Toon posts:

Welke CPU en grafische kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik wil graag de grotere games zoals ark gta5 en battlefield 1 spelen maar dat kan ik niet want mijn processor kan dat niet aan vrienden hebben al gezegd dat ik een betere cpu en grafische kaart moet kopen maar welke moet ik nou precies upgraden.

Gegevens:
Operating System
Windows 10 Home 64-bit
CPU
AMD A6-6400K
Richland 32nm Technology
RAM
8,00GB Single-Channel DDR3 @ 933MHz (9-9-9-27)
Motherboard
ASUSTeK COMPUTER INC. A88XM-A (FM2+ )
Graphics
TV (1920x1080@60Hz)
1024MB ATI AMD Radeon HD 8470D (ASUStek Computer Inc)
Storage
931GB Seagate ST1000DM003-1ER162 (SATA)
Optical Drives
HL-DT-ST DVDRAM GH24NSC0
Audio
AMD High Definition Audio Device
LINK: https://www.alternate.nl/...ding/html/product/1195492

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

MVG TheEvilDJ

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2017 20:40 ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Dat is niet zo moeilijk. Hele systeem verdient een update voor een deftig potje BF1

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:05

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Schopje naar CAA.

Verder begint het altijd met eigen uitzoekwerk. Leuk dat je vrienden het zeggen, maar wat heb je zelf gevonden? Verder, wat is je specifieke doel? Je noemt een game maar welke instellingen, welke resolutie. Verder mis ik ook een budget. En welke voeding heb je precies (merk en type dus ook). Heel veel vragen voor we vraag fatsoenlijk kunnen beantwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:14:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Schopje naar CAA.

Verder begint het altijd met eigen uitzoekwerk. Leuk dat je vrienden het zeggen, maar wat heb je zelf gevonden? Verder, wat is je specifieke doel? Je noemt een game maar welke instellingen, welke resolutie. Verder mis ik ook een budget. En welke voeding heb je precies (merk en type dus ook). Heel veel vragen voor we vraag fatsoenlijk kunnen beantwoorden.
Mijn budget is ongveer 200 euro en de resolutie hoeft ook niet het beste te zijn als het maar gewoon speelbaar is.

Verwijderd

De voeding achter de link is heel erg slecht. Wordt sowieso een nieuwe voeding ongeacht wat je gaat doen.

Zoek eens uit of er een snellere cpu op het moederbord kan.

Zoek eens een gpu benchmark van BF1 op. Staat er een videokaart tussen welke je, na aftrek van cpu en voeding, kunt betalen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 21:08:
De voeding achter de link is heel erg slecht. Wordt sowieso een nieuwe voeding ongeacht wat je gaat doen.

Zoek eens uit of er een snellere cpu op het moederbord kan.

Zoek eens een gpu benchmark van BF1 op. Staat er een videokaart tussen welke je, na aftrek van cpu en voeding, kunt betalen?
Ik kan de MSI Radeon RX 480 DirectX 12 RX 480 GAMING X 4G 4GB 256-Bit GDDR5 PCI Express 3.0 x16 HDCP Ready CrossFireX Support ATX Video Card wel doen voor 200$ :)

Verwijderd

Kan je doen maar ga je alles uit die kaart halen met je dualcore cputje? En kan de voeding het aan?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 21:53:
Kan je doen maar ga je alles uit die kaart halen met je dualcore cputje? En kan de voeding het aan?
Moet je alles uit je duel cputje halenof mag dat? En ja mijn voeding kan het aan.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 22:21:
[...]
En ja mijn voeding kan het aan.
Owww ja? Ben ik benieuwd waar je bij voorbeeld al de 8 pins stekker vandaan gaat halen :)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Een A6-6400K is een hele grote bottlekneck voor een RX 480.

Je hebt een hele slechte voeding. Die vliegt in brand als je er een RX 480 aan zou kunnen hangen. Dus nee, je voeding kan het zeker niet aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2017 22:26 ]

• misterTweakers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik denk dat je er beter aan doet om deze pc te verkopen (100 euro?), en dan je 200 euro samen met de opbrengsten van je pc te investeren in een goede I5 3e generatie met een leuke R9 kaart bijvoorbeeld.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:52
Je budget is niet toereikend voor wat nodig is. Wil je BF1 spelen, dan wil je minimaal een RX470 4GB (liefst een RX480, 4GB is genoeg) en minimaal een i3 (het liefst een core i5). Aan die combinatie ben je minimaal het dubbele nodig van je huidige budget.
Je zou op de tweedehandsmarkt kunnen zoeken naar een Core i3 of Core i5 setje en een tweedehands R9 290, maar ook dan zal je echt meer moeten uittrekken.

Je huidige systeem is misschien nog wat waard tweedehands.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Verwijderd

Topicstarter
Richh schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 00:53:
Je budget is niet toereikend voor wat nodig is. Wil je BF1 spelen, dan wil je minimaal een RX470 4GB (liefst een RX480, 4GB is genoeg) en minimaal een i3 (het liefst een core i5). Aan die combinatie ben je minimaal het dubbele nodig van je huidige budget.
Je zou op de tweedehandsmarkt kunnen zoeken naar een Core i3 of Core i5 setje en een tweedehands R9 290, maar ook dan zal je echt meer moeten uittrekken.

Je huidige systeem is misschien nog wat waard tweedehands.
Zou het dan wel kunnen als ik geen Battlefield 1 wil spelen?

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:52
Verwijderd schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 11:27:
[...]

Zou het dan wel kunnen als ik geen Battlefield 1 wil spelen?
Voor games als GTA V is het niet heel anders. Als je het bij CSGO gaat houden, dan kan het... Ja, je zou (ook voor Battlefield) op lage instellingen met 2ehands componenten uit kunnen, maar dat is op lange termijn zonde van je geld, omdat het fors minder presteert. Je prestaties per euro liggen het beste bij een 2ehands r9 290 of een RX470/RX480.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11-02 20:01
Met een quadcore processor van AMD en een andere videokaart zou je GTA op Mid instellingen kunnen spelen.

Maar dat is totaal niet waard om te kopen wat anderen ook al zeggen.

Zelf heb ik volgende AMD systeem en kan GTA 5 op mid spelen.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-6800K Black Edition€ 0,-€ 0,-
1MSI A78M-E45 V2€ 62,51€ 62,51
1Sapphire R7 250 2GB D3€ 0,-€ 0,-
1Thermaltake Core V31€ 64,-€ 64,-
1Thermaltake Water 3.0 Performance€ 60,-€ 60,-
1Kingston HyperX Fury red HX318C10FRK2/8€ 70,95€ 70,95
1NZXT Hale82 V2 550W€ 67,90€ 67,90
1Samsung 850 EVO 250GB€ 95,95€ 95,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 421,31

Voor mij is voorlopig CPU geen probleem voor mijn games, echter ga ik zelf wel binnenkort nieuwe videokaart in doen omdat mijn huidige het net aan kan met sommige games.

Ik zou zeggen spaar nog even door en koop een leuke i3 setje met leuke moederbord erbij waar je later een i5 of i7 op kan zetten. Zelf ga ik ook AMD niet upgraden naar FM2+ omdat het gewoon niet waard is, en wat mij ook hier en op andere forums verteld is.
Pagina: 1