32/37" TV gezocht op 24 of evt. 12 Volt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
Ik zoek een?
Een TV 32 of 37" gevoed door 24 of 12V. Er mag zo'n adapter tussen zitten, maar die knippen wij dan af. 24 V heeft sterk de voorkeur. Mocht de spanning afwijkend zijn, dan zouden we met een Mascot converter kunnen werken. Hoeveel Hz, 3D en 4K zijn niet relevant. 2 HDMI aansluitingen zou mooi zijn. Internet connectie niet relevant.

Wat is je budget?
Rond de 700 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het moet op een boot staan of hangen. Vanwege omstuimige omstandigheden (de driezits bank is al een 2 meter gaan wandelen), is verankeren aan de muur of met de voet aan een kast vereist. Over de voet kunnen we beugeltjes schroeven, muurophanging zou mooier zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
Wanneer ik google op NLse en Duitse sites, kom ik enkel bij 19-24" TVs voor campers en jachtjes uit. We zoeken iets groters.

Welke vragen heb je hier nog over?
Bestaan deze TVs uberhaupt? Of kan iemand mij vertellen hoe eenvoudig het is de trafo in de TV te bypassen, al vervalt daarmee natuurlijk wel de garantie helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nofi, maar ooit van een omvormer gehoord? Die er eentje tusen en je kunt alles kiezen wat op 230v draait. Net zo makkelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
The Eagle schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 11:47:
Nofi, maar ooit van een omvormer gehoord? Die er eentje tusen en je kunt alles kiezen wat op 230v draait. Net zo makkelijk :)
Die zit er nu tussen, daar willen we vanaf, zodat 's avonds alles op de 2700 euro aan accu's kan draaien zonder dat een van de twee generatoren aan hoeft te springen 8)

Het doel is om 's avonds zonder generator (of walstroom) door te komen. Met de lampen lukt dat prima met de 24V lampen en LED strips in de keuken. Nu de andere zaken nog. Koelkast en vriezer draaien al eeuwen op 24V.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:07
Ik denk dat het een kwestie van vraag en aanbod is en dat er gewoon te weinig vraag is naar >24" @24v.

Ik krijg maar 1 model gevonden iig.
Avtex L327TRS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 13:24
Veel Sony tv's van rond de 32" gebruiken een losse adapter van DC 19,5 V ! Het is wel geen 12 of 24V maar aangezien er ook laptops zijn die 19.5V gebruiken ,dan is het al wat makkelijker om een DC/DC omvormer te vinden die jij kan gebruiken!

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Dank voor de antwoorden! 19,5 is prima via een omvormertje efficient te regelen :)
Pagina: 1