Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De smartphones van 2017 - Betere accuduur en dubbele camera'

Pagina: 1
Acties:

• hattorihanzo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-05-2024
Beste redactie, wat ik iedere keer eigenlijk mis in jullie benchmarks van de accuduur, is de accuduur met gebruik van het mobiele netwerk in tegenstelling tot wifi. Als voorbeeld: Wanneer je de reviews in de pricewatch leest zal je regelmatig als minpunt tegen komen dat de Galaxy S7 (die ik ook heb) snel leeg is, terwijl deze in jullie benchmark erg hoog scoort. Dat is natuurlijk vreemd. Mijn exemplaar gaat 1.5 dag mee als ik constant verbonden ben met wifi, maar als ik dit uitzet, en uitsluitend verbind via 4G, is de telefoon dezelfde dag 's avonds bijna leeg. Laat staan als je youtube gaat kijken over 4G. Ik ben erg benieuwd hoe deze telefoon en andere toestellen onderling presteren met gebruik van mobiele data.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Thanks voor je reactie! Goed punt en we zijn er ook mee bezig geweest. Onder meer in dit verhaal kun je de verschillen zien tussen wifi en 4g op onze browsetest reviews: Je telefoon minder snel leeg: de invloed van helderheid en 4g

We gaan binnenkort weer eens zitten en kijken welke testen het meest relevant zijn om bij elke telefoon uit te voeren. Accutesten nemen veel tijd in beslag en met veel accutesten verschijnt elke review dus dagen later - het kan de moeite waard zijn, maar dat gaan we afwegen.

Weet in elk geval dat het op de radar staat en dat we ermee geëxperimenteerd hebben. Als iedereen weer terug is in Nederland, dan is het tijd om te kijken wat we komend jaar precies gaan doen :)