videokaart wordt niet meer herkent na reinstal os

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tinobiets
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-08-2022
hallo allemaal,

even een vraag,

vanwege de Rommel die ik op mijn laptop had staan, heb ik ervoor gekozen om deze eerst terug te zetten na de fabrieks instellingen. na het willen updaten van de driver van de video kaart (gtx670m) kreeg ik een melding van NVidia dat er geen onderstuenende videokaart was gevonden,

na het instaleren van de chipset nog steeds geen resultaat.

bios heeft geen opties voor het instellen van een grafische kaart, en tot heden nog niet geupdate. omdat de hardware zou moeten draaien op de huidige versie.

toen maar een install gedaan naar windows 10. met geen resultaat. herkent alleen de onboard intel3000.

heeft iemand enig idee of suggestisch wat ik nog kan proberen?

medion eraser x7817x

ps. voor de reinstall heb ik wel enige keer een bleu screen gehad met een driver fout en een melding dat de video kaart wel eens werd uit gekoppeld zomaar.

Alle reacties

Verwijderd

Probeer eens een mobiele driver van je kaart: https://laptopvideo2go.com/

• tinobiets
geen resultaat helaas, de videokaart staat ook niet onder display adapters.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat soort drivers moet je eigenlijk altijd op de site van de fabrikant van de laptop gaan zoeken. De chip is wel een Nvidia GTX xxx maar alles wat er omheen zit is van de latopbouwer.

In jouw geval: Hier even rondklikken, dus ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Will_M op 07-01-2017 11:09 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• tinobiets
de drivers die de fabricant levert zijn allemaal geinstalleerd, de vga driver voor NVidia geeft de zelfde fout: dat er geen video kaart in zit.

Verwijderd

Hier iemand die de firmware heeft verknald (omdat hij het toch niet goed deed) en vervolgens opnieuw oude firmware, werkt de kaart plots weer:
https://forum.toshiba.eu/archive/index.php/t-94729.html

• tinobiets
het problem is dat zelfs in gpu-z mijn videokaart niet word herkend, het lijkt erop dat de hele pc gewoon niet ziet dat er een videokaart in zit

Verwijderd

Staat die kaart nog wel actief in je BIOS dan?

• tinobiets
Ik weet dus niet waar ik dqt kan zien in de bios. Die is vrij basic

Inmiddels laptop weer naar windows 7 gebracht, drivers geupdate via medion. Geen resultaat. Driver pack solution ook geen resultaat. Menig video driver tweak van weet ik welke website geprobeert ook geen resultaat. Geprobeert om skyrim en cs go te spelen maar ook zonder resultaat. Misschien is ie wel kapot, maar dat zou raar zijn zonder aankondiging van raar beeld of artifact denk ik. Morge trek ik de video kaart eruit en probeer ik een oude te plaatsen.

[ Voor 77% gewijzigd door tinobiets op 08-01-2017 16:29 ]

Pagina: 1