[PW] Bug in switchen tussen producten en uitvoeringen

Pagina: 1
Acties:

• TheodoorDG
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Ik vind het volgend gedrag van de pricewatch layoutweergaves erg vreemd en dit kan tot verwarring leiden:

Het is namelijk zo dat als je switch tussen de layoutweergaves producten of uitvoeringen hij probeert dezelfde pagina op te vragen van de categorie of filter, terwijl er in de productweergave natuurlijk veel minder pagina's zijn. Dit is niet echt handig, maar wat nog onhandiger is is dat als je op een pagina zit van uitvoeringen die niet in producten bestaat het lijkt alsof er geen producten zijn in die filter of categorie.

Ga bijvoorbeeld naar de smartphone-categorie: categorie: Smartphones
Standaard opent deze in uitvoeringen. Ga naar een pagina hoger dan dat er productpagina's zijn, op dit moment pagina 17 bij 50 resultaten per pagina. Zet de weergave aan en je krijgt de volgende foutmelding: "Er zijn geen producten gevonden die aan het filter voldoen". Dit terwijl dit natuurlijk niet zo is, alleen niet op die pagina. Je kunt echter ook niet meer zien dat er andere pagina's zijn die wel producten bevatten.

Makkelijkste oplossing is de uitvoeringenweergave helemaal afschaffen en alleen producten weergeven. Deze weergave vind ik namelijk veel overzichtelijker.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:55

crisp

Devver

Pixelated

Makkelijkste oplossing zonder de switch af te schaffen is denk ik om bij een switch altijd weer naar de eerste pagina te gaan.

Intentionally left blank

• TheodoorDG
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
@crisp Dat zou het probleem in ieder geval tussen het switchen kunnen oplossen. Maar ik bedenk me nu ook dat het probleem kan optreden zonder switch van weergave, bijvoorbeeld als iemand een linkje stuurt of bezoekt van een pricewatch-resultaat en er verdwijnen een gelijk aantal of meer dan het aantal producten van de pagina van het resultaat, zonder dat er andere producten voor in de plaats komen. Dit kan dus al optreden bij één product minder (in het geval van de laatste pagina).

De oplossing zou dus bijvoorbeeld moeten zijn dat als de opgevraagde pagina geen resultaten bevat maar het pw-resultaat wel, de laatste pagina getoond hoort te worden van het pw-resultaat.

Deze bug kan dus bijna altijd optreden tijdens het gebruik van de pricewatch.
- bij switchen tussen weergaves producten en uitvoeringen
- bij versturen van urls van pricewatch resultaten
- bij het bookmarken van de url
- bij het back en forward navigeren in een browser
- bij het navigeren tussen pagina's van een resultaat