Toon posts:

CM storm styker onbekende 2 pin connector

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag ,

Ben momenteel mijn pc aan het bouwen maar ik zit vast met de onderstaande kabel :

http://puu.sh/5OVIf

Ik heb alle kabels geconnecteerd maar weet niet wat ik hier mee moet. Beetje research
heeft me opgeleverd dat dit met de LED in de fans te maken heeft. Maar waar sluit ik dit op aan ?

Alvast bedankt

Edit:

Manual van coolermaster geen info hierover.
Moederbord Asus Maximus Hero VIII

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2017 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Horen de leds niet gewoon op het frontpanel aangesloten te worden?

https://www.manualslib.co...ooper.html?page=15#manual
Manual van coolermaster geen info hierover.
Pagina 15 denkt hier anders over :>

[ Voor 59% gewijzigd door Switchie op 06-01-2017 20:11 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de eerste 3 kabels aangesloten , maar ik heb nergens een kabel / opening waar ik die 2 kabels zoals in link beschreven kan connecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar is die connectie voor als ik nog een "extra led fan " wil aansluiten. In ieder geval volgens deze site http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16811119260

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:25:
[...]

Ik heb de eerste 3 kabels aangesloten , maar ik heb nergens een kabel / opening waar ik die 2 kabels zoals in link beschreven kan connecteren.
Welke 3 kabels heb je het nu over?
Elke fan heeft 2 kabels. 1 voor aansturen van RPM en 1 voor aansturen voor de leds. In totaal biedt het frontpanel ruimte voor 3 fans (3 x 2 pin-outs)
Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:59:
Blijkbaar is die connectie voor als ik nog een "extra led fan " wil aansluiten. In ieder geval volgens deze site http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16811119260
Wat bedoel je precies met extra led fan? Zoals ik hierboven al aangeef kunnen er 3 fans aangestuurd worden via het frontpanel.
Kabeltje wat jij post is volgens de link van Loki een "groene" en kunnen links van het panel worden aangesloten.

[ Voor 6% gewijzigd door Switchie op 06-01-2017 21:13 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 21:11:
[...]

Welke 3 kabels heb je het nu over?
Elke fan heeft 2 kabels. 1 voor aansturen van RPM en 1 voor aansturen voor de leds. In totaal biedt het frontpanel ruimte voor 3 fans (3 x 2 pin-outs)

[...]

Wat bedoel je precies met extra led fan? Zoals ik hierboven al aangeef kunnen er 3 fans aangestuurd worden via het frontpanel.
Kabeltje wat jij post is volgens de link van Loki een "groene" en kunnen links van het panel worden aangesloten.
Ik heb de witte met zwarte kabels geconnecteerd. ( zijn de enige die passen ) 3x.
Daarnaast zijn er nog 2 connectoren die ik op mijn psu ga aansluiten.
Ik hou 2 kabels over zoals op die link.

PS je stuurde me ook de handleiding van de Storm trooper , is anders dan die van de storm Stryker

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2017 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 21:19:
[...]
Ik heb de witte met zwarte kabels geconnecteerd. ( zijn de enige die passen ) 3x.
Daarnaast zijn er nog 2 connectoren die ik op mijn psu ga aansluiten.
Ik hou 2 kabels over zoals op die link.
Dus als ik het goed lees heb je in totaal 5 fans?
Frontpanel kan slechts 3 leds aansturen. Dus dat je 2 fans hebt waarvan je de leds niet kan aansturen kan kloppen.
PS je stuurde me ook de handleiding van de Storm trooper , is anders dan die van de storm Stryker
Voor zover ik kan zien zijn de frontpanels hetzelfde hoor
Als je zelfs goed had gekeken, had je op pagina 1 kunnen zien dat de manual op zowel de Trooper als de Stryker van toepassing is :>

[ Voor 9% gewijzigd door Switchie op 06-01-2017 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in totaal 4 fans
2x front
1x up
1x back

achterste heb ik alleen een psu kabel voor.

Apart dan dat ze die pagina's niet leveren bij de stryker. Ik heb al die kabels geconnecteerd die in de handleiding staan die je me stuurde..
De kabel waar ik een foto van heb gemaakt staan ook niet op die handleiding.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2017 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:49
Is dat niet de (note: You will have extra highlighted green connectors)? cable 3

En anders zou ik me er echt niet druk om maken. Tenzij er iets niet naar behoren werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 21:42:
Ik heb in totaal 4 fans
2x front
1x up
1x back

achterste heb ik alleen een psu kabel voor.

Apart dan dat ze die pagina's niet leveren bij de stryker. Ik heb al die kabels geconnecteerd die in de handleiding staan die je me stuurde..
De kabel waar ik een foto van heb gemaakt staan ook niet op die handleiding.
Als ik het goed lees, wordt de kast standaard geleverd met 4 fans.
3 * 120mm fans welke alle 3 op frontpanel aangesloten kunnen worden
1 * 200mm fan die enkel molex heeft

Zou je anders eens een foto van je frontpanel willen maken? In theorie zou deze gewoon ruimte moeten bieden voor alle 3 de fans, dus tenzij jij een van de led pin-outs hebt voorzien van een ander onbedoeld kabeltje zou er gewoon nog ruimte moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novalite
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-06 05:16
Heb dezelfde case.

Dat kabeltje is bij mij ook nergens op aangesloten.
Het is inderdaad gewoon een extra connector voor het geval je de leds van een 3e fan wilt kunnen schakelen via het frontpanel.

Mijn speeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessermoldX
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-10 15:24
is die connector niet voor de leds in een fan aan en uit te zetten? mijn cm 690 heeft daar namelijk een knop+connector
Pagina: 1