'Dit apparaat is al geassocieerd met een Apple ID''

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Hoi, even een vraagje waar ik nog niet het 'juiste' antwoord op heb kunnen vinden:

Ik heb sinds gister een nieuwe-oude iPhone 6, omdat mijn oude helemaal stuk was.
De oude ligt nog ter controle bij de winkel.

Na een poosje kreeg ik de popup melding 'Dit apparaat is al geassocieerd met een Apple ID'.
Dit gebeurde een paar keer, maar mijn eigen ID stond allang in het toestel, en werkte gewoon..

Iemand een idee wat dit kan zijn?
Kan het iets met mijn oude toestel te maken hebben, of met de vorige eigenaar?

Moet ik anders de hele telefoon even opnieuw installeren?

thnx! :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro J
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Het klinkt alsof jij je eigen Apple ID hebt ingesteld, maar dat er toch nog bepaalde processen zijn die refereren aan/naar de Apple ID van de vorige gebruiker.

Ik begrijp alleen niet zo goed wat je bedoeld met de hele telefoon even opnieuw installeren? Ik neem aan dat je hiermee bedoelt het opnieuw instellen en het wissen van alle instellingen.

Dat zou ik namelijk als allereerst gedaan hebben alvorens mijn Apple ID in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Heb je hem al een keer opnieuw geïnstalleerd? Hoe was hij de eerste keer dat je 'm startte? Als je de telefoon nog niet opnieuw geïnstalleerd hebt moet je hem nu niet resetten... Je hebt dan grote kans op een iCloud lock waardoor hij totaal waardeloos is zonder het account van de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Via https://www.icloud.com/activationlock/ kun je controleren of er nog een Activation Lock op zit. Lijkt me dat je deze foutmelding krijgt omdat de iPhone nog is gekoppeld aan het account van de voorgaande gebruiker.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Wat is een 'nieuwe-oude iPhone 6'? Een nieuwe of tweedehandse iPhone gekregen/inruilt?
Lijkt alsof de vervangende iPhone niet is gewist en nog gegevens heeft van de vorige eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Dit betekend gewoon dat hij nog ergens in een AppleID hangt. Op My AppleID kan je alle apparaten zien die je hebt, maar devices kunnen niet in twee accounts staan. Het kan geen kwaad, alleen zou ik toch voor t gemak en handigheid bij garantie/support ff aan Apple vragen om hem uit de oude te verwijderen.

Een activation lock is t sowieso niet, want dan kom je niet voorbij de first run :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
WhatsappHack schreef op zondag 8 januari 2017 @ 00:46:
Dit betekend gewoon dat hij nog ergens in een AppleID hangt. Op My AppleID kan je alle apparaten zien die je hebt, maar devices kunnen niet in twee accounts staan. Het kan geen kwaad, alleen zou ik toch voor t gemak en handigheid bij garantie/support ff aan Apple vragen om hem uit de oude te verwijderen.

Een activation lock is t sowieso niet, want dan kom je niet voorbij de first run :P
Kan wel als hij 'm al ingesteld heeft gekregen en alleen op de AppStore is ingelogd met zijn eigen account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Als de telefoon idd niet is gereset staan er nog apps op de telefoon die door de vorige eigenaar zijn geïnstalleerd .
De vorige eigenaar heeft toen via de AppStore met zijn ID de bestanden geïnstalleerd.

Oplossing :
iPhone helemaal opnieuw instellen , of je zou alle programma's moeten verwijderen die door de vorige eigenaar er op zijn gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-06 16:19

Yor

Yor1313#2571

Dit heeft te maken met de iTunes limitatie.
Om ervoor te zorgen dat niet heel de wereld even mijn Apple ID gebruikt om alle apps te installeren en dan dan van Whatsapphack en dan dat van Donstil, om vervolgens lekker je eigen te gebruiken, zit er een max aan hoevaak je binnen 90 dagen een Apple ID kunt gebruiken/wisselen op een iOS device.

https://www.apple.com/leg...ices/itunes/nl/terms.html

Regels voor Gekoppelde Apparaten: u kunt met uw Apple-ID tegelijkertijd op maximaal 10 apparaten (waarvan maximaal 5 computers) zijn ingelogd. Elke computer moet met behulp van deze Apple-ID zijn geautoriseerd (voor meer informatie over autorisatie van computers, zie: https://support.apple.com/en-us/HT201251). Apparaten kunnen een keer per 90 dagen aan een andere Apple-ID worden gekoppeld.

dat je dat niet wist, Whatsapp.... :+ :D >:)

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Yor schreef op maandag 9 januari 2017 @ 23:19:
IK DOE ALLEEN MAAR M'N BEST :'( :'(
;)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JGHTJUH
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 31-05 16:04
Yor schreef op maandag 9 januari 2017 @ 23:19:
Dit heeft te maken met de iTunes limitatie.
Om ervoor te zorgen dat niet heel de wereld even mijn Apple ID gebruikt om alle apps te installeren en dan dan van Whatsapphack en dan dat van Donstil, om vervolgens lekker je eigen te gebruiken, zit er een max aan hoevaak je binnen 90 dagen een Apple ID kunt gebruiken/wisselen op een iOS device.

https://www.apple.com/leg...ices/itunes/nl/terms.html

Regels voor Gekoppelde Apparaten: u kunt met uw Apple-ID tegelijkertijd op maximaal 10 apparaten (waarvan maximaal 5 computers) zijn ingelogd. Elke computer moet met behulp van deze Apple-ID zijn geautoriseerd (voor meer informatie over autorisatie van computers, zie: https://support.apple.com/en-us/HT201251). Apparaten kunnen een keer per 90 dagen aan een andere Apple-ID worden gekoppeld.

Beter laat dan ooit: :P

Dit klopt inderdaad! Mocht je er last van hebben dan even iTunes Store Support een mailtje sturen met de uitleg dat je een vervangend apparaat heb. De limiet kan namelijk worden gereset (met een goede reden). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08-2018
poor Leno schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 14:01:
Hoi, even een vraagje waar ik nog niet het 'juiste' antwoord op heb kunnen vinden:

Ik heb sinds gister een nieuwe-oude iPhone 6, omdat mijn oude helemaal stuk was.
De oude ligt nog ter controle bij de winkel.

Na een poosje kreeg ik de popup melding 'Dit apparaat is al geassocieerd met een Apple ID'.
Dit gebeurde een paar keer, maar mijn eigen ID stond allang in het toestel, en werkte gewoon..

Iemand een idee wat dit kan zijn?
Kan het iets met mijn oude toestel te maken hebben, of met de vorige eigenaar?

Moet ik anders de hele telefoon even opnieuw installeren?

thnx! :)
Ik had hetzelfde met een 2 maand oude iPhone 7.
Apple gaat er van uit dat je idevice niet binnen 3 maand van ID wisselt, dus krijg je die melding.
Let wel, ook al is het ding door de vorige eigenaar netjes uit iTunes e.d. gehaald, zoals in mijn geval.

Normaal moet je 90 dagen wachten.
Ik kon a.d.h.v. bon en verleden laten zien dat ik de eigenaar was geworden, toen hebben "ze" dat bij Apple nog tijdens het telefonisch contact opgelost.
Pagina: 1