[midi?] opnemen van elektronische piano incl beeld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-09 08:37
Goedendag,

Wij zouden graag mooie opnames willen maken van gespeelde liedjes.

Ik heb hier zelf een canon 70D eos liggen en een full hd cam.

De piano beschikt over midi dus ik dacht het volgende te doen
piano via midi aansluiten op pc en dan dmv webcam het beeld

Natuurlijk willen we het geluid etc van de piano hebben (dus niet dat de pc zelf de geluiden '"bedenkt"" dmv samples)

Echter welk software combineert die twee sources met elkaar? Zodat je geen vertraging etc ziet

[ Voor 13% gewijzigd door Jboy1991 op 07-01-2017 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27
Midi is alleen een signaal, geen geluid, dus als je het aansluit op de PC krijg je altijd een sample. Dan kan je beter je piano met je AUX-out / Speaker-out op je PC aansluiten.

Misschien dat je het ook wel gelijk op je Canon aan kan sluiten (mic-ingang) dat zou het beste zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-09 08:37
WimPliers schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 11:16:
Midi is alleen een signaal, geen geluid, dus als je het aansluit op de PC krijg je altijd een sample. Dan kan je beter je piano met je AUX-out / Speaker-out op je PC aansluiten.

Misschien dat je het ook wel gelijk op je Canon aan kan sluiten (mic-ingang) dat zou het beste zijn
Blaas je daarmee de mic niet op? (kep er geen verstand van). Ook heeft de piano een USB to HOST ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27
Nee volgens mij kan dat niet, maar je kan ook je piano rechtstreeks op je PC aansluiten (op je audio/mic in) en in je opname programma dat als geluidstrack kiezen en het beeld van je camera / webcam als video track en voila. De kans op delay is dan alleen wat groter als dat je het rechtstreeks via je camera doet

USB heeft ook geen zin als je de sample van de piano wilt gebruiken, is ook alleen maar data, geen geluid.