Hallo Tweakers en overige audiofielen
,
Ik zit even met een vraag waar na enig zoeken maar geen antwoord op kan vinden, dus hopelijk dat iemand hier me even kan helpen.
Ik heb sinds enige tijd en naar volle tevredenheid een Marantz SR6009 versterker. Hier hangt een 5.0 opstelling aan en alle relevante devices zijn er ook aan gekoppeld zoals televisie, console, decoder, etc.
Tot nog toe alles prima. Alleen ben ik voornemens om een goede koptelefoon aan te schaffen teneinde ook 's avonds laat (als de baas al op bed ligt
) een muziekje te kunnen luisteren in degelijke kwaliteit. Hiervoor is mijn oog gevallen op de Sennheiser HD 650.
Nu zit ik concreet met de volgende vragen:
Ik zit even met een vraag waar na enig zoeken maar geen antwoord op kan vinden, dus hopelijk dat iemand hier me even kan helpen.
Tot nog toe alles prima. Alleen ben ik voornemens om een goede koptelefoon aan te schaffen teneinde ook 's avonds laat (als de baas al op bed ligt
Nu zit ik concreet met de volgende vragen:
- Uit diverse reviews over deze koptelefoon begrijp ik dat het aan te raden is om een aparte koptelefoonversterker aan te schaffen omdat de audiokwaliteit dan aanzienlijk verbeterd ten opzichte van een 'normale' versterker. Klopt dit en zo ja gaat dit verhaal ook op in mijn geval (met de SR6009)?
- Ik stream meestal muziek op de SR6009 (dus naar de speakers) vanaf m'n NAS door middel van DLNA. Alleen nu snap ik even niet of ik dat met een aparte koptelefoonversterker nog steeds zo kan doen. Kan ik het dan zo aansluiten dat de SR6009 nog steeds m'n muziek afspeelt maar dan via een uitgang de input levert aan de koptelefoonversterker? Of hoe werkt dit?