast komt dus ook zo'n splitter.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Het probleem zit in het feit dat het met zo'n splitter niet zeker is dat je de signalen goed gescheiden hebt.

Voor Ethernet is de standaard dat pinnetjes 1&2,3&6 worden gebruikt, en ik heb geen idee hoe het met de fax zit, als die toevallig ook een van die penntjes pakt, dan hoop ik dat je netwerk-kaart nog leeft, want die houden niet zo van de telefoon-signalen van enkele 10-tallen volts (meegemaakt in een kantoor waar gebruikers zelf gingen verhuizen en de PC op de telefoon-outlet zetten ... rook).
Je zult dus zelf moeten zorgen dat je de draden-paren correct scheidt, waarbij het mijn advies is om het netwerk volgens de standaard te bekabelen, en voor de fax zelf even een alternatieve draad-verdeling aan te leggen.
Denk erom, houdt wel de paren bij elkaar (1&2,3&6,4&5,7&8), anders gaat de fax je netwerk storen, en het getwiste van het twisted pair gaat dat tegen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Topicstarter
Bedankt, hier moet ik wel wat mee kunnen. Netwerkkaart werkt nog wel btw.

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

4&5 wordt "standaard" gebruikt voor telefonie.

Splitters zijn kant en klaar te koop waarbij 1&2,3&6 op een RJ45 en 4&5,7&8 op de andere bedraad zitten.
Dus als je er 2 koopt ben je voor een paar gulden klaar.

4&5 zijn nooit aangesloten op een netwerkkaart, hoogstens dat deze aan frameground hangen, maar meestal dat nog geeneens, dus als je telefonie op 4&5 houdt weet je zeker dat je nooit een netwerkkaart "opblaast"