Dolby Atmos 5.1.2 + enkel stereo receiver

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BimmeRTouch
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-06 12:20
Hallo experts, kunnen jullie een Noob een beetje helpen ajb?

Ik zoek een?
A/V Receiver

Wat is je budget?
rond de 1000 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
In de woonkamer TV te kunnen kijken met Dolby Atmos 5.1.2 (speakergaten zijn al aanwezig, de speakers moet ik nog aanschaffen) en in de badkamer naar een andere audiobron kunnen luisteren in stereo. Een en ander moet via de domotica (Loxone) gestuurd kunnen worden.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben erachter dat ik minimaal een 9 kanaals versterker nodig heb als ik alles in 1 versterker wil doen ( 5 + 2 + 2). Dat lijkt een oplossing te worden die niet binnen het budget valt. Nu zou ik natuurlijk 2 versterkers kunnen nemen, op elkaar geplaatst, maar dan moeten ze wel een beetje op elkaar lijken... Ook moet ik de bron kunnen kiezen middels de domotica (http) van beide versterkers..

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat raden jullie aan mbt de receiver(s)?

De speakers heb ik nu gaten in de muren naast de TV, bijna aan het plafond naast de TV en achter de bank. De gaten zijn 20 cm diameter. Hebben jullie nog aanbevelingen voor de speakers? budget max 1000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:17

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Met b.v. een product: Marantz SR5011 kun je toch probleemloos 5.1.2 aansturen via Dolby Atmos?.
SR6011 kan ook multi room aansturen; een 2e set speakers in een andere ruimte.

Je hebt in jou setup dan;
2 front speakers
1 center
2 achter speakers
2 "atmos" speakers ergens boven je ofzo
1 subwoofer
??
(ik ben geen expert in Dolby Atmos....)

[ Voor 20% gewijzigd door Tortelli op 07-01-2017 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BimmeRTouch
Hi Tortelli,

Dat aansluiten van die 5.1.2 is niet het probleem. Het aansluiten van die 5.1.2 + een 2e zone versterkt wordt in een keer erg duur. De SR 6011 kan dat inderdaad, maar is dat een goede receiver? De overige merken zitten namelijk allemaal een paar honderd euro duurder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:17

Tortelli

mixing gas and haulin ass

De extra zone zit alleen op de duurdere modellen, een SR6011 is voor zover ik weet een prima apparaat.
Als je wat zou googlen had je o.a. deze kunnen vinden; (beide van de 6010, maar op wat features na zit daar waarschijnlijk onder de motorkap weinig verschil tussen):
http://www.hifitest.de/test/av-receiver/marantz-sr6010_12045

Hou er wel rekening mee dat het output vermogen van een receiver behoorlijk daalt als je meerdere speakers aansluit. Dat is het grootste voordeel van de duurdere modellen. You get what you pay for.

Vraag me overigens af hoe handig het gebruik van die 2e zone werkelijk is, maargoed dat is een andere discussie.

Daarnaast snap ik niet helemaal wat je aan het bouwen bent, je hebt ruimte voor speakers gemaakt maar weet nog niet welke je erin wilt maken. Wat nu als je kleinere speaker koop? :+.

[ Voor 30% gewijzigd door Tortelli op 07-01-2017 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BimmeRTouch
Thanks voor het meedenken!

Ik heb de gaten in mijn muren gebaseerd op de Loxone speakers http://shop.loxone.com/nlnl/speaker.html Ik vroeg me alleen af of er een beter alternatief is.
Die Marantz komt er inderdaad niet slecht uit. Is ook helemaal te besturen middels IP commando's. Ik denk er alleen aan om de SR5011 te nemen en er dan een klein versterkertje voor de badkamer aan te koppelen... zoiets als dit bijvoorbeeld.
Natuurlijk zal het geluid in de badkamer niet zo goed zijn, maar ik zing toch harder dan de muziek als ik onder de douche sta...

Oh ja, die 2e zone wordt door de schakelaars in de muur bediend. bovenste 2 knoppen voor harder / zachter, onderste 2 voor veranderen van bron...

Nu nog op zoek naar een subwoofer, een centerspeaker en een TV... 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een topic kicken om te kapen is absoluut not done, verder in je eigen topic Dolby atmos aansluiten. Lees tevens de FAQ door, de opzet van de post is ook niet volgens de regels.

[ Voor 91% gewijzigd door FeaR op 21-10-2017 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nieuw hier en wist niet hoe ik een nieuw topic moest aanmaken.
Pagina: 1