Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerkaansluiting in de muur werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ik heb een FTP cat6 kabel die vanuit de meterkast de kamer in komt. Een zelfde kabel heb ik ook naar onze zolder getrokken. De kabel op de zolder werkt perfect maar die in de woonkamer doet moeilijk. De verbinding leek lang stabiel maar werkt niet meer. De FTP (stugge) kabel heb ik aangesloten op een delock connector. Ik heb de kabel getest met een kabeltester en krijg de volgende uitkomst:

Aan de kant van het hoofdstation van de tester, de batterijkant, gaan alle lampjes branden (1tm8+g). Aan de andere kant van de tester gaan alle lampjes ook branden alleen duurt het even voor nr 1 aangaat, en tegelijk gaat dan ook de G aan. Ik de handleiding en via google kom ik alleen geen betekenis tegen. Kan iemand mij helpen?

Ik heb de kabel aan de kamerkant al opnieuw gestript en aangesloten.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Stugge kabel hoor je eigenlijk af te monteren op een wandcontactdoosje, niet op een kabel te knijpen. Meestal werkt het wel, maar daar heb je flexibele kabel voor.

Dat gezegd hebbende: is de connector geschikt voor cat6? De ground van een FTP kabel sluit je aan 1 kant aan, niet aan beide kanten, als ik mij niet vergis.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• gelukkie
  • Nu online
Ik heb de kabel afgewerkt met een keystone: http://www.delock.de/produkte/S_86154/merkmale.html
Ik heb dus geen connector op de kabel geknepen, maar de kabels in de keystone gelegd en deze dichtgedrukt. Het folie hab ik naar achteren geslagen en de metalendraad daar omheen gewikkeld.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klinkt als sluiting tussen ader 1 en aardingsfolie. Iig is iets niet fris met die uiteinde van de kabel. Ik zou alles loshalen en opnieuw knippen/strippen/aansluiten.

En voor de volgende keer: waarom maak je het jezelf in vredesnaam zo moeilijk door in een huissituatie S/FTP te gebruiken ipv makkelijkere, goedkopere UTP? De extra afscherming is werkelijk nergens goed voor tenzij je flinke draaistroomapparaten op je werkvloer hebt :o

[ Voor 45% gewijzigd door dion_b op 07-01-2017 11:06 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Draaistroom apparaten is op zich OK. Dat is niet erg met zijn 50 Hz (LAN zit in de honderden MHz)....

Maar het zijn vaak de frequentieregelaar die een heleboel shit de lucht in sturen (indien niet correct aangesloten en slechte aarde etc....).

En ja, S(FTP) is overkil voor thuis. Zelfs 16 jaar joude soepele UTP (CAT 5e), haalt bij mij de volledige Gbit tussen PC en NAS (met HP Procurve er tussen).

• gelukkie
  • Nu online
Ik heb de andere kant (meterkast) nu ook opnieuw aangesloten en de lampjes branden nu goed. De utp kabel die daarna aangesloten werd leek ook niet goed te werken. De laptop verloor steeds verbinding. Met een andere utp kabel haalde ik de volledige snelheid aua down/upload. Ik ga het even aankijken. Bedankt!

Betreft ftp: ik las veel verschillende verhalen en heb toen besloten cat6 ftp aan te leggen om in de toekomst ook klaar te zijn.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-11 14:37
je hebt de blanke draad van de ftp toch wel aan 1 kant aangesloten? Aan 2 kanten kan nog wel eens problemen geven

Verwijderd

De folie of omvlechting helemaal afknippen (aan beide kanten) en NERGENS aan vast maken. Zowel niet op de patchpanel alsook niet op de keystone.

• Miepermans
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Miepermans

BIEM!

Check even of je meter niet toevallig ader 1 en ground tegelijk meet. Ik heb al eerder ( goedkopere ) meters gezien die helaas geen verschil zien tussen de eerste ader en de ground.

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-11 06:58

Ron

Verwijderd schreef op zondag 8 januari 2017 @ 23:38:
De folie of omvlechting helemaal afknippen (aan beide kanten) en NERGENS aan vast maken. Zowel niet op de patchpanel alsook niet op de keystone.
dan ben je dus meteen het voordeel van je grounding kwijt, niet doen dus.
wat je wel moet doen is zoals eerder in het topic aangehaald wordt de grounding maar aan één kant aansluiten

Verwijderd

En welk "voordeel" heb je van die grounding?
Pagina: 1