Oriëntatie voor nieuwe school laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoenden
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-09 07:31
Beste Tweakers,
Volgend jaar is het voor mij zover, ik mag gaan studeren.
Voor de studie die ik wil gaan doen word aangeraden om een laptop aan te schaffen. Ik heb al wel wat rondgekeken maar ik zou toch graag wat advies van jullie willen hebben.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil een laptop hebben die op Windows 10 draait, dat is verder geen probleem.
Voor de opleiding zal ik het bekende Office pakket moeten gaan gebruiken, ook geen probleem.
Een deel van de opleiding zal bestaan uit programmeren, daar word het lastig. Ik weet namelijk nog niet welke programma's ik daarvoor ga gebruiken.
Verder zal ik niet gaan gamen op de laptop. Het is dus voornamelijk voor het schoolwerk.

Wat is je budget?
Ik denk dat ik wel onder de €600 wil blijven. Het liefste zo laag mogelijk. Alles wat extra is en ik niet ga gebruiken maar waar ik wel voor betaal is te veel. Als er bijvoorbeeld een Touchscreen in de laptop zit waardoor ik meer ga betalen hoeft het niet.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zoals gezegd ga ik de laptop voor school gebruiken. Hij moet dus redelijk compact zijn, niet te zwaar en ik moet er een dag mee vol kunnen houden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Qua merk heb ik geen voorkeur. Als het een beetje een bekend merk is ben ik al blij. De laptop moet zo uitgekleed mogelijk zijn, geen extra dingen als touchscreen, vingerafdrukscanners en nog meer van die dingen in het rijtje. USB 3 zou leuk zijn. USB C nog leuker. De laatste is absoluut geen most, als het er dus niet op zit is er niks aan de hand. Omdat ik de laptop altijd mee wil nemen zat ik zelf te denken aan een 13" tot 15" scherm. Dit is een richtlijn, dus groter of kleiner mag ook.

Ik hoop jullie genoeg informatie te hebben gegeven. Als er nog vragen zijn, voel je vrij om die te stellen.

Alvast bedankt voor jullie reacties,
Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 15:17

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Kijk een hier:

https://www.bto.eu/alle-laptops.html/

Je kiest een basismodel en stopt er extra wat nodig is.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het klinkt interessant.

En kijk zelf eens in de Pricewatch een maak een selectie van misschien geschikte laptops in een wenslijst.

Lees dit: Handleiding Pricewatch
en dit: LAA beleid

[ Voor 38% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 08-01-2017 15:13 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Welke laptops heb je zelf gevonden Remco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaroonBeret
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-05 15:29
Hey Remco,

Als 3e jaars software engineer aan de HvA heb ik dezelfde keuze als jou moeten maken.

In ieder geval raad ik je aan om een laptop te nemen met een quadcore (i5 HQ bijv.) processor, minimaal 8gb aan ram en uiteraard een ssd. Daarnaast is een resolutie van minimaal 1080p voor programmeurs wel heel erg fijn. Zo kan je meer code op je scherm zien.

Als je niet van plan bent om te gamen zou ik een laptop nemen zonder dedicated grafische kaart omdat de onboard graphics in hedendaagse processors voldoende kracht hebben om aan je programmeer eisen te voldoen.

[ Voor 11% gewijzigd door MaroonBeret op 09-01-2017 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Als je een schoollaptop koopt die dus elke dag zoveel keer in en uit je tas gaat zou ik iig nooit een Clevo/BTO kiezen vanwege de vaak goedkope behuizingen (tenzij je de echt dure neemt maar dan kan je net zo goed een ander merk nemen voor hetzelfde geld...) :/
Vul je eisen even in bij de pricewatch (cpu, scherm resolutie, budget enz) en haal er een handvol laptops uit waar je even kijkt welke je sowieso niet wil en welke je wel wat lijken maar waar je nog vragen over hebt zodat we ook wat te discusseren hebben hier :)

Fixing things to the breaking point...