Oplichter Leroy1992

Pagina: 1
Acties:
  • 5.698 views

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arniebomba
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-02 15:42
Reeds melding er van gemaakt via va@tweakers, maar wil een ieder toch even behoeden voor evt aankopen bij gebruiker "Leroy1992" (ook mensen die via Google zoeken)

Deze jongeman heeft mij helaas voor €275 opgelicht.
Na vlot contact rondom de overname van een 7600k, het geld verzonden. Daarna bleef vrijwel ieder contact uit.
Daarbij, dus nooit iets ontvangen.

Persoon gaf de naam *** op. Maar dit zal ongetwijfeld vals zijn.
Rekeningnummer dat hij gebruikt is

Heb aangifte gedaan en mijn rechtsbijstand ingeschakeld.
Dit topic is dus puur ter bescherming van anderen.

[ Voor 3% gewijzigd door FlipFluitketel op 07-01-2017 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-10 20:02

FlipFluitketel

Frontpage Admin
NAW-gegevens zijn niet toegestaan.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik vind het heel erg dat je opgelicht bent, maar kom op? Hij had geen feedback, account was net pas geregistreerd (28/12/16) en dan maak je even 275 euro over. Voor dat soort bedragen ga ik toch de deur uit om het product op te halen.

Het is in ieder geval een wijze les..

hi!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arniebomba
NAW gegevens heb ik niet opgegeven. Ja zijn naam. Maar die zal ongetwijfeld vals zijn..
Maar jullie verwijderen bank nummer? Je helpt daar mensen niet mee he. Ik probeer mensen te behoeden te worden opgelicht door zijn nummer op internet te plaatsen en jij verrijkt zijn ruimte om op te lichten door het weer te verwijderen.

[ Voor 27% gewijzigd door Arniebomba op 07-01-2017 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arniebomba
RWK__ schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 14:21:
Ik vind het heel erg dat je opgelicht bent, maar kom op? Hij had geen feedback, account was net pas geregistreerd (28/12/16) en dan maak je even 275 euro over. Voor dat soort bedragen ga ik toch de deur uit om het product op te halen.

Ook ik ben ooit op Tweakers begonnen zonder feedback. Toen vertrouwde anderen mij ook.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ergens ook weer onnozel om te zeggen. Want dan kan nooit iemand op Tweakers beginnen met iets te verkopen zonder feedback.
Daarnaast had hij wel degelijk feedback.
Achteraf gezien denk ik dat die fake is, Maargoed.

[ Voor 7% gewijzigd door Arniebomba op 07-01-2017 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

RWK__ schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 14:21:

Arniebomba schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 14:50:
[...]

Ook ik ben ooit op Tweakers begonnen zonder feedback. Toen vertrouwde anderen mij ook.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ergens ook weer onnozel om te zeggen. Want dan kan nooit iemand op Tweakers beginnen met iets te verkopen zonder feedback.
En niet iedereen is zoals jouw, zulke grote bedragen moet je gewoon niet overmaken bij 'nieuwe' mensen. Het is inderdaad een goede, harde les.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je kunt prima iets verkopen als je nog geen feedback hebt, maar dan bijv via langsbrengen of ophalen als men aan het begin twijfels heeft.

Heb je doorgeklikt op wie de feedback gegeven heeft? Want als dat van een net geregistreerd ander account is is het natuurlijk ook niks waard.

Herhaal voor jezelf nu nog even de regels waar je je aan wilt houden, hoe goed de deal ook lijkt. En wijk daar niet van af.

Verkoper net geregistreerd zonder feedback van langer geregistreerde andere tweakers = nooit doen

specs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arniebomba
Markimoo schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 15:02:
[...]

[...]

En niet iedereen is zoals jouw, zulke grote bedragen moet je gewoon niet overmaken bij 'nieuwe' mensen. Het is inderdaad een goede, harde les.
Ik heb dit topic aangemaakt ten behoeve van anderen. Niet om belerend aangesproken te worden. (*zoals jij ;) )
Ik maak wel vaker grote bedragen over. Zonder problemen. Ook bij nieuwe(re) leden.

Als het rekening nummer niet getoond mag worden, mag een admin dit topic sluiten. Want dan heeft hier natuurlijk niemand iets aan. Dit topic had voor mij een doel. Maar jammer voor anderen dan.

Als dat gebeurt, is wellicht een ip ban op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:38
Arniebomba schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 14:49:
[...]

NAW gegevens heb ik niet opgegeven. Ja zijn naam. Maar die zal ongetwijfeld vals zijn..
Maar jullie verwijderen bank nummer? Je helpt daar mensen niet mee he. Ik probeer mensen te behoeden te worden opgelicht door zijn nummer op internet te plaatsen en jij verrijkt zijn ruimte om op te lichten door het weer te verwijderen.
Hoe weet je dat het zijn bankrekeningnummer was? Het kan net zo goed een bankrekening van een driehoekscam zijn. Dan is de rekeninghouder meestal volledig ter goeder trouw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arniebomba
pacificocean schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 15:20:
[...]

Hoe weet je dat het zijn bankrekeningnummer was? Het kan net zo goed een bankrekening van een driehoekscam zijn. Dan is de rekeninghouder meestal volledig ter goeder trouw.
Klopt.
Maar als dat nummer nogmaals gebruikt zou worden en iemand Googeld dat nummer, komen ze bij dit topic. Ik maak de kans voor oplichters liever zo klein mogelijk anderen ook in de zeik te nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is iemand die zich op 28 december heeft geregistreerd, en het is nu 7 januari. Dat is wel heel snel om een digitale schandpaal te beginnen, zeker op de manier waarop jij dat wilt doen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arniebomba
gambieter schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 15:28:
Het is iemand die zich op 28 december heeft geregistreerd, en het is nu 7 januari. Dat is wel heel snel om een digitale schandpaal te beginnen, zeker op de manier waarop jij dat wilt doen.
Ah ja. Laat ik hem nog een maand geven....
Ik ben opgelicht kerel. Punt.
En die knaken boeien mij niet. Ik probeer mensen te behoeden voor deze persoon. Daarom dit topic. Maar kennelijk is iedereen uit op het geven van een mening. Dat mag, maar is totaal onnodig gezien het doel van de aanmaak van dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

gambieter schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 15:28:
Dit. 'k snap het nut van dit topic ook niet echt nu. Jij bent opgelicht omdat je iedereen vertrouwd, iemand met logisch verstand zou nadenken en niet zulke bedragen over maken naar een nieuw lid. Ach ja.. #inb4lock?

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Arniebomba
Markimoo schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 15:34:
[...]

Dit. 'k snap het nut van dit topic ook niet echt nu. Jij bent opgelicht omdat je iedereen vertrouwd, iemand met logisch verstand zou nadenken en niet zulke bedragen over maken naar een nieuw lid. Ach ja.. #inb4lock?
Onzin. Echt onzin.
Ik ben ook ooit begonnen met bedragen van 100+
Je moet ergens beginnen. Ik ben niet zo spastisch qua vertrouwen.

En NOGMAALS ik wil mensen helpen/behoeden. Maar dit lijkt nu wel een autistisch heen en weer geneuzel van meningen te worden.

Dan mag er inderdaad van mij ook een slot op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De enige met autistische trekken ben jij hier.

En je kent die reclame he:
"Ik blijf het toch zeggen he"

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Arniebomba
Verwijderd schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 15:38:
De enige met autistische trekken ben jij hier.

En je kent die reclame he:
"Ik blijf het toch zeggen he"
Ik mag me graag aanpassen.

Dus dan blijf ik het inderdaad toch zeggen he :)

Admin, graag een slot. Dit gaat nergens meer over.

In plaats van van begrip voor het doel van mijn topic, het behoeden van leden/mensen, zijn leden kennelijk uit op het geven van een mening. Dat geld zal mij werkelijk een rotzorg zijn. Ik wilde mensen helpen. Kennelijk is dat voor sommige te veel goedheid.

Gaarne een slot.

[ Voor 35% gewijzigd door Arniebomba op 07-01-2017 15:43 ]

Acties:
  • +39 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10 13:37

SaN

Wat een kansloze reacties zeg. Deze tweaker is zojuist opgelicht, probeert anderen te helpen, en krijgt vervolgens van de een na de ander naar zijn hoofd geslingerd dat het stom is dat hij een aankoop op afstand heeft proberen te doen. Ik denk dat hij er zelf ook niet erg blij mee is, maar dat is niet de reden van dit topic.

Edit: Precies wat er in de edit van de TS staat dus. Ik vind dat mods hier wel tegen op mogen treden. Bankrekeningnummer niet toegestaan? Prima, maar al die belerende reacties hoeven ook echt niet.

[ Voor 23% gewijzigd door SaN op 07-01-2017 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-10 15:18
TS zal er al wel van geleerd hebben. Weet je zeker dat je bent opgelicht? Ik heb laatst een Diskstation gekocht via marktplaats (Ik doe nooit zaken via MP maar een DX513 is nou eenmaal moeilijk te vinden).
250 euro overgemaakt en ik hoorde niets meer. Ik schoot heel erg in de stress, besliste op een gegeven moment dat het een dure les was en vergat het.

Twee weken later een mailtje dat de beste man in het ziekenhuis lag en als hij het nog in orde zou maken. De week er op werd het pas verzonden. Uiteindelijk 3 weken verder dus pas een pakketje.

Ik dacht ook dacht ik echt was opgelicht maar uiteindelijk kwam alles op z'n pootjes terecht. Vanwaar weet je zo zeker dat je bent opgelicht?

Verder enkel hulde dat je andere probeert te waarschuwen.

p.s. Als je een slotje wilt kun je een Topic report aanmaken. Op Tweakers is het niet gebruikelijk om topics op slot te doen.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-10 08:44
Wat Arnie hier doet is hartstikke goed. Melding maken.

Tweakers zou net als 'opgelichtopinternet' rekeningnummers met nickname moeten toestaan, zodat je kan googlen voordat iemand anders ook de dupe wordt (daar worden alleen gehele topics soms geheel verwijderd though bij een goede oplossing)

Offtopic: 'leeroy jenkins' maakt er een zooitje van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Arniebomba schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 14:50:
[...]

Iedereen die actief koopt/verkoopt op V&A is begonnen zonder feedback, dus het is zeker wel mogelijk om iets te verkopen als je geen feedback hebt. Begrijp niet hoe je daar bijkomt.. Even langsgaan om het product op te halen of de vriendelijke verkoper vragen of hij/zij ergens wilt afspreken? Als hij dat niet wilt en verzenden echt de enige optie is, dan moet er al een lampje branden. 9 van de 10 gevallen is dat oplichting.

Als je iets wilt kopen van een ander, of het nou hier op Tweakers is of op MP, doe je toch even onderzoek naar desbetreffende persoon? (check rekening, controleer of advertentie met dezelfde foto niet ergens anders wordt geadverteerd bijv.) Puur om oplichting te voorkomen.

De laatste tijd merk ik dat er veel oplichters actief zijn op V&A. En als een oplichter zo iemand als jou tegenkomt die de voordeel van de twijfel geeft, is het kassa voor hem hoor. Hoop echt voor je dat je je geld terugkrijgt, maar de kans is erg klein.

hi!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Even melding maken op https://www.opgeletopinternet.nl/ . Hier mag je , geheel terecht, wel gewoon het rekeningnummer vermelden. Het staat immers 100% onomstotelijk vast dat dat rekeningnummer gebruikt is bij de oplichting; het doet er niet toe op wiens naam dit rekeningnummer staat. Als men googelt op het gebruikte IBAN komt men ook bij dit topic uit, lijkt me zeer wenselijk. NAW gegevens zijn wat lastiger omdat ze ofwel verzonnen ofwel overgenomen zijn van een random persoon. De gebruikte alias zou ik desondanks wel vermelden om anderen te behoeden - desnoods met de achternaam afgekort tot 1 letter vanwege privacy.

Hier op Tweakers moet je verder geen hulp of medeleven verwachten, men gaat hier treurig slecht om met oplichtingszaken.

In ieder geval goed dat je anderen behoedt voor hetzelfde leed :)

[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 07-01-2017 16:15 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:54
SaN schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 15:48:
Wat een kansloze reacties zeg. Deze tweaker is zojuist opgelicht, probeert anderen te helpen, en krijgt vervolgens van de een na de ander naar zijn hoofd geslingerd dat het stom is dat hij een aankoop op afstand heeft proberen te doen. Ik denk dat hij er zelf ook niet erg blij mee is, maar dat is niet de reden van dit topic.

Edit: Precies wat er in de edit van de TS staat dus. Ik vind dat mods hier wel tegen op mogen treden. Bankrekeningnummer niet toegestaan? Prima, maar al die belerende reacties hoeven ook echt niet.
Helemaal mee eens met deze reactie. Wat zijn sommige tweakers toch triest. Ts heeft net veel geld verloren en wil ons daarvoor waarschuwen en hij krijgt de volle laag over zich heen dat hij goedgelovig is. Zelf zal ik het echt ontzettend rot vinden als ik het geld al kwijt was. Wil je overige tweakers behouden hiervan krijg je alsnog de volle laag over je heen. Hij is gewoon keurig bezig. Banknummer is prima in dit geval, want andere mensen kunnen bij het google-en daar dan op uitkomen, want naam is toch makkelijk te veranderen.

Reactie van jamonova slaat gewoon helemaal nergens op. Komt zelf beledigend over.

[ Voor 3% gewijzigd door grote_oever op 07-01-2017 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Goed dat je melding maakt hiervan en een onderwerp opent. jammer dat wij geen Iban mogen zien, als het echt een oplichter is lijkt me dat wel van belang. Naam is niet meer gekoppeld aan Iban. dus dat kan ook jan patat zijn.

Het is gewoon klo** dat er zulke mensen bestaan, echt zielige figuren.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat mensen hier vergeten is dat dit geen digitale schandpaal is. Jullie hebben geen bewijzen gezien, alleen de claim van de TS. Een grote website als Tweakers moet nu eenmaal wat meer zorgvuldigheid tonen om te voorkomen dat het onterecht blijkt te zijn, en dan is de schade al aangericht.

als de TS echt wil helpen, dan gaat hij in overleg met de V&A-moderators.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:54
Misschien kan Arnie even het hele traject verduidelijken, wanneer heb je contact gehad en hoe lang hoor je nu niks van hem. Het is wel vakantie periode, misschien is hij er een weekje tussen uit. Ik weet nu helemaal niks behalve dat Arnie roept dat hij is opgelicht.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arniebomba
gielie schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:25:
Misschien kan Arnie even het hele traject verduidelijken, wanneer heb je contact gehad en hoe lang hoor je nu niks van hem. Het is wel vakantie periode, misschien is hij er een weekje tussen uit. Ik weet nu helemaal niks behalve dat Arnie roept dat hij is opgelicht.
29 december contact gelegd met een voorstel voor de cpu incl verzending
7 min later reactie dat het akkoord was en de vraag om het adres
Vrijwel direct mijn adres gegevens doorgegeven en gevraagd om zijn rek nr
6 min later rekening nummer ontvangen.
Direct geld over gemaakt en dit kenbaar gemaakt. Het was ING->SNS dusver zat een dag tussen.
Tot aan de betaling verliep het contact dus razend snel. Daarna niet meer.
30e twee maal gevraagd of het bedrag binnen was. Geen reactie. (Terwijl we vrijwel allemaal een smartphone hebben waarop we een notificatie krijgen van een bericht op Tweakers.)
Eind van die dag het bericht dat de cpu verzonden zou zijn. (31e zou het pakketje dus aangeboden moeten worden)
Direct daarop om een track code gevraagd.
Nooit meer iets vernomen...nooit iets ontvangen. Nu dus een week verder.

Heb hem via PM duidelijk gemaakt dat ik aangifte gedaan heb. Ook daar geen reactie op. (Had ik ook niet verwacht)

Zelfde aanbieder biedt de cpu ook op marktplaats aan.
http://link.marktplaats.n...ttons&utm_content=app_ios
Tweede keer dat hij hem op marktplaats aanbied deze week. (Geplaatst, verwijderd, gisteren weer geplaatst)

Dus ja, ben er redelijk van overtuigd dat dit een oplichter is. Anders had ik de moeite niet genomen dit topic te openen.

[ Voor 12% gewijzigd door Arniebomba op 07-01-2017 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:35
Als hij nog op Marktplaats staat gewoon via een ander e-mail adres contact met hem opnemen. En aangeven dat je hem graag voor x genoemd bedrag komt ophalen. En als hij er dan is vragen waar je CPU dan wel geld blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Sowieso melding maken bij Marktplaats, ook al heb je het via ander kanaal gekocht.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
Arniebomba schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:10:
29 december contact gelegd met een voorstel voor de cpu incl verzending
7 min later reactie dat het akkoord was en de vraag om het adres
Vrijwel direct mijn adres gegevens doorgegeven en gevraagd om zijn rek nr
6 min later rekening nummer ontvangen.
Hier had je deze post eigenlijk mee moeten beginnen.
Direct geld over gemaakt en dit kenbaar gemaakt. Het was ING->SNS dusver zat een dag tussen.
Tot aan de betaling verliep het contact dus razend snel. Daarna niet meer.
30e twee maal gevraagd of het bedrag binnen was. Geen reactie.
Ik heb op de 29ste ook iets verkocht waarbij er meteen geld overgemaakt werd, dit had ik de 2de pas binnen, het gaat dus niet altijd binnen 1 dag.
Arniebomba schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:10:(Terwijl we vrijwel allemaal een smartphone hebben waarop we een notificatie krijgen van een bericht op Tweakers.)
Uh nee, ik heb wel een smartphone maar ik krijg geen berichten van T.net binnen, die kijk ik wanneer ik wil.
Eind van die dag het bericht dat de cpu verzonden zou zijn. (31e zou het pakketje dus aangeboden moeten worden)
Met de feestdagen kan een pakketje er rustig een week over doen hoor.

Tweede keer dat hij hem op marktplaats aanbied deze week. (Geplaatst, verwijderd, gisteren weer geplaatst)

Dus ja, ben er redelijk van overtuigd dat dit een oplichter is. Anders had ik de moeite niet genomen dit topic te openen.
Verder vind ik het goed van je dat je het hier meldt, hopelijk zijn er niet meer slachtoffers.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arniebomba
loki504 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:26:
Als hij nog op Marktplaats staat gewoon via een ander e-mail adres contact met hem opnemen. En aangeven dat je hem graag voor x genoemd bedrag komt ophalen. En als hij er dan is vragen waar je CPU dan wel geld blijft.
Had een vriend al voor me gedaan de eerste keer dat hij op MP kwam. Hij doet alleen aan verzenden "ivm drukte op werk en school" Bij aandringen ging de advertentie er af.
Hackus schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:31:
Sowieso melding maken bij Marktplaats, ook al heb je het via ander kanaal gekocht.
Ja heb ik inmiddels gedaan! Tnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Deze Leroy van marktplaats reageert gewoon en ik mag hem daar gewoon komen ophalen. Dus als dat dezelfde is is dat wel vreemd. Hoe gaat hij mij scammen, met een lege doos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus12
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:53
Naar aanleiding van zijn bankrekening moet zijn adres te achterhalen zijn.
Thuis bezoeken is een optie natuurlijk.
Geen dreigementen uiten maar in gesprek gaan.
En als dat niets uithaalt achterhalen waar hij werkt of naar school gaat.
Als je die benaderd zijn er misschien onverwachte openingen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

Verwijderd

stin00 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:08:
Hier op Tweakers moet je verder geen hulp of medeleven verwachten, men gaat hier treurig slecht om met oplichtingszaken.
Als je geen idee hebt hoe veel tijd de vrijwilligers hier stoppen in het veilig houden van de - gratis - site en de nazorg bij het oplossen van zaken, dan zou je niet dit soort ongefundeerde uitspraken doen. Maar goed, schoppen is natuurlijk makkelijk, en nog duimpjes omhoog van anderen die zich geen seconde verdiept hebben in wat er hier gedaan wordt ook - dat is pas triest!

We hebben een prima samenwerking met opgeletopinternet, die zich specialiseren in het verzamelen van oplichting vanaf overal. Handiger dan op losse plekken zoals waar het niet gevonden wordt, en waar de community niet actief op zoek is naar oplichters.

Dit account is direct na melding gemonitord, en spoedig daarna op slot gegaan. Als het goed is heeft daarna iedereen een melding gehad die contact heeft gehad. In een uitzonderlijk geval kan dat beperkt zijn geweest tot degenen met wie werkelijk een transactie was.
Bij iedere advertentie wordt gewaarschuwd, en gelinkt naar een uitgebreid topic met advies. Uiteindelijk is het daarna de keuze van de koper om een inschatting te maken.

En hoe goed je je ook voorbereid, met de immer veranderende werkwijze van oplichters, blijft er een risico dat je er één treft. Het advies blijft vooral om aan eigen zijde de veiligheid in te bouwen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2017 21:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

Als dit dus allemaal al onderzocht is en bevestigd dan begrijp ik niet waarom het Iban nummer hier niet genoemd mag worden ? Juist door dergelijke essentiële informatie op diverse plekken zichtbaar te hebben kunnen anderen behoed worden voor oplichting lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
[...]

Dit gaat hier om een 6700K en geen 7600K, niet hetzelfde dus, ik heb inmiddels ook zijn adres en tel nummer en mag bij hem langs komen om de cpu op te halen.

[ Voor 4% gewijzigd door gielie op 07-01-2017 21:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

gielie schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:32:
[...]

Dit gaat hier om een 6700K en geen 7600K, niet hetzelfde dus, ik heb inmiddels ook zijn adres en tel nummer
wellicht een berichtje dat je toch graag wilt verzenden. vraag zijn iban en communiceer dit met TS. is deze gelijk dan heb je een match ergo de dader.

edit. voor het zelfde geld is de MP persoon wel de dader en maakt nu iemand geld naar hem over terwijl een google op Iban dit dus had kunnen voorkomen...just saying...

[ Voor 18% gewijzigd door Ray op 07-01-2017 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Wel gek gielie dat hij dan blijkbaar toch aan jou en aan mij verkoopt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gielie
Clifdon schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:34:
Wel gek gielie dat hij dan blijkbaar toch aan jou en aan mij verkoopt?
ah, dat wordt dan lastig, kunnen we dan een soort voogdij afspreken ik de even en jij de oneven weken, vakanties eerlijk de helft ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ray schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:32:
Als dit dus allemaal al onderzocht is en bevestigd dan begrijp ik niet waarom het Iban nummer hier niet genoemd mag worden ? Juist door dergelijke essentiële informatie op diverse plekken zichtbaar te hebben kunnen anderen behoed worden voor oplichting lijkt me
Zoals gezegd, zijn ze er in opgeletopinternet in gespecialiseerd dat soort dingen te inventariseren, informatie te combineren, en risico's in te schatten rond het publiceren van informatie. Hun voorwaarden zijn daar ook op ingericht.
Een IBAN nummer is een persoonsgegeven, en voor het publiceren ervan geldt wetgeving. Ondanks dat er vermoedens zijn, is het aan een rechter om te bepalen wat er waar is. Wetgeving is er duidelijk over, en de wijze waarop wij met persoonsgegevens omgaan ook (zoals ook in voorwaarden beschreven).

En dat is precies waarom we een goede samenwerking hebben met opgeletopinternet en stimuleren om het daar te verzamelen. Zoeken op een rekeningnummer van een oplichter komt vrijwel altijd gelijk daar uit, alles op één plek bij gespecialiseerde beheerders.

We maken er uiteraard geen probleem van als mensen met vermoedens elkaar verder informeren via DM - dat is geen publiceren.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2017 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arniebomba
gielie schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:36:
[...]

ah, dat wordt dan lastig, kunnen we dan een soort voogdij afspreken ik de even en jij de oneven weken, vakanties eerlijk de helft ;)
Haha Ja doe maar co-kaartschap
gielie schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:32:
[...]

Dit gaat hier om een 6700K en geen 7600K, niet hetzelfde dus, ik heb inmiddels ook zijn adres en tel nummer en mag bij hem langs komen om de cpu op te halen.
Excuses, het betrof een 6700k. Typ fout.

[ Voor 26% gewijzigd door Arniebomba op 07-01-2017 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arniebomba
Verwijderd schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:38:
[...]

Zoals gezegd, zijn ze er in opgeletopinternet in gespecialiseerd dat soort dingen te inventariseren, informatie te combineren, en risico's in te schatten rond het publiceren van informatie. Hun voorwaarden zijn daar ook op ingericht.
Een IBAN nummer is een persoonsgegeven, en voor het publiceren ervan geldt wetgeving. Ondanks dat er vermoedens zijn, is het aan een rechter om te bepalen wat er waar is. Wetgeving is er duidelijk over, en de wijze waarop wij met persoonsgegevens omgaan ook (zoals ook in voorwaarden beschreven).

En dat is precies waarom we een goede samenwerking hebben met opgeletopinternet en stimuleren om het daar te verzamelen. Zoeken op een rekeningnummer van een oplichter komt vrijwel altijd gelijk daar uit, alles op één plek bij gespecialiseerde beheerders.

We maken er uiteraard geen probleem van als mensen met vermoedens elkaar verder informeren via DM - dat is geen publiceren.
Waarom kiezen jullie er voor de iban te blokkeren, maar wel te verwijzen naar een website waar dat wel publiekelijk komt te staan? Jullie zouden jullie voorwaarden daar ook op aan kunnen passen?
Nu begrijp ik dat niet elk forum vol hoeft te staan met iban's hoor. Puur om het centraal te houden?

Bedankt overigens voor je berichtgeving omtrent het monitoren. Dit was mij niet bekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:20:
[...]
Als je geen idee hebt hoe veel tijd de vrijwilligers hier stoppen in het veilig houden van de - gratis - site en de nazorg bij het oplossen van zaken, dan zou je niet dit soort ongefundeerde uitspraken doen. Maar goed, schoppen is natuurlijk makkelijk, en nog duimpjes omhoog van anderen die zich geen seconde verdiept hebben in wat er hier gedaan wordt ook - dat is pas triest!
Ik doelde met mijn comment niet op de V&A admin vrijwilligers die er alles aan doen om V&A veilig te houden hoor. Mag hopen dat iedereen weet dat de vrijwilligers hun kostbare eigen tijd investeren om de gratis V&A sectie draaiende te houden :)

Ik doelde meer op de mensen die de TS direct de les gaan lezen of met weinig toevoegend commentaar aan komen draven, terwijl TS meer dan 90 goede v&a beoordelingen heeft en dus niet zomaar ongegrond een topic aan zal maken hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:08

mjl

Ugh

Bedankt voor de waarschuwing, paar jaar geleden iets vergelijkbaars mee gemaakt, helaas wilde Tweakers.net niet meewerken aan het onderzoek en de betreffende oplichter had al langer dan een paar weken een account. Uiteindelijk via aanwijzingen van mede Tweakers en wat digitaal speurwerk de jongen thuis kunnen bezoeken om eea 'recht' te zetten...

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:04

aex351

I am the one

Lijkt mij prima om zo iemand aan de digitale schandpaal te nagelen bij sprake van internetoplichting (wanneer Tweakers zelf geen ondersteuning hierin biedt). NAW gegevens en alles mogen wat mij betreft gepubliceerd worden, inclusief alle gevonden relevantie informatie. In het verleden heb ik iets soortgelijks moeten doen, waarna de betreffende maar al te graag wilde betalen omdat hij zijn toekomst in puin zag gaan. Na zijn betaling en belofte nooit meer zo iets te proberen heb ik mijn actie weer ongedaan gemaakt.

Het forum van Tweakers zou hier een prima platform voor kunnen zijn. Immers Tweakers is zelf de partij die de voorzieningen biedt voor het vraag & aanbod platform. Beetje hypocriet om dan te verwijzen naar een andere website.

[ Voor 3% gewijzigd door aex351 op 08-01-2017 02:45 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:51

Compizfox

Bait for wenchmarks

RWK__ schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:07:
[...]

Iedereen die actief koopt/verkoopt op V&A is begonnen zonder feedback, dus het is zeker wel mogelijk om iets te verkopen als je geen feedback hebt. Begrijp niet hoe je daar bijkomt.. Even langsgaan om het product op te halen of de vriendelijke verkoper vragen of hij/zij ergens wilt afspreken? Als hij dat niet wilt en verzenden echt de enige optie is, dan moet er al een lampje branden. 9 van de 10 gevallen is dat oplichting.
TS reageerde hier op de stelling van anderen in dit topic dat je nooit iets op afstand moet kopen van een Tweaker zonder feedback. TS's weerlegging hierop is dat als iedereen zo zou denken, nieuwe Tweakers nooit aan feedback (als verkoper) kunnen komen.

Ja, ophalen is een mogelijkheid, maar dat is lang niet altijd praktisch. Misschien ligt het aan mij, maar ik ga niet naar de andere kant van het land rijden voor om iets op te halen wat ook verzonden kan worden. Zeker als je niet in de Randstad woont gebeurt het vaker niet dan wel dat verkopers op redelijke afstand wonen. Maar natuurlijk let ik wel op met kopen van 'oplichtingsgevoelige' producten op afstand van Tweakers zonder feedback...
Als je iets wilt kopen van een ander, of het nou hier op Tweakers is of op MP, doe je toch even onderzoek naar desbetreffende persoon? (check rekening, controleer of advertentie met dezelfde foto niet ergens anders wordt geadverteerd bijv.) Puur om oplichting te voorkomen.
En dat is nou precies waarom TS met dit topic anderen wil waarschuwen door zijn nickname, naam en bankrekeningnummer in dit topic mee te delen.

Helaas wordt het gecensureerd door de mods.

Dorus12 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:15:
Zo makkelijk gaat dat niet. Een bank gaat je echt geen adresgegevens geven op basis van alleen een oplichtingsklacht; dat moet via een rechter gaan.

[ Voor 17% gewijzigd door Compizfox op 08-01-2017 03:02 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
aex351 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 02:43:
Lijkt mij prima om zo iemand aan de digitale schandpaal te nagelen bij sprake van internetoplichting (wanneer Tweakers zelf geen ondersteuning hierin biedt). NAW gegevens en alles mogen wat mij betreft gepubliceerd worden, inclusief alle gevonden relevantie informatie. In het verleden heb ik iets soortgelijks moeten doen, waarna de betreffende maar al te graag wilde betalen omdat hij zijn toekomst in puin zag gaan. Na zijn betaling en belofte nooit meer zo iets te proberen heb ik mijn actie weer ongedaan gemaakt.

Het forum van Tweakers zou hier een prima platform voor kunnen zijn. Immers Tweakers is zelf de partij die de voorzieningen biedt voor het vraag & aanbod platform. Beetje hypocriet om dan te verwijzen naar een andere website.
Leuke is dat je het niet ongedaan kan maken, Google cache en vergelijkbare systemen zorgen ervoor dat jouw beschuldigingen over tig jaar nog te vinden zijn, of ze nou waar zijn of niet.
Denk dan ook dat schandpaal.tweakers.net voorlopig nog niet online komt, deels omdat Tweakers moeilijk straks kan zeggen dat jij zei dat het
wat mij betreft
mag in een rechtzaal, maar vooral omdat niemand daar op zit te wachten, zowel Tweakers als jijzelf als je er wat uitgebreider over denkt hebben hier geen trek in ;)
Geloof dat we hier vaker topics hebben van iemand die denkt te zijn opgelicht dan daadwerkelijk is opgelicht, dus daar heb je al meer mensen negatief mee waar je zoals je al zegt hun 'toekomst in puin' gooit...
IBAN nummers die voor oplichting gebruikt zijn kan je al makkelijk opzoeken met de daarvoor bedoelde zoekfunctie op de website van de Politie, heeft geen enkel nut dat hier nog een keer te posten behalve dat iemand het dan een keer hier gaat posten en niet aangifte doet (met als gevolg dat je dan overal moet zoeken omdat niemand alle informatie heeft die zo gefragmenteerd is...)
Maar als je het graag wil denk ik dat Tweakers er geen bezwaar tegen heeft dat je het juridische aspect van schandpaal.tweakers.net alvast regelt ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 21:21
Verwijderd schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:20:
[...]
Als je geen idee hebt hoe veel tijd de vrijwilligers hier stoppen in het veilig houden van de - gratis - site en de nazorg bij het oplossen van zaken, dan zou je niet dit soort ongefundeerde uitspraken doen.
Let me fix that for you.

Maar deze discussie is hier al zo vaak gevoerd, Tweakers kan en mag dit soort informatie volgens mij niet zomaar posten. Je kan inderdaad iemand online aanwijzen als oplichter, maar dit hoeft niet die persoon te zijn.

Het is inderdaad een vervelend probleem, 275 is een hoop geld, maar als je geen real-life afspraak met m kan maken via een andere advertentie wordt het heel lastig te achterhalen waar hij zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, laten we op eerste ongeregeldheid het internet volgooien met termen als oplichter - een plakkaat dat bewezen moet worden en door een rechter bepaald. Dat is ook top voor de familie van een onverwacht overleden verkoper of iemand die zelf ineens in het ziekenhuis komt en even niks kan d:)b Beiden hebben we ook hier al meegemaakt.

Laten we dan gelijk het rechtssysteem afschaffen; aex351 weet blijkbaar zonder enige vorm van informatie dat iemand schuldig is. Wat een baas is het ook :D
In jouw woonplaats is degene die de markt organiseert op het plein ook degene die zowel politie als de rechter is als iemand zich bekocht voelt? Denk even na...

Ook opgeletopinternet loopt op de rand, en is er daarom zeer actief mee bezig met enkel focus daarop. Ze hebben al eens de site opnieuw moeten opzetten na zaken.

Komt bij dat als we hier voorwaarden aanpassen om het kleine stukje V&A van dienst te zijn, we de mate van bescherming privacy waar we zelf ook in geloven voor de hele userbase moeten schofferen. Het totaalplaatje is gewoon dat je specialisten moet laten specialiseren en ze daarin moet steunen. Doet er niets aan af dat we hier meer actieve preventie en nazorg hebben dan zelfs de grote platformen.

Als je wil beginnen met verandering van zaken, dan zal je bij de politiek moeten zijn. Daarvoor blijft altijd aangifte doen ook belangrijk; als het probleem officieel niet zichtbaar is, gebeurt er sowieso niets.

Ter illustratie, in de helaas zeldzame gevallen dat de politie bij ons aanklopt voor informatie, gebeurt dat eigenlijk nooit op de wettelijk vastgestelde manier. Dan moeten wij de politie het proces gaan uitleggen.
In extreme gevallen hebben wij het initiatief moeten nemen door zonder details te geven (kan op dat moment niet) te beschrijven waar ze ons om moeten vragen. Pas daarna is de zaak gaan rollen en zijn mensen opgepakt.

Ik moet nog een andere site zien die pro-actief mensen naar de politie stuurt om notoire oplichters te stoppen. En het kan uiteraard altijd uitgebreider, maar uiteindelijk zit je ook met een stuk haalbaarheid. Het woord gratis is in een eerdere post doorgestreept, maar ik durf met zekerheid te stellen dat V&A op zich meer kost dan het oplevert.

Wij blijven ons inzetten, maar wel binnen de lijnen van de wet. Zodra we vinden dat de wet niet geldt omdat we gedupeerd zijn, en dus eigengericht gaan goedkeuren, dan vervallen we in wetteloosheid waarin de ene gedupeerde de andere veroorzaakt. Gebed zonder eind.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2017 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arniebomba
Verwijderd schreef op zondag 8 januari 2017 @ 10:17:
[...]

Ja, laten we op eerste ongeregeldheid het internet volgooien met termen als oplichter - een plakkaat dat bewezen moet worden en door een rechter bepaald. Dat is ook top voor de familie van een onverwacht overleden verkoper of iemand die zelf ineens in het ziekenhuis komt en even niks kan d:)b

Laten we dan gelijk het rechtssysteem afschaffen; aex351 weet blijkbaar zonder enige vorm van informatie dat iemand schuldig is. Wat een baas is het ook :D

Ook opgeletopinternet loopt op de rand, en is er daarom zeer actief mee bezig met enkel focus daarop. Ze hebben al eens de site opnieuw moeten opzetten na zaken.

Komt bij dat als we hier voorwaarden aanpassen om het kleine stukje V&A van dienst te zijn, we de mate van bescherming privacy waar we zelf ook in geloven voor de hele userbase moeten schofferen. Het totaalplaatje is gewoon dat je specialisten moet laten specialiseren en ze daarin moet steunen. Doet er niets aan af dat we hier meer actieve preventie en nazorg hebben dan zelfs de grote platformen.

Als je wil beginnen met verandering van zaken, dan zal je bij de politiek moeten zijn. Daarvoor blijft altijd aangifte doen ook belangrijk; als het probleem officieel niet zichtbaar is, gebeurt er sowieso niets.
Je eerste twee alinea's slaan natuurlijk nergens op.
Als je een moord voor je neus ziet gebeuren door je neef, weet je toch ook dat hij schuldig is. Daar hoef je niet voor op een rechter te wachten.
Ik ben opgelicht door die jongen. Dat mag duidelijk zijn. Daar hoeven we niet voor op een rechter te wachten. Als ik niet zeker was, had ik dit topic niet aangemaakt. Heb alles op tafel gegooid.

Daarnaast, hij gaat gewoon door op marktplaats. (Al een PM ontvangen met de zelfde sns bankrekening) Dus ja. Het is een oplichter.

De verdachten in NL worden al flink de hand boven het hoofd gehouden. Daardoor kunnen ze vaak door gaan. Op de manier waarop Tweakers zich opstelt, in bepaalde zin, ook. (Los van de ban) Maar het zij zo.

Ergens begrijp ik het ook echt wel. Hoor en wederhoor. Maar van deze houding gaan mijn haren, gezien de feiten, wel van overeind staan.

Van mij mag er een slotje op hoor. Als de privacy van een oplichter belangrijker is dan een tweaker die netjes probeert te handelen en anderen probeert te behoeden, be my guesst. Maar dan heeft mijn topic geen meerwaarde.

[ Voor 3% gewijzigd door Arniebomba op 08-01-2017 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arniebomba
Dubbel post

[ Voor 98% gewijzigd door Arniebomba op 08-01-2017 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Niet dat ik zeg dat je liegt, maar wat is je daadwerkelijke bewijs (spul wat in een rechtzaak stand zou houden) dat je opgelicht bent?
Het is toch niet een 'hij heeft even niet gereageerd' geval?
Oftewel: wat maakt het dat jij bepaald dat je opgelicht bent? Heeft de verkoper gezegt dat hij je oplicht (en zelfs dan zou het een huisgenoot kunnen zijn die grappig denkt te zijn...)
Het is al eens gebeurt dat een oplichter hier een topic opende om vervolgens van de goodwill misbruik te maken, waarmee bepalen wij wie bepaald wie een oplichter is.......
Overigens als je neef iemand voor je neus vermoord mag je ook niet op dat moment eigen rechter spelen, zal je alsnog naar de Politie moeten/de Politie naar jou toe moeten bellen en zal je ook niet op Tweakers of een andere site de namen mogen plaatsen omdat ook dan het jouw woord tegen dat van de Politie woordvoerder is, pas nadat de rechter een vonnis uitspreekt... Dus die vergelijking gaat al gelijk de verkeerde kant op ;)
Overigens kan ik ook niet wachten tot we oplichters/dieven/inbrekers en erger mogen hangen, tot die tijd hebben we nog wetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:48
Arniebomba schreef op zondag 8 januari 2017 @ 10:30:
[...]

Je eerste twee alinea's slaan natuurlijk nergens op.
Als je een moord voor je neus ziet gebeuren door je neef, weet je toch ook dat hij schuldig is. Daar hoef je niet voor op een rechter te wachten.
Ik ben opgelicht door die jongen. Dat mag duidelijk zijn. Daar hoeven we niet voor op een rechter te wachten. Als ik niet zeker was, had ik dit topic niet aangemaakt. Heb alles op tafel gegooid.

Daarnaast, hij gaat gewoon door op marktplaats. (Al een PM ontvangen met de zelfde sns bankrekening) Dus ja. Het is een oplichter.

De verdachten in NL worden al flink de hand boven het hoofd gehouden. Daardoor kunnen ze vaak door gaan. Op de manier waarop Tweakers zich opstelt, in bepaalde zin, ook. (Los van de ban) Maar het zij zo.

Ergens begrijp ik het ook echt wel. Hoor en wederhoor. Maar van deze houding gaan mijn haren, gezien de feiten, wel van overeind staan.

Van mij mag er een slotje op hoor. Als de privacy van een oplichter belangrijker is dan een tweaker die netjes probeert te handelen en anderen probeert te behoeden, be my guesst. Maar dan heeft mijn topic geen meerwaarde.
Nee, geen wettig en overtuigend bewijs en de enige die daar overigens een oordeel over kan vellen is de rechter, niet jij, niet Tweakers. En jij kan de andere scenario's misschien niet bedenken maar ik doe je er nog eentje cadeau: Identiteitsfraude. En zo zijn er nog talloze niet onderzochte opties.
Dat je niet gelijk mag namen en shamen betekent niet dat er onzorgvuldig wordt gehandeld door Tweakers. Ik denk zelfs dat Tweakers voor vele sites een voorbeeld kan zijn. Hoewel niet direct zichtbaar heb ik het idee dat er een goed doordacht beleid is en dat er zorgvuldige afwegingen worden gemaakt met verantwoorde maatregelen, binnen de kaders van de wet, en ook nog eens met goede tips over veilig handelen! Dat betekent niet dat ze alles voor je kunnen oplossen (ja, je hebt ook een eigen verantwoordelijkheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, dat er niet geleverd is, maakt het niet automatisch oplichting. Het is vervelend dat deze situatie is ontstaan, maar technisch gezien heb je geen idee of het dat is of er iets anders aan de hand is. Je hebt een vermoeden, en daarom doe je aangifte.

Dat het vervelend is, en je ergens recht op hebt ontkent ook niemand. Maar de wijze waarop sommigen menen dat bewijs werkt en kunnen claimen dat het zo is als ware het bewezen, is enkel een benadrukking waarom we ons rechtssysteem zo hard nodig hebben.

Ik zal de nabestaanden van de overleden jongen die als oplichter online werd neergezet laten weten dat je het maar nergens op vindt slaan. Immers gaat jouw niet-levering boven alles en geeft je het recht zelf de wet te overtreden.
Want, iemand publiek van oplichting betichten kán evengoed een stratbaar feit zijn. Zelfs als het waar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arniebomba
Verwijderd schreef op zondag 8 januari 2017 @ 11:28:
Inderdaad, dat er niet geleverd is, maakt het niet automatisch oplichting. Het is vervelend dat deze situatie is ontstaan, maar technisch gezien heb je geen idee of het dat is of er iets anders aan de hand is. Je hebt een vermoeden, en daarom doe je aangifte.

Dat het vervelend is, en je ergens recht op hebt ontkent ook niemand. Maar de wijze waarop sommigen menen dat bewijs werkt en kunnen claimen dat het zo is als ware het bewezen, is enkel een benadrukking waarom we ons rechtssysteem zo hard nodig hebben.

Ik zal de nabestaanden van de overleden jongen die als oplichter online werd neergezet laten weten dat je het maar nergens op vindt slaan. Immers gaat jouw niet-levering boven alles en geeft je het recht zelf de wet te overtreden.
Want, iemand publiek van oplichting betichten kán evengoed een stratbaar feit zijn. Zelfs als het waar is.
RGAT schreef op zondag 8 januari 2017 @ 10:40:
Niet dat ik zeg dat je liegt, maar wat is je daadwerkelijke bewijs (spul wat in een rechtzaak stand zou houden) dat je opgelicht bent?
Het is toch niet een 'hij heeft even niet gereageerd' geval?
Oftewel: wat maakt het dat jij bepaald dat je opgelicht bent? Heeft de verkoper gezegt dat hij je oplicht (en zelfs dan zou het een huisgenoot kunnen zijn die grappig denkt te zijn...)
Het is al eens gebeurt dat een oplichter hier een topic opende om vervolgens van de goodwill misbruik te maken, waarmee bepalen wij wie bepaald wie een oplichter is.......
Overigens als je neef iemand voor je neus vermoord mag je ook niet op dat moment eigen rechter spelen, zal je alsnog naar de Politie moeten/de Politie naar jou toe moeten bellen en zal je ook niet op Tweakers of een andere site de namen mogen plaatsen omdat ook dan het jouw woord tegen dat van de Politie woordvoerder is, pas nadat de rechter een vonnis uitspreekt... Dus die vergelijking gaat al gelijk de verkeerde kant op ;)
Overigens kan ik ook niet wachten tot we oplichters/dieven/inbrekers en erger mogen hangen, tot die tijd hebben we nog wetten.
bszz schreef op zondag 8 januari 2017 @ 10:52:
[...]

Nee, geen wettig en overtuigend bewijs en de enige die daar overigens een oordeel over kan vellen is de rechter, niet jij, niet Tweakers. En jij kan de andere scenario's misschien niet bedenken maar ik doe je er nog eentje cadeau: Identiteitsfraude. En zo zijn er nog talloze niet onderzochte opties.
Dat je niet gelijk mag namen en shamen betekent niet dat er onzorgvuldig wordt gehandeld door Tweakers. Ik denk zelfs dat Tweakers voor vele sites een voorbeeld kan zijn. Hoewel niet direct zichtbaar heb ik het idee dat er een goed doordacht beleid is en dat er zorgvuldige afwegingen worden gemaakt met verantwoorde maatregelen, binnen de kaders van de wet, en ook nog eens met goede tips over veilig handelen! Dat betekent niet dat ze alles voor je kunnen oplossen (ja, je hebt ook een eigen verantwoordelijkheid)
Het is al goed. Het is duidelijk. Van jullie mag hij zijn gang blijven gaan tot er een rechterlijke macht een uitspraak doet. Tot die tijd, ondanks alle feiten die ik in dit topic heb genoemd, iedereen mondje dicht op internet. Want Ow Ow Ow...de privacy van de verdachte.

Ik heb mijn best gedaan. Wordt niet gewaardeerd. Prima. Ik trek mij terug. Doel van dit topic is geheel teniet gedaan.
Sterkte aan hen die evt nog opgelicht gaan worden (want hij is dus nog steeds actief en niet dood) en bedankt voor de steun aan hen die hier danwel via PM hun bijdrage hebben geprobeerd te leveren. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Arniebomba schreef op zondag 8 januari 2017 @ 11:35:
[...]

[...]

[...]

Het is al goed. Het is duidelijk. Van jullie mag hij zijn gang blijven gaan tot er een rechterlijke macht een uitspraak doet. Tot die tijd, ondanks alle feiten die ik in dit topic heb genoemd, iedereen mondje dicht op internet. Want Ow Ow Ow...de privacy van de verdachte.

Ik heb mijn best gedaan. Wordt niet gewaardeerd. Prima. Ik trek mij terug. Doel van dit topic is geheel teniet gedaan.
Sterkte aan hen die evt nog opgelicht gaan worden (want hij is dus nog steeds actief en niet dood) en bedankt voor de steun aan hen die hier danwel via PM hun bijdrage hebben geprobeerd te leveren. d:)b
Nog een mooi voorbeeld van waarom we niet blindelings je volgen ;) Omdat je bij het minste beetje discussie gaat lopen schoppen ipv inhoudelijk te reageren, je hebt nergens in dit topic bewijs gepost behalve dat het net een paar dagen is sinds je eerste contact met verkoper...
Grote kans dat er niks aan de hand is en verkoper gewoon nog gaat reageren, zo niet balen maar hier maar wat lopen schoppen veranderd daar weinig aan...
Ik zou zeggen ga lobbyen in Den Haag om de wet af te schaffen en eigenrichting toe te staan, kijken hoe snel alles dan naar de kersen gaat :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-10 15:08
Helaas snap je het gewoon niet. Jammer!

Nut van dit tropic= zero. Waarschuwen heeft geen zin, want wie zomaar naar jan en alleman 275 euro overmaakt gaat ook van dit topic niets leren.
Arniebomba schreef op zondag 8 januari 2017 @ 11:35:
[...]

[...]

[...]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

Arniebomba schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:26:
Reeds melding er van gemaakt via va@tweakers, maar wil een ieder toch even behoeden voor evt aankopen bij gebruiker "Leroy1992" (ook mensen die via Google zoeken)

Deze jongeman heeft mij helaas voor €275 opgelicht.
Na vlot contact rondom de overname van een 7600k, het geld verzonden. Daarna bleef vrijwel ieder contact uit.
Daarbij, dus nooit iets ontvangen.

Persoon gaf de naam *** op. Maar dit zal ongetwijfeld vals zijn.
Rekeningnummer dat hij gebruikt is

Heb aangifte gedaan en mijn rechtsbijstand ingeschakeld.
Dit topic is dus puur ter bescherming van anderen.
Je hebt helemaal gelijk hoor TS. Sommige reacties (Mensen voor autist uitmaken, really? En dat kan zomaar? :N) zijn echt bizar onder de gordel.

2 dingen waar je wel op kon letten of toevoegen:
- Even Googelen op de naam/email adres of op Opgelicht op Internet. Vaak heb je dan al prijs.
- Naast wat je al hebt gedaan (Waarvoor hulde!) een topic aanmaken op Opgelicht op Internet.

Let wel dat de ''kritische'' users wel een punt hebben - Je mag dan opgelicht zijn, en de gebruiker op Marktplaats heeft eenzelfde nummer - Maar heb je enig bewijs dat de Leroy die jou heeft opgelicht op Tweakers dezelfde is aan de Leroy op Marktplaats? Dat ze hetzelfde banknummer gebruiken hoeft ook nog niets te zeggen natuurlijk.

Daarom is het zo belangrijk dat je deze dingen zwart op wit hebt - Dat je opgelicht bent, dat is 1 ding. Maar wat je beweert moet je kunnen staven. In dit geval is het beter als je dergelijk bewijs aan VA meld en bij Opgelichtopinternet.

Want al zeg je ''Wat ik nu vertel zijn FEITEN'' maakt het nog geen feiten voor de wet. Hopelijk heb ik dit verschil voldoende kunnen uitleggen.
Dorus12 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:15:
Verbijsterend dat men dit nog steeds als een reële optie ziet. Voor hetzelfde geld staat diegene je met een pistool of mes op te wachten als jij ''verhaal'' komt halen.

Hoe frustrerend het ook is dat de Politie hier nauwelijks wat mee doet (En het zou een mooi politiek standpunt zijn voor een partij om hier verbetering in te brengen) is de held uithangen helemaal een verkeerd signaal om af te geven.
[...]
Ja, laten we op eerste ongeregeldheid het internet volgooien met termen als oplichter - een plakkaat dat bewezen moet worden en door een rechter bepaald. Dat is ook top voor de familie van een onverwacht overleden verkoper of iemand die zelf ineens in het ziekenhuis komt en even niks kan d:)b Beiden hebben we ook hier al meegemaakt.
Niet echt wenselijk dat je mensen een schuldgevoel gaat aanpraten en dat in een vervolgpost nog eens doorzet.
[...]
Ik heb het al eens eerder gemeld, maar, hoewel ik van mening ben dat je bijzonder essentieel bent voor VA en de manier waarop (Je zal inmiddels wel een voorraadkast vol met dergelijke hoofdpijn dossiers hebben!) vind ik het on-Floppus om telkens zo emotioneel te reageren, en in dit geval, de overdrijving op te zoeken. De lage tolerantiegrens van Arniebomba ten spijt, lijkt het mij dat zijn intenties met dit topic van goede aard waren.
mobby1971 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 12:01:
Helaas snap je het gewoon niet. Jammer!

Nut van dit tropic= zero. Waarschuwen heeft geen zin, want wie zomaar naar jan en alleman 275 euro overmaakt gaat ook van dit topic niets leren.
[...]
:N Ik denk dat Arniebomba nu wel weet dat hij nogal naïef is geweest door zo gauw voor 275 euro met een volslagen onbekende het schip in te gaan.

Waarschuwen heeft weldegelijk zin en zou juist nog meer benadrukt moeten worden. Er zullen altijd mensen die zich voor het karretje laten spannen - maar itt Arniebomba zullen die dan niet de moeite nemen een topic ter waarschuwing aan te maken. Benadrukken van de mogelijke gevolgen is dus zeker nuttig.

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-10 15:08
Redneckerz schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:16:
[...]

[...]

:N Ik denk dat Arniebomba nu wel weet dat hij nogal naïef is geweest door zo gauw voor 275 euro met een volslagen onbekende het schip in te gaan.

Waarschuwen heeft weldegelijk zin en zou juist nog meer benadrukt moeten worden. Er zullen altijd mensen die zich voor het karretje laten spannen - maar itt Arniebomba zullen die dan niet de moeite nemen een topic ter waarschuwing aan te maken. Benadrukken van de mogelijke gevolgen is dus zeker nuttig.
Mijn punt is een beetje het volgende: Nu sta ik niet bekend om mijn briljante intelligentie, maar een blik op het profiel van die Leroy doen mijn nekharen al overeind staan! Net geregistreerd, geen enkele forumpost of reactie, ook geen feedback maar wel een populair product te koop.

Dat mensen daar zo even een hoog bedrag naar overmaken kan ik gewoon niet begrijpen. Ik ben zelfs van mening dat je het oplichten in stand houd door er zo makkelijk in te trappen! Vervolgens hier een beetje lopen ranten naar de crew omdat ze zich aan de wet houden. Als je gewoon nadenkt hoef je A: Dit topic niet te openen en B: Heb jij in ieder geval de oplichter geen kans gegeven.

Zolang mensen alle waarschuwingen in de wind slaan voor een koopje blijft het lonend voor de oplichter en zullen ze elke barrière slechten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Door een Iban hier te plaatsen en mensen er op te wijzen schaadt je niemand in persoon. Het kan ook niet dat de Leroy van Marktplaats die 1 week actief is, niet dezelfde persoon is. zoals ik begrijp gaat het om dezelfde Iban en die is niet aan naam gekoppeld. je kunt gewoon jan patat bij je overboeking zetten. je betaald aan het Iban nummer en niet aan een naam. Pas als het gaat om dezelfde bank zie je na betaling de naam die bij de Iban hoort. als iemand 6 januari een advertentie plaatst is ie niet overleden.

Oké, enige kan zijn dat men een bankpas heeft gestolen en die gebruikt voor oplichtingspraktijken. maar daar schaadt je niet de rechtmatige eigenaar mee, want die ken je niet.
zolang het Iban nummer onbekend blijft, kan men gewoon doorgaan met deze praktijken en lopen er elke dag mensen het risico geld te verliezen.
Jan patat wordt misschien gepakt, maar er komt niks van, want hij heeft al het geld al opgemaakt. Dit zien we wekelijks bij TV programma Opgelicht.

Dus als iemand ook de SNS Bank heeft en 1 cent overmaakt, zie je de naam die bij het Iban nummer hoort en kun je dat toevoegen aan je aangifte.

Verwijten maken aan TS heeft geen nut, zo snugger is ie nu zelf ook wel dat hij dit niet weer doet en eerst het Iban nummer checked op https://www.politie.nl/aa...roleer-handelspartij.html

Welke gegevens kunt u gebruiken?

U kunt zoeken aan de hand van de volgende gegevens:

IBAN-nummer (gebruik alleen letters en cijfers, bijv. NL05123412341234123400)
E-mailadres (niet van toepassing voor Marktplaats-adressen - lees meer)
Telefoonnummer (gebruik alleen cijfers, bijv. 0201234567)
De url van een webwinkel (bijv. www.eenwinkel.nl)

Let op!

Als uw zoekactie naar mogelijke meldingen over de (ver)koper niets oplevert, wil dit NIET zeggen dat u geen enkel risico loopt bij een verdere transactie. U kunt aan de check dan ook geen rechten ontlenen. Het wil alleen zeggen dat er op dit moment geen (negatieve) meldingen bekend zijn. Blijf dus altijd alert en gebruik uw gezonde verstand. Wanneer iets te mooi is om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo!

Krijgt u WEL te horen dat er negatieve meldingen zijn over de (ver)koper met wie u zaken wilt doen, denk dan goed na of u door wilt gaan met de verdere transactie. Vraag eventueel extra waarborgen van de persoon met wie u zaken doet.

Edit: Ik heb zelf te maken gehad met een zorgverlener die de bankpas van een cliënt gebruikte en zo mensen oplichtte. via Iban betaling bij zelfde bank, ben ik dus achter de gegevens gekomen en zo is de dader gepakt.

[ Voor 31% gewijzigd door Hackus op 08-01-2017 15:39 . Reden: nadere toelichting ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus12
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:53
Arniebomba schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:26:
[...]
Verbijsterend dat men dit nog steeds als een reële optie ziet. Voor hetzelfde geld staat diegene je met een pistool of mes op te wachten als jij ''verhaal'' komt halen.
Lees ook even de regel die daarop volgt.
Andere advertenties van hem kun je toch ook gewoon bij hem ophalen las ik.
Gewoon een praatje aan de deur kan al wonderen verrichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:04

aex351

I am the one

[...]

In jouw woonplaats is degene die de markt organiseert op het plein ook degene die zowel politie als de rechter is als iemand zich bekocht voelt? Denk even na...
Ben ook een baas. Een baas die wel begrijpend kan lezen. Ik geef duidelijk aan 'bij sprake van internetoplichting'. Dit heeft helemaal niets te maken met de manier waarop bepaald wordt of iemand een oplichter is. Je bent dus verbanden aan het leggen die er niet zijn. Het is juist heel goed dat we hier een rechtssysteem hebben en laten we daar vooral gebruik van maken. Maar laten we ook realistisch zijn.

Verder bepaald de rechter helemaal niet wat iemand wel of niet is. Zo iemand oordeelt of je hebt gehandeld volgens de wet. Hij oordeelt alleen of iemand schuldig bevonden is op basis van de bewijslast. Iemand kan dus prima een oplichter zijn zonder dat de rechter daar een uitspraak over heeft gedaan. Je slaat wat mij betreft behoorlijk de plank mis met je uitspraak.

Het faciliterende optreden van Tweakers door de account te bannen is natuurlijk goed, maar lost weinig op. Een nieuwe account is zo gemaakt. Dus ook hier weer in, laten we realistisch zijn. Ondertussen probeert de TS hier een melding van te maken en andere te behoeden van internetoplichting na te zijn opgelicht op Tweakers. En ik denk dat dit nu het punt is waar het om draait. Dus hoe faciliteert Tweakers hierin?

Lijkt mij handig om dit duidelijk te maken - indien bestaande informatie niet duidelijk genoeg is, dan zijn dit soort topics ook niet nodig.

Ter illustratie, in de helaas zeldzame gevallen dat de politie bij ons aanklopt voor informatie, gebeurt dat eigenlijk nooit op de wettelijk vastgestelde manier. Dan moeten wij de politie het proces gaan uitleggen.
In extreme gevallen hebben wij het initiatief moeten nemen door zonder details te geven (kan op dat moment niet) te beschrijven waar ze ons om moeten vragen. Pas daarna is de zaak gaan rollen en zijn mensen opgepakt.

Ik moet nog een andere site zien die pro-actief mensen naar de politie stuurt om notoire oplichters te stoppen. En het kan uiteraard altijd uitgebreider, maar uiteindelijk zit je ook met een stuk haalbaarheid. Het woord gratis is in een eerdere post doorgestreept, maar ik durf met zekerheid te stellen dat V&A op zich meer kost dan het oplevert.

Wij blijven ons inzetten, maar wel binnen de lijnen van de wet. Zodra we vinden dat de wet niet geldt omdat we gedupeerd zijn, en dus eigengericht gaan goedkeuren, dan vervallen we in wetteloosheid waarin de ene gedupeerde de andere veroorzaakt. Gebed zonder eind.
Hier ga ik verder niet op in.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

mobby1971 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 14:23:
[...]

Mijn punt is een beetje het volgende: Nu sta ik niet bekend om mijn briljante intelligentie, maar een blik op het profiel van die Leroy doen mijn nekharen al overeind staan! Net geregistreerd, geen enkele forumpost of reactie, ook geen feedback maar wel een populair product te koop.

Dat mensen daar zo even een hoog bedrag naar overmaken kan ik gewoon niet begrijpen. Ik ben zelfs van mening dat je het oplichten in stand houd door er zo makkelijk in te trappen!
Zeker is het dom, naïef, enzovoorts. Zodra mensen een prijs zien die ''te goed is om waar te zijn'' is helaas nog vaak het geval dat mensen daarop in gaan, en niet dat er echt wordt gedacht: ''Hmm, dit zal wel te goed zijn om waar te wezen''.

Ik denk echter dat Arniebomba dat nu ook wel weet, dus ik zie niet echt waarom we telkens diezelfde spiegel voor moeten houden. Beetje vergelijkbaar als door rood rijden en dat Oom Agent je bij stoppen, tijdens het schrijven van de bekeuring, en bij afscheid roept ''Nogal dom van je dat je door rood reed he!''. Ik kan mij prima voorstellen dat je dat op een gegeven moment wel gaat irriteren.
Vervolgens hier een beetje lopen ranten naar de crew omdat ze zich aan de wet houden.
Heb je ook een opinie over de gebruikers die hem aan de schandpaal nagelen en zelfs voor autist maken, of willen we vooral graag een (vermeend) slachtoffer de schuld geven van zijn eigen oplichting 8)7

Kon zijn rede tactvoller? Ja. Neemt niet weg dat hij het slachtoffer is en dat we niks opschieten als we de hele tijd blijven roepen dat het zijn eigen schuld is.
Zolang mensen alle waarschuwingen in de wind slaan voor een koopje blijft het lonend voor de oplichter en zullen ze elke barrière slechten.
Dat hou je (helaas) altijd. Nu is de OP nog zo slim/behulpzaam geweest om Tweakers te informeren en aangifte te doen. Een ander slachtoffer zou een andere aanpak prefereren. Daarom is het zo belangrijk dat wij, de gebruikers, zij, De Tweakers crew, en de Politie blijven wijzen op de gevaren van oplichting en accounts met 0 reputatie.
Dorus12 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 17:07:
[...]

Lees ook even de regel die daarop volgt.
Andere advertenties van hem kun je toch ook gewoon bij hem ophalen las ik.
Gewoon een praatje aan de deur kan al wonderen verrichten.
Goed:
Een notoire oplichter die al eerder met klanten heeft gedeald die ''verhaal'' kwamen halen zullen echt niet redelijk gaan lopen doen voor een gesprek. Bovendien kan jij niet weten in welke gemoedstoestand iemand verkeert als je ''zomaar'' op bezoek komt.

Lees ook even de 2 regels die je daarna stelt:
Dit heet ook wel ''eigen rechter spelen'' en stelt de andere partij in staat je te kunnen aanklagen wegens vermeend stalking als je dit doet.
Ja, namelijk dat jij een bezoekje van de politie mogelijk kan verwachten :+

Hang gewoon niet de held uit en zorg ervoor dat je zoveel mogelijk (papieren) bewijs hebt, zwart op wit. Desnoods hoe vaak je de persoon hebt benaderd, de inhoud van dergelijke berichten, enzovoorts. Hoe meer fysiek bewijs jij hebt, hoe beter je eigen kansen zijn. Veel beter dan op puur geluk pogen een gesprek aan te gaan met een vermeend oplichter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

En toch moet je daar voorzichtig/terughoudend mee zijn. Vervelend als oplichting niet te bewijzen is, maar de beperkingen ten behoeve van privacybescherming gelden ook voor jou! Eigenrichting is niet de bedoeling in onze maatschappij en dit soort pek en veren noem je smaad / laster en is strafbaar.

Kortom, dan ligt jouw toekomst ook in puin. Succes ermee!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Redneckerz schreef op zondag 8 januari 2017 @ 18:40:
Kon zijn rede tactvoller? Ja. Neemt niet weg dat hij het slachtoffer is en dat we niks opschieten als we de hele tijd blijven roepen dat het zijn eigen schuld is.
Hier wil ik graag even verder op ingaan, want het is ook niet zijn eigen schuld.

Is het naïef om in te gaan op een advertentie over een CPU die pas een paar dagen op de markt is voor een prijs die te goed is en van een Tweaker zonder feedback? Zeker.

Maar dat neemt niet weg dat TS het slachtoffer is van oplichting. Hij is goedgelovig geweest, maar het is niet zijn schuld. Je moet het niet omdraaien.

Als ik mijn fiets niet op slot zet op het station en hij wordt gestolen, dan ben ik ook wat dom bezig maar dat neemt niet weg dat ik dan slachtoffer ben van fietsendiefstal. Als iedereen met z'n tengels van andermans eigendom afblijft, dan zou dat gewoon moeten kunnen. Het is nog steeds de dief die in dat geval schuldig is, niet ik.

Het lijkt wel dat we hier zo gewend zijn aan criminaliteit dat we de slachtoffers de schuld geven van dit soort praktijken in plaats van de daders...

Een platform waarop je mensen gewoon kunt vertrouwen op hun woord is iets waar je naar zou moeten streven. In plaats daarvan doen jullie zowat het omgekeerde: jullie lijken het normaal te vinden om iedereen en alles te wantrouwen op V&A. Ik snap dat dit de realiteit is op het moment door de oplichters die hier nou eenmaal zitten, maar je moet opletten dat je dat niet "normaal" gaat vinden, want dat is het zeker niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Compizfox op 08-01-2017 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Compizfox schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:49:
[...]

Hier wil ik graag even op ingaan, want het is ook niet zijn eigen schuld.

Is het naïef om in te gaan op een advertentie over een CPU die pas een paar dagen op de markt is voor een prijs die te goed is en van een Tweaker zonder feedback? Zeker.

Maar dat neemt niet weg dat TS het slachtoffer is van oplichting. Hij is goedgelovig geweest, maar het is niet zijn schuld. Je moet het niet omdraaien.
Eh, dat zeg ik toch? :? Ik pleit de gehele tijd voor TS, niet omgedraaid. Je zegt precies wat ik ook pleit.

Tenzij er ergens een zinsnede is die juist het tegenovergestelde zegt, maar met ''Kon zijn rede tactvoller?'' en ''dat we niks opschieten als we de hele tijd blijven roepen dat het zijn eigen schuld is.'' refereer ik naar TS. Je zegt praktisch hetzelfde ;)

Kan het misschien zijn dat je mijn reactie verkeerd hebt geïnterpreteerd?
[...]

Het lijkt wel dat we hier zo gewend zijn aan criminaliteit dat we de slachtoffers de schuld geven van dit soort praktijken in plaats van de daders...
Waarom denk je dat ik zo reageerde naar de anderen in dit topic, die juist dit lijken te doen? ;)
[...]
Een platform waarop je mensen gewoon kunt vertrouwen op hun woord is iets waar je naar zou moeten streven. In plaats daarvan doen jullie zowat het omgekeerde: jullie lijken het normaal te vinden om iedereen en alles te wantrouwen op V&A.
Offtopic: ik denk nu echt dat je mijn reactie verkeerd hebt opgevat. Wat denk jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Redneckerz schreef op zondag 8 januari 2017 @ 20:02:
Offtopic: ik denk nu echt dat je mijn reactie verkeerd hebt opgevat. Wat denk jij?
Mijn excuses als mijn reactie verkeerd op je overkwam. Het was niet bedoeld als reactie op jouw bericht. Ik gebruikte een quote uit jouw bericht alleen als aanknopingspunt om iets verder uit te weiden.

Het was vooral als reactie bedoeld op "die anderen" hier in dit topic die een berg aan kritiek over TS heen gooien terwijl TS alleen probeert z'n medemens te waarschuwen.

We zijn het dus volkomen met elkaar eens, volgens mij :)

[ Voor 22% gewijzigd door Compizfox op 08-01-2017 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Compizfox schreef op zondag 8 januari 2017 @ 20:03:
[...]

Mijn excuses als mijn reactie verkeerd op je overkwam. Het was niet bedoeld als reactie op jouw bericht. Ik gebruikte een quote uit jouw bericht alleen als aanknopingspunt om iets verder uit te weiden.
Je citeerde iets wat ik heb gezegd, niet de gebruiker die je eigenlijk wilde citeren ;)
No worries hoor :) Ik zou je bericht wel even aanpassen zodat je de juiste gebruiker en tekst citeert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Redneckerz schreef op zondag 8 januari 2017 @ 20:05:
[...]

Je citeerde iets wat ik heb gezegd, niet de gebruiker die je eigenlijk wilde citeren ;)
No worries hoor :) Ik zou je bericht wel even aanpassen zodat je de juiste gebruiker en tekst citeert :)
Het was wel mijn bedoeling om jou te citeren, omdat die zin die ik citeerde mij het idee gaf voor mijn bericht.

Ik ben het dus eens met dat stuk en mijn bericht was dus bedoeld om jouw citaat verder uit te weiden, niet als reactie erop.

Ik zat nog te twijfelen of ik dat in het bericht even had moeten verduidelijken, maar je was me al voor :+

Edgarz schreef op zondag 8 januari 2017 @ 18:54:
[...]

Eigenrichting is niet de bedoeling in onze maatschappij en dit soort pek en veren noem je smaad / laster en is strafbaar.
Ja, het is smaad, maar dat is niet per definitie slecht of strafbaar. Als het in het algemeen belang is om de uitspraak te doen, kan smaad toegestaan zijn.

IANAL, maar omdat de oplichter in dit geval schade veroorzaakt met zijn daden lijkt het me in het algemeen belang om de bewering te doen dat hij een oplichter is, ook al is het smaad.

Het is alleen laster als de bewering onwaar is. Mits TS de waarheid spreekt is het dus sowieso geen laster.

Zie ook: http://www.iusmentis.com/.../smaad-laster-belediging/

[ Voor 50% gewijzigd door Compizfox op 08-01-2017 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Compizfox schreef op zondag 8 januari 2017 @ 20:10:
[...]

Ja, het is smaad, maar dat is niet per definitie slecht of strafbaar. Als het in het algemeen belang is om de uitspraak te doen, kan smaad toegestaan zijn.

IANAL, maar omdat de oplichter in dit geval schade veroorzaakt met zijn daden lijkt het me in het algemeen belang om de bewering te doen dat hij een oplichter is, ook al is het smaad.

Het is alleen laster als de bewering onwaar is. Mits TS de waarheid spreekt is het dus sowieso geen laster.

Zie ook: http://www.iusmentis.com/.../smaad-laster-belediging/
Leuk, echter zit het juridisch toch iets complexer in elkaar. Als het niet bewijsbaar is, kan er geen vaststelling plaatsvinden wat 'de waarheid' is. Eenzijdige vaststelling volstaat hier niet. De bewijslast ligt bij degene die de publicatie doet.

Maar probeer het gerust uit. Je zult nog raar staan te kijken als er een aangifte tegen je gedaan wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Compizfox schreef op zondag 8 januari 2017 @ 20:10:
[...]

Het was wel mijn bedoeling om jou te citeren, omdat die zin die ik citeerde mij het idee gaf voor mijn bericht.

Ik ben het dus eens met dat stuk en mijn bericht was dus bedoeld om jouw citaat verder uit te weiden, niet als reactie erop.

Ik zat nog te twijfelen of ik dat in het bericht even had moeten verduidelijken, maar je was me al voor :+
Aha, zo dus :) Het las in eerste instantie weg alsof je mij verweet dat ik aan victim blaming deed :) Maar het is duidelijk zo, dank je voor het verduidelijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dicht. Als men op de man gaat spelen of flamen ben ik hier klaar mee.
We zijn geen voorstander van schandpaal-topics. Er een aparte topics over het veiliger maken van V&A of ervaringen met oplichting. Goede reacties kan je daar plaatsen.

[ Voor 11% gewijzigd door Microkid op 08-01-2017 21:07 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.