Kun je testen of auto frame rate switching werkt?

Pagina: 1
Acties:

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:47
Ik heb een Beekink GT1 mediaspeler, dit is een boxje met een AMLogic S912 soc op Android 6.

De AML S905(X) en S912 staan erom bekend dat ze (nog) geet auto frame rate switching ondersteunen, maar er zijn developers die dit toch aan de praat gekregen hebben buiten de officiele firmwares om.

Ik heb vandaag de SuperCeleron custom firmware geflashed (http://freaktab.com/forum...-superceleron-beta-v5-rom) die standaard auto frame rate switching zou ondersteunen.

Ik geloof het graag, maar hoe test je nu eigenlijk of auto frame rate switching werkt?
Moet je dan bepaalde samples downloaden, afspelen en dan intensief naar je scherm turen om te zien of het hapert, of hoe gaat dat?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Veel schermen/TV's kunnen de actuele resolutie en refreshrate laten zien tijdens het afspelen van media. Jij gebruikt wat voor scherm?

Testing, one, two ...

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:52
^ met hem.

Verder, als je het niet opvalt zonder er intensief naar te turen lijkt het me niet van belang of de framerate goed is. Niet iedereen is even gevoelig voor de kleine haperingen die een verkeerde framerate oplevert.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:47
hardware-lover schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 17:12:
Veel schermen/TV's kunnen de actuele resolutie en refreshrate laten zien tijdens het afspelen van media. Jij gebruikt wat voor scherm?
Een philips 39PFL3008H/12
Er zit een infoknop op, dan zie ik oa input source, resolutie en refresh rate(?) staan van 60 hz.
Wat moet ik dan doen, files vinden van 23/24/25/30 fps, afspelen en dan kijken of die 60hz van de tv ook aangepast wordt?
hcQd schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 17:22:
als je het niet opvalt zonder er intensief naar te turen lijkt het me niet van belang of de framerate goed is. Niet iedereen is even gevoelig voor de kleine haperingen die een verkeerde framerate oplevert.
Dat ben ik met je eens, maar ik ben nieuwschierig en wil ten eerste weten of het nu werkt of niet.
Bovendien wil ik met eigen ogen zien wat nu eigenlijk het verschil is met/zonder framerate switching.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:52
Bij info zou je inderdaad een andere framerate moeten zien staan, hierbij wordt over het algemeen geen onderscheid gemaakt tussen 24.000 en 23.976Hz. Verder hangt het van de TV af of er uberhaubt verschil te zien is. Als 24Hz materiaal wordt doorgegeven op 60Hz wordt er gebruik gemaakt van 2:3-pulldown, de meeste TV's herkennen dit en maken er bij weergave weer 24Hz van. Waar het echt uitmaakt is bij het afspelen van Europees TV-materiaal (25Hz).

[ Voor 9% gewijzigd door hcQd op 07-01-2017 18:20 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ASW1 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:10:
[...]
Een philips 39PFL3008H/12
Er zit een infoknop op, dan zie ik oa input source, resolutie en refresh rate(?) staan van 60 hz.
Wat moet ik dan doen, files vinden van 23/24/25/30 fps, afspelen en dan kijken of die 60hz van de tv ook aangepast wordt?

[knip]
Klopt idd, en dat zal normaal gesproken helemaal niet zo lastig zijn om demo bestanden te vinden.

V.w..b. je TV en de weergavemogelijkheden;

Ondersteunde beeldschermresolutie

Computeraansluitingen: tot 1920 x 1080 bij 60 Hz
Video-ingangen: 24, 25, 30, 50, 60 Hz tot 1920 x 1080p

Testing, one, two ...

Pagina: 1