Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef1982
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 31-01-2022
Hallo!

Ik heb onlangs een Asus rt-ac3200 aangeschaft. Prima router echter zou ik graag willen dat hij met Smart Connect eerder naar de 2.4 GHz band gaat als ik bij ons naar de bovenverdieping of tuin ga. Hij blijft dan te lang hangen op een 5 GHz band met als gevolg heel traag internet, of helemaal geen internet en constant terugspringen naar 4G op m'n iPhone. Op de benedenverdieping is alles prima uiteraard omdat daar ook de router staat en 5ghz ook razendsnel is.
Ik heb er nog niet zoveel kaas van gegeten dat ik nu precies weet hoe ik dat voor elkaar krijg in het Smart Connect menu van de router. Wat moet ik daarvoor aanpassen? Kan iemand hier me misschien helpen? Ik heb al wat gespeurd op internet, wat instellingen aangepast maar krijg het niet fatsoenlijk voor elkaar.
Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0xygen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:51
Ik denk dat je eens moet gaan spelen met je smart connect settings. Het finetunen kan best wat tijd in beslag nemen. Ik weet niet wat de aftand en obstakels zijn tussen je tuin en de router. Anders zou je ook een andere plaatsing van je router of een 2e AP kunnen overwegen.

Hier wat handvatten