Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aojudo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-09 00:12
Mijn vraag
Hoi allemaal, ik heb een tijdje geleden een RX 480 (4gb) van Sapphire gekocht en sindsdien werkt mijn Photoshop CS6 niet meer normaal. Als ik het open werkt alles gewoon normaal. Als ik alleen wat dingen teken bijvoorbeeld gaat alles ook goed. Maar als ik een afbeelding importeer, komt er na een tijdje altijd een melding van "Photoshop werkt niet meer, er wordt naar een oplossing gezocht''. En daarna komt dan altijd de melding ''Photoshop weerkt niet meer'' en dan moet je op ''nu afsluiten'' klikken.
hiervoor gebruikte ik Photoshop zonder videokaart en dat ging helemaal top. Nu is mijn vraag of iemand anders ook last van dit probleem heeft en hoe ik het zou op kunnen lossen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik op dit moment dus een RX 480, samen met een i5-6400. Hiervoor gebruikte ik de intel hd graphics van de i5. Als OS heb ik Windows 10 en ik gebruik dus Photoshop CS6.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb geprobeert alleen te tekenen in ps, dat gaat gewoon goed. Toen probeerde ik een andere afbeelding, en toen sloot ps ook af. Vervolgens heb ik photoshop nog opnieuw geïnstalleerd en een windows update gedraaid, maar alles werkte niet.

Alvast bedankt voor de hulp!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Staat gpu versnelling aan in de PS instellingen? Misschien gewoon uitzetten.

https://content.hwigroup....shop-cs6-gpu-settings.png

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aojudo
maratropa schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 09:48:
Staat gpu versnelling aan in de PS instellingen? Misschien gewoon uitzetten.

https://content.hwigroup....shop-cs6-gpu-settings.png
Nee, staat niet aan. Er staat zelfs ''No GPU options available with Photoshop Standard''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:20

Trygve

Redacteur
Heb je de driver voor de rx480 wel geïnstalleerd? (amd.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aojudo
r100 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 10:03:
Heb je de driver voor de rx480 wel geïnstalleerd? (amd.com)
Ja en ook de laatste update gedraaid.