Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC doet Niks

Pagina: 1
Acties:

• Jordi91
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
Hoi Allen ,

Ik heb een pc waarvan de SSD kapot was gekregen. Ik heb de pc werkend gezien en weet dus eigenlijk dat hij het doet.

Nu heb ik een andere SSD die ik wil installeren en de HDD laten zitten. Alleen de pc doet helemaal niks meer heb de voeding aangesloten en het RAM geheugen opnieuw aangedrukt. Maar ik krijg hem niet aan de praat.

Het gaat om een Asrock H61DE/S3 moederbord en een SL-500A voeding.

Waar zou het probleem nog meer kunnen zitten?

Hij doet letterlijk niks hij geeft geen kick.

Alvast bedankt :)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:59

br00ky

Moderator Harde Waren
Geef eerst eens de volledige specs van je pc. Ik blijf me keer op keer verbazen dat men denkt dat dat niets uitmaakt :X.

In de SL-500A is Intertech meuk. Als je deze pc wilt gaan gebruiken moet die er me-teen uit.

Verder is CSL geen problemenhonk, dus schopje naar PMG (want met de gegeven informatie denk ik dat voeding de boosdoener is).

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Als 'geen kick' inhoudt geen fan's geen ledjes; wellicht heb je de kabel losgetrokken die naar de aan/uit knop toe gaat ? Die zitten vaak best los.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Jordi91
Bij deze even het volledige lijstje :)

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock H61DE/S3€ 0,-€ 0,-
1MS-Tech CA-0130€ 0,-€ 0,-
1G.Skill F3-10600CL9D-8GBNT€ 63,46€ 63,46
1Inter-Tech SL-500a€ 22,46€ 22,46
1Samsung 840 EVO 250GB€ 125,40€ 125,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 211,32

De processor is een Intel i3 maar ik weet niet welke

Is er een manier om te testen of de voeding het lost wel doet ?:)

Verwijderd

Nou ja Inter-Tech voedingen zijn vanaf het begin eigenlijk al kapot en slecht voor de andere componenten in de PC door buiten de ATX specificatie te vallen. De kans is dan ook redelijk groot dat dit de boosdoener is, al dan niet hetgeen wat andere componenten heeft gesloopt. Je hoeft deze dus niet te testen om te weten of de voeding nog goed is.

Maar goed, staat de voeding wel aan (de knop achterop)? Maak des noods wat duidelijke foto's van hoe alles aan de binnen- en achterkant van de pc is aangesloten.

• Jordi91
Bij de deze voeding en kast zit die knop onderop. Maar ook die staat aan. ik zal kijken of ik foto's kan maken :)

• Jordi91
Mijn excuses hij mag dit. Heb zelf grote fout gemaakt door de + en - om te draaien op de panel1 aansluiting. Waardoor inderdaad gewoon de knop niet werkte :)

Verwijderd

Haal in ieder geval een andere voeding want die Inter-Tech is echt ruk. Een B8 300w van 3 tientjes is al veel beter.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Jordi91 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:42:
Mijn excuses hij mag dit. Heb zelf grote fout gemaakt door de + en - om te draaien op de panel1 aansluiting. Waardoor inderdaad gewoon de knop niet werkte :)
Dat is onzin, want het is een maakcontact en dat heeft geen + en - . Het maakt niet uit hoe je zo'n connector aansluit, linksom, rechtsom, binnenstebuiten, ondersteboven, het maakt allemaal niet uit. Enige wat zo'n ding doet is het verbinden van twee pennetjes en dat kan dus onmogelijk verkeerd aangesloten zijn. Je kunt het natuurlijk wel gewoon niet aansluiten dan zal er idd niks gebeuren.

Maar zoals gezegd, haal die PC slopende voeding eruit, want dat ding sloopt dus (langzaam) je PC.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Jordi91
@ -The_mask- mijn excuses dat het geen + en - heeft. Het had in ieder geval te maken met het verkeerd aansluiten van dit paneeltje. Afbeeldingslocatie: https://forumstest.tweaktown.com/attachments/asrock/6403d1386293742-need-help-connect-powersw-reset-sw-asrock-b85m-pro4-front-panel-header-png

Waar ik dacht + en - min op te zien zitten :)
Pagina: 1