Jouw favoriete monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 14:12
Ik wil een nieuwe monitor kopen, en in plaats van "welke is de beste" vraag ik welke jullie hebben en welke jullie favoriet is. Sommigen hebben er meerdere vandaar...

Maar ik vraag het ook, omdat ik over nogal wat problemen lees met de 451 van IIyama en daar heb ik geen zin in! 8-)

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Verwijderd

Wij hebben hier een sony 420Gs en een IIyama 451 staan..
Zijn allebei wel fijne monitoren..heb niet echt een favoriet..

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 10:05

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Philips 109P

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Alles zónder nare plate schermen :P

Verwijderd

Heb zelf een VM Pro 450, dus oude model is goede monitor voor de prijs.

Maar nu zou ik de duurste Belinia 19" kopen
is bij alternate goedkoop en niet slecht. Mijn broer heeft er 1 en hij is een fractie scherper dan mijn Iiyama. Maar dat zal wel komen doordat die van mij 1 jaar oud is :)

Als je een goedkope en goede monitor zoekt, koop dan een belinea. Heb je meer geld dan
Philips Lightframe, Sony, Eizo.

Ik heb verhalen gehoord dat LG na een jaar al zijn scherpte een beetje kwijt is, bevestigen kan ik dit niet.

Verwijderd

Iiyama :9~
Ik heb zelf maar een kut aoc beeldschermpje dat niet echt veel hoger wil dan 1024 x 768 zonder vaag te worden of te flikkeren...

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-07 16:29

Ridge

From the Bold & the Beauti

Ik vin de LG Flatron 795FT een supa flex schermpje

www.tradealliance.nl

Verwijderd

een Iiyama natuurlijk... maakt niet zo veel uit welke... allemaal kwaliteit spul :)

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

107S (oudere versie)
goed,degelijk,goedkoop, what more do ya want? :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 09:51 schreef Crasp het volgende:
een Iiyama natuurlijk... maakt niet zo veel uit welke... allemaal kwaliteit spul :)
Geen Iiyama! Tegenwoordig is het crap en kan je veel beter voor een ander merk gaan. Pas weer Iiyama gaan kopen als ze weer bewezen hebben dat ze goede monitoren kunnen maken.

• ddZ
  • Laatst online: 17-08 08:46

ddZ

Ik vind mijn iiyama vmp450 na 2 jaar intensief gebruik nog steeds zwaar kont schoppen 8-). Alleen lijkt mij z'n grote broer, de vmp510, nog veel meer roeleren :9~

• Audi_S2
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Ik heb nu een paar maanden een Iiyama vmpro 510 22" Deze monitor bevalt me heel goed. Alleen moet je er geen geforce kaartje aan hangen wat die zuigen op hoge resoluties. Matrox geeft wel het beste beeld. *D

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Verwijderd

Hmm, las gisteren in een engels computergraphicsblad dat die 510 redelijk was, maar ze vonden de belinea 22" beter en volgens mij kost deze ongeveer het zelfde.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:10
Op maandag 02 juli 2001 09:28 schreef wzzrd het volgende:
Alles zónder nare plate schermen :P
Voor mij alles met :)
Hou er niet van om naar een vissenkom te kijken.

M'n favoriet is en blijft nog altijd sony :9~

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Mijn Iiyama Vision Master Pro 510 bevalt nog steeds erg goed, al anderhalf jaar nu. Moest wel een Radeon kopen ipv een GeForce omdat je anders geen scherp beeld krijgt. Die bleek verder een prima kaart dus prima zo.
Het meest fijne is de ontzettend mooie kleuren en het superhelder contrastrijk beeld dat deze combinatie geeft, dus ik kan met erg veel plezier photoshoppen, webdesignen e.d. :)

Wel zit ik iedere keer dat ik mijn computer verhuis met een probleem hoe ik het geval moet plaatsen want het ding is groot en zwaar. :(
Dus ik wacht tot de 20" TFT displays in de Fl 2000 range komen, en dan ga ik denk ik overstappen op TFT. Maar dat kan nog best een tijdje duren.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Ik heb de PHILIPS 201B en de 109P.
De 109P is daarvan toch echt m'n favoriet. :P

Verder vind ik de IIyama VMPro 510 ook wel gaaf.

Ik ben dan ook helemaal Daimondtron/Trinitron fan ...

• Dennis van der Stelt
Nog steeds een beetje vaag. Ik merk dat er Ilyama fans bij zitten welke voor niets anders gaan, maar bij de overigen zijn de meningen verdeeld.

Wat is nou een toffe monitor voor ongeveer 1250,= ofzo? 1280x1024 in minimaal 85Hz ofzo, liefst met USB hub enzo.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:52
IK heb nou alweer een tijdje een Philips 107E. Bevalt me uitstekend. Niet te duur, goeie refreshrates, alleen de resolutie kan niet zo hoog.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

de philips brilliance 201cs
21 inchje......echt een super ding!!!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Afbeeldingslocatie: http://www.moodbenders.nl/sony2.jpg

Heb ze paar weken, bevallen echt heerlijk. super scherp.. zeker als ik ze vergelijk met de IIyama pro 450 op het werk. Bovendien zijn die lelijk ;)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 09:53 schreef Taco het volgende:

[..]

Geen Iiyama! Tegenwoordig is het crap en kan je veel beter voor een ander merk gaan. Pas weer Iiyama gaan kopen als ze weer bewezen hebben dat ze goede monitoren kunnen maken.
Weer zo'n domme niet gemotiveerde kreet! |:(
IIYAMA levert dus WEL kwaliteitspul, alleen leveren ze tegenwoordig ook low-end monitoren om hun markt te verbreden.

En crap schrijf je met dubbel p, dus crapp!!

/me vind jou een domoortje.

Verwijderd

Ik heb de Lg Flatron 795 FT Plus.
1600x1200 a 75hz.

Ik ben er sins Januarie heel blij mee.

• Beaves
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

Ik ook, zelfs met een Geforce1DDR een super strak beeld. Als je geld te veel hebt (kan bijna niet :) ), zou ik een Sony kopen.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 22:27
Op maandag 02 juli 2001 10:56 schreef mr_a het volgende:
Mijn Iiyama Vision Master Pro 510 bevalt nog steeds erg goed, al anderhalf jaar nu. Moest wel een Radeon kopen ipv een GeForce omdat je anders geen scherp beeld krijgt. Die bleek verder een prima kaart dus prima zo.
Het meest fijne is de ontzettend mooie kleuren en het superhelder contrastrijk beeld dat deze combinatie geeft, dus ik kan met erg veel plezier photoshoppen, webdesignen e.d. :)
Heej! :D * Knightwolf weet hier alles van!! :D

Ik heb ook een Ati Radeon (64MB DDR ViVo) en een grote vette asociale iiyama VisionMaster Pro 510 A201HT en die bevalt me echt PERFECT! :D

Resoluties tot 2048x1536 32-bit kleur bij 75Hz !!! :D
Wel zit ik iedere keer dat ik mijn computer verhuis met een probleem hoe ik het geval moet plaatsen want het ding is groot en zwaar. :(
Heheh, idem, daarom versjouw ik dat ding ook niet als het niet heel erg noodzakelijk is :P

Verwijderd

Samsung SyncMaster 900NF of 900IFT.
19", perfect scherm, haar scherp, 1280*1024 110 hertz en 3 jaar on-site.

• Crazyhorse
  • Laatst online: 19-08 16:25
Sony natuurlijk. muv de HMD serie.

• Knightwolf
  • Laatst online: 22-08 22:27
Op maandag 02 juli 2001 12:38 schreef Schizophrenic het volgende:

[..]

Weer zo'n domme niet gemotiveerde kreet! |:(
IIYAMA levert dus WEL kwaliteitspul, alleen leveren ze tegenwoordig ook low-end monitoren om hun markt te verbreden.

En crap schrijf je met dubbel p, dus crapp!!

* Knightwolf vind jou een domoortje.
Felle reactie voor een newbie :P maar bij-de-weej gelijk heb je wel :)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

IIyama is redelijk stabiel hoor wat betreft hun producten. Het is nooit een echt "top" merk geweest, gewoon een van de betere in de middenmoot. Lees de testen er maar op na, IIyama scoort voornamelijk op het punt prijs/kwaliteit verhouding. Niet omdat het superieure schermen zijn.

Wat IIyama WEL is is zwaar overgewaardeerd hier op t.net. Alleen beginnen nu ook de probleempjes het forum in te druppelen, daarom lijkt het hier alsof IIyama het steeds "minder" doet.

de betaler vervuilt

• Garrett
  • Laatst online: 14-08 21:51

Garrett

Watercooler

Op maandag 02 juli 2001 09:47 schreef Ridge het volgende:
Heb ik ook, superschermpje :9, Iiyama maakt overigens ook mooi spul, zoals een maat van me heeft laten zien :)

I love watercooling

Verwijderd

Ik zou als je een beetje op het budget let, gaan voor de Belinea 106080 (waar ik nu achter zit te werken). Deze monitor overtuigt in scherpte en kleuren en is wat mij betreft een zeer goed deal (fl. 1154,- bij Alternate). Tevens 3 jaar onsite garantie. Deze monitor is gewoon verder gegaan met prijs/kwaliteit waar Iiyama is opghouden. En ik ben het met Taco eens dat als je echt veel geld te spenderen hebt er maar 1 merk overblijft dat is nl. Eizo.
Maar dat is voor een gewone gebruiker niet te doen.

Ga gewoon voor de Belinea 106080 19" Diamontron NF buis. http://www.belinea.nl/include/zeigemonitor.asp?sprachid=23&landid=23&monitorid=142

Verwijderd

iemand die ik ken heeft een Digital. maar ik weet et type niet meer. heeft een enorm goed beeld.
mijn favoriet is de philips 109P brilliance.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Is op het moment voor de 4e keer naar sony om aldaar omgeruild te worden voor een nieuwe! :(

Het is een cpd G400P, al 3 maand in bezit en geen dag plezier eraan :(

sorry, dit moest ik ff kwijt, Dat wat ik gezien heb was echt rete strak, jammer dat het beeld er niet recht in staat en dat de linker zijde duidelijk waarneembaar wazig is, maar goed we wachten af...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Ik heb net een mailtje van iiyama gekregen, en daarin zeiden ze dat de problemen met de A902MT opgelost zouden zijn. Iemand meer nieuws hierover, want ze kunnen natuurlijk zeggen wat ze willen.

de mail:
Hallo Peter,

De modellen die wij uit Japan binnenkrijgen zijn gemodificeerd. Mocht het voorkomen dat u een A902MT in uw bezit heeft/krijgt die niet is gemodificeerd dan zorgt iiyama voor een directe omruil.

MvG,

Edwin Kooijman
IIYAMA Benelux B.V.

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 12:50 schreef Knightwolf het volgende:

[..]

Felle reactie voor een newbie :P maar bij-de-weej gelijk heb je wel :)
Ik heb zelf ook een Iiyama, waar ik geen last mee heb. Maar de computerzalen hier in de TUD en veel fora hebben het over problemen met de nieuwe Iiyama's. Daar baseer ik mijn mening op. En jij zegt de goedkope modellen ??? De VM Pro 451 vind ik niet zo goedkoop.

En in mijn reactie stond dat ze zich eerst maar moeten bewijzen, en tuurlijk zegt iedere andere Iiyama bezitter dat zijn monitor erg goed is. Bijna niemand geeft zijn eigen miskoop toe.

En als je een monitor maakt waarbij er een groot gedeelte in de eerste maand stuk gaan dan vind ik dat crap, das mijn mening.

Verwijderd

EIZO F77S 21 inch :9

Verwijderd

m'n 19" EIZO F730 :9~

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 16:24 schreef rob van den broek het volgende:
Tís dat ik er nu geen ruimte voor heb anders had ik 21" EIZO genomen... oh well, over 2 jaar dan maar weer.

• Mich
  • Laatst online: 22:53
Op maandag 02 juli 2001 09:27 schreef CV_SmileY het volgende:
Philips 109P
Nog een stem erbij

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 16:24 schreef rob van den broek het volgende:
Mee eens, eizo maakt monitoren die er vaak als beste uit komen, alleen zijn een beetje duur :P

• Xandrios
  • Laatst online: 23:19
phillips 109P :9~ :9~

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:22
Op maandag 02 juli 2001 09:25 schreef dvdstelt het volgende:
Ik wil een nieuwe monitor kopen, en in plaats van "welke is de beste" vraag ik welke jullie hebben en welke jullie favoriet is. Sommigen hebben er meerdere vandaar...

Maar ik vraag het ook, omdat ik over nogal wat problemen lees met de 451 van IIyama en daar heb ik geen zin in! 8-)
LG 995 SU: 19" en 4x usb

• Scipionyx
  • Niet online
Op maandag 02 juli 2001 12:48 schreef Buick het volgende:
Samsung SyncMaster 900NF of 900IFT.
19", perfect scherm, haar scherp, 1280*1024 110 hertz en 3 jaar on-site.
Je haalt me de letters van mŽn toetsenbord :)
Ik heb ook een 900IFT en bevalt me (vooral op grafisch vlak) uitstekend! :9

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• NEOTEK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 21:05

NEOTEK

Neotek

Hier een Dell 991 19 inch trinitron:perfect!

Kubuntu

• Dennis van der Stelt
Waarom is de HMD variant van Sony niet goed? Ik wil namelijk de 420 kopen. Die kan in 1280x1024 op 91Hz en heeft een 4-poorts USB hub. En een héle strakke design!

• Bert
  • Laatst online: 24-07 21:52

Bert

nee, geen banaan in m'n oor

is de CTX 19" 960F Triniton niets voor je?? Machtig mooi ding hoor... goodkoopste in pricewatch = fl 1249,-

bekijk de specs maar es op de ctx site... http://ctxeurope.net/nl/

Wat ik wel als tip wil geven, welk merk je dan ook kiest.. Vergelijk de modellen met elkaar. Beter een 17" kwaliteits monitor dan een 19" Budget monitor..

Verwijderd

IIyama Diamondtrons, welke maat dan ook, ze ownen dik!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
InterGraph. Werkt natuurlijk samen met o.a. SGI (Silicon Graphics Inc). Ze leveren simpelweg geen rotzooi. Alleen wel een beetje aan de prijzige kant...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Kunyfyer
  • Laatst online: 21-05 22:15
LG 795FT+ :P Mooi beeld enzo (en of course plat...) :)

• Felicia
  • Laatst online: 20:48
Hmmm ik kan wel moeilijk gaan kijken maar mijn philips 17A is toch wel heeeeel erg lekker. (brilliance) Hij kan zelfs tot 1920/1200 met 32 bit kleuren.

En hij is gemaakt in 1992 >:)

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• rvrbtcpt
  • Laatst online: 22-08 20:41
Neem een Sony G420 (19"). Ontzettende goede beeldkwaliteit. Heldere en mooie diepe kleuren.

Verwijderd

Samsung syncmaster 755df. Goed genoeg en noch lekker betaal baar.

• jaspov
  • Laatst online: 23-08 10:50
De meeste diamondtron/trinitron schermen......Wel bij voorkeur A-merk (ivm support/garantie en de electronica achter de buis)

Heb zelf de VMpro 510 :-) In een woord geweldig!

Verwijderd

Welke monitor je ook koopt, een ding, ga naar een gerenomeerde zaak, kijk ter plekke met iemand samen naar de monitor, want elke monitor onder de 2000,- kan een minder goed afgesteld exemplaar zijn. Gebruik het progje monitor tester van nokia om de specs te controleren. Een servicemedewerker van Teleplan beweerde laatst dat je bijna elke monitor goed kan krijgen, maar dat is dagen werk. Alleen weggelegd voor de prof.monitoren die je in grafische bedrijven tegenkomt.

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik heb net 2 nieuwe IBM 21 inch monitoren :) Kijkt echt super :)

• baskabas
  • Laatst online: 05-04 12:26
Check THIS out! :9~ Brute schermpjes hoor! :7 Aleen een beetje prijzig... ;(
Afbeeldingslocatie: http://www.panoramtech.com/prod_images/pv290dsk_blujet_400.jpg
edit:
toch maar een plaatje... :7

Heb zelf een Iiyama VM Pro 510; perfect beeld met BNC kabel en G500... alleen jammer dat die GF2, die ik nu heb, nog een klein schaduwtje produceerd vanaf 1280x1024.

Verwijderd

Eizo F931 21 inch, heb hem pas, geweldig ding.

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 23:19

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Iiyama/Sony CRT
IBM/Panasonic TFT

Eitje! In mijn Iiyama staat overal "Sony" dus das niet zo gek. Voor zover ik weet geldt zoiets ook voor doe IBM/PANASPNIC TFT.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• DarkHelmet
  • Laatst online: 15-08 17:11
Heb een Philips 107P
Das zo'n platte monitor.
Hij heeft mogelijkheid voor 2 inputs:
D-SUB en BNC. BNC levert nog mooiere kwaliteit.
Ik was altijd sceptisch over duurdere platte monitoren, maar nu absoluut niet meer!

Die Philips is echt een topper, zeker voor zijn geld toentertijd, en best compact als je hem met veel soortgenoten vergelijkt.

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:51
Ik heb een VMP450 (Iiyama)
Ben er zeer tevreden over.

Jasper

• k7of9
  • Laatst online: 21-08 20:11
Philips P- serie

Zeer strak beeld, mooi plat, geen misconvergentie, mooi vormgegeven en compact. Toppertje :)

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

Iiyama Vision Master Pro 510

Als ik het geld had zou ik er nog een kopen, puur voor het moment dat je hm uit de doos haalt.

* Mannekino vind spulletjes uit dozen halen echt mooi.

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3vortex.net/images/kamer5.jpg

Maargoed superfijne monitor, voor een zeer goede prijs.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Mijn alltime favourite die ik zelf gehad heb was de Philips 15A Brilliance monitor. Ding is helaas kapot gegaan, maar dat was echt een SUPERmonitor voor die tijd ('96). Kon 1280 x 1024 aan, ik draaide 'm altijd in 1024 x 768. Verder mooi helder beeld, mooi design en ik hoefde geen boxen te kopen. Die boxen die erin zaten deden het ERG goed namelijk. Ik kan er jammergenoeg geen plaatje van vinden, als ik 'm vind edit ik deze post even.

Ik heb nu zo'n 2,5 jaar de "opvolger", de Philips 107 MB. Ach ja, hij is groter, maar de kwaliteit van de speakers die ze in de monitoren proppen is slecht. En groter hoeft mijn monitortje niet te zijn hoor, dan 17". Is groot genoeg. :)

• Leipo
  • Niet online
de Philips 107p20

echt een erg relaxde monitor voor maar 875,- :9~

en kan tot 1920*1440 reso :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.ce-europe.philips.com/images/products/107p20_l.jpg

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Geef mij maar een Samsung 950P, lekker schermpje. Meeste mensen gaan maar voor een merk dat iedereen heeft zonder echt te gaan vergelijken. Maar ik kies toch echt voor deze...

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Leipo
  • Niet online
ik heb de 107p20 en ik heb echt wel vergelijkings tests gedaan met andere modellen!
deze is gewoon lekker :)

Verwijderd

NEC Fp1370, ik blijf om mijn muis zoeken :( :(

• I_stealth_I
  • Laatst online: 23-08 17:20

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op dinsdag 03 juli 2001 19:00 schreef CrashOne het volgende:
Geef mij maar een Samsung 950P, lekker schermpje. Meeste mensen gaan maar voor een merk dat iedereen heeft zonder echt te gaan vergelijken. Maar ik kies toch echt voor deze...
de 900IFT heeft een plattere buis toch als de 950p?

/dev/null

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

en kan tot 1920*1440 reso :9~
Lijkt me leuk ja op een 17 inch

de betaler vervuilt

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

we hebben thuis;
- 14 inch Compaq (-> Linuxbak)
- 17 inch Daewoo
- 17 Samsung 750S
- OWJA, we hebben ook nog eens
een blauwe maandag een Sony Multiscan gehad, geloof ik

de Samsung is favoriet van dit rijtje

/dev/null

Verwijderd

hiero een LG 775FT, mooi ding heb hem al meer als een jaar en ben er zeer tevreden mee :)

Afbeeldingslocatie: http://www.lge.com/db_img/775FT-F.gif

• Neejoh
  • Laatst online: 07-07 15:30
IIyama blijft het allerbeste........ neem zoiezo GEEN TARGA!!!!!!!!!! |:( Die dingen ZUIGEN! )O&#%_)( Ik heb hem al 3x voor de garantie moeten opsturen omdat er iets aan mankeerde... neem deze dus niet

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 16:20 schreef Taco het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook een Iiyama, waar ik geen last mee heb. Maar de computerzalen hier in de TUD en veel fora hebben het over problemen met de nieuwe Iiyama's. Daar baseer ik mijn mening op. En jij zegt de goedkope modellen ??? De VM Pro 451 vind ik niet zo goedkoop.

En in mijn reactie stond dat ze zich eerst maar moeten bewijzen, en tuurlijk zegt iedere andere Iiyama bezitter dat zijn monitor erg goed is. Bijna niemand geeft zijn eigen miskoop toe.

En als je een monitor maakt waarbij er een groot gedeelte in de eerste maand stuk gaan dan vind ik dat crap, das mijn mening.
Lezen en leren is schijnbaar moeilijk voor je. Het is dus crapP |:( En nee, ik ben geen newbie, ik heb alleen een tijdelijke ban :( omdat ik dudes zoals jullie schijnbaar te vaak tegen het zere scheenbeentje aan trap. :X

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Acer is mijn favoriet. Ik heb nu een GeForce 2 MX eraan hangen, dus een beetje onzuiver. Maar zelfs met een GeForce 2 MX vind ik hem scherper als vele andere monitoren met een betere kaart. Hij is niet plat, want ik HAAT die lijnen, dat valt ALTIJD op bij mij. Ik heb een 21 inch (211C) uit de profesional series. Dat zijn de besten. Neem niet de budget zooi.

Verwijderd

Eizo 50" plasma monitor :9~

• Dennis van der Stelt
Nou, ik heb de HMD-A420 en hij ziet er qua vormgeving fantastisch uit. De (kunstof) randen om de monitor zijn stukje breder dan normaal maar met aantal zeer vage resoluties en leuke refresh rates draait ie lekker.

Alleen nu is 't net of ik weer in 640x480 draai, zo groot zijn de iconen! Misschien toch beter hogere resolutie! 8-)

• Milmoor
  • Laatst online: 21:12

Milmoor

Footsteps and pictures.

Deze Sony GDM-FW900 heb ik net besteld :)
Afbeeldingslocatie: http://www.sony.nl/productinformatie/computerapparatuur/img/producten/gdm-fw900.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.ita.sel.sony.com/products/displays/img/shot_fw900.jpg
de specs :9~

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Initial G
  • Laatst online: 21-08 21:20
Op woensdag 04 juli 2001 15:08 schreef Joost E. Boere het volgende:
[afbeelding][afbeelding]
C0o0oL moNI+0R, bU+ c4N yOUr desk H@nDl3 1+? :9~

• Milmoor
  • Laatst online: 21:12

Milmoor

Footsteps and pictures.

Mijn buro wel, maar mijn grafische kaart wordt nog een probleem. Die kan niet eens standaard 1920x1200x85Hz aan ;) Dat wordt hacken met Powerstrip.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op woensdag 04 juli 2001 15:08 schreef Joost E. Boere het volgende:
[afbeelding][afbeelding]
Zeker mooi beestje :9~ maar ligt helaas ver buiten me budget :) Ik heb aan 19" meer als voldoende. Hij moet 1152 @ 100 Hz kunnen weergeven, meer eisen heb ik niet. Behalve dat het beeld uiteraard scherp is en diepe kleuren heeft, maar dat zit met Sony dik in orde :)

Afbeeldingslocatie: http://www.sonystyle.com/vaio/images/products/product_cpd_e400.gif

E400:
- CRT - 19" (18.0" viewable image size)
- Aperture Grille Pitch: 0.24mm (minimum)
- Screen Treatment: High contrast AR coating
- Horizontal Scan Range - 30 - 96kHz
- Vertical Scan Range: 48 - 120Hz
- Maximum Resolution - 1800 x 1440 @ 60Hz
- Recommended Resolution 1280 X 1024 @ 85Hz
- Preset Resolutions:
Timing Data Table (TDT) - 28 modes,
User adjustable - 15 settings
- Color Temperature Presets: 5000 Kelvin, 9300 Kelvin, User adjustable, sRGB
- Signal Inputs: Analog RGB 0.7Vp-p, 75 ohm (typical)
- External Sync Signals: Separate HD/VD, polarity-free TTL
External composite, polarity-free TTL
Sync on Green 0.3 p-p +/- 10%, negative
- Input Connector:
Input 1: D-sub 15HD Captive
- Power Requirements: 90-264V AC; 50-60Hz
- Operating Temperature - 50° F-104° F (10° C-40° C)
- Operating Humidity: 10%-80% (non-condensing)
- Dimensions (W x H x D): 17.6" x 18.3" x 18.2"
- Weight: 57.3 lbs.
- Power Management:
Operation:<140 watts
Suspend:<15 watts (maximum)
Active Off: <3 watts (maximum)
Power Off: 0 watts
- Front Panel Digital Controls:
Power On/Off
Slide Input Indicator
Reset
DisplayMouse control
- On-Screen Display:
Contrast
Brightness
H/V Size and Centering
H/V Convergence
Control Lock
Zoom
Raster Rotation
Pincushion
Pin Balance
sRGB
Keystone
Key Balance
Color Temperature
Moire Adjust
H/V OSD Position
Manual DeGauss
Control Lock
Multi-Language Select: 9 Languages
Help Menu
- Supplied Accessories:
AC Power Cord
INF Diskette
MAC Adapter
User's Manual
- Limited Warranty: 3 Years - Parts, Labor and CRT

/dev/null

Verwijderd

IIyama A702HT is een goede monitor voor goed geld

• DeX
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Nec Multisync 21"
2e hands.. 200,-

wel 3 jaar oud...
maar is nog toppie!

Verwijderd

NEC MultiSync FE950

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 16:12 schreef DeX het volgende:
Nec Multisync 21"
2e hands.. 200,-

wel 3 jaar oud...
maar is nog toppie!
heb je die gekcoth voor 200,- of gaat die weg voor 200,-?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 14:14
Iiyama 22" VM Pro 510
Samsung Syncmaster 700IFT 17"

• Abbadon
  • Laatst online: 00:24
Afbeeldingslocatie: http://www.iiyama.nl/pages/21inch/art/a201ht.jpg

Di's mijn favoriet :) Heb 'm al dik anderhalf jaar, en ook dik anderhalf jaar perfect beeld.
Heb 'm niet gekocht omdat het de beste zou zijn, maar om de prijs/kwaliteit. Nou, hij is tot dusver elke gulden v.d. 2200 waard.

Moest ik er nu één kopen (abbadon heeft nu wat meer centjes te besteden dan destijds), dan werd 't ééntje met 0.22dotpitch Trinitron FD. Die zijn natuurlijk helemaal phat :9

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

De Belinea 19" 106080 is mijn favoriet. Jammer dat de meeste Tweakers niet weten dat de duurdere monitoren van Belinea erg goed zijn.

SPECS:
http://www.belinea.nl/include/zeigemonitor.asp?monitorid=142&sprachid=23&landid=23&lang=1

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 12:35 schreef OzBoz het volgende:
[afbeelding]

Heb ze paar weken, bevallen echt heerlijk. super scherp.. zeker als ik ze vergelijk met de IIyama pro 450 op het werk. Bovendien zijn die lelijk ;)
voor dat geld van die sony, kan je twee betere beeldschermen kopen van Iiyama!! Die nog beter van kwaliteit zijn. Maar het ziet er wel cool uit je opstellinkje, om te :9~

Verwijderd

zon Eizo TFT scherm van 10.000 piek lijkt me wel wat, tot die tijd doe ik het dan maar met mijn g400

• CTVirus
  • Laatst online: 15-07 12:28

CTVirus

Dexterslab FAN

Verwijderd

Ik heb de NEC FP1370, Die is superscherp en erg mooi. Had hiervoor ene Stealth 540 en nu een Geforce2 MX, geen verschil in beeld (althans niet qua scherpte) en het is nu zo verschrikkelijk wennen als je bij iemand anders achter zijn 15" gaat zitten. Vooral bij de oudere typen valt de bolling ineens heel erg op.
Pagina: 1