Mijn vraag:
Hoe kan ik de inhoud van één gedefinieerde naam (named range) naar een andere gedefineerde naam kopieren, wanneer deze uit verschillende selecties bestaan.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Met het bovenste stukje vba los ik het eerste stukje van het probleem op, namelijk; door alle waarden in het bereik loopen.
Nu moet ik in de zelfde volgorde deze waarden weer terug schrijven naar de tweede named range: Bereik2, maar dat lukt nog niet goed.
Wat ik heb ik nog meer geprobeerd:
- Data uit Bereik1 in een array knallen en deze terug schrijven naar Bereik2
- Count functie met teller in de for each loop
- offset meenemen en bij de waarde knallen
Zoals jullie waarschijnlijk kunnen zien ben ik duidelijk geen programmeur, maar meestal kom ik met een beetje google/stackoverflow er wel uit. Deze keer helaas niet, maar wellicht heeft iemand hier de oplossing.
Alvast bedankt voor de moeite!
Edit: Geen vraag in titel, excuses, kan deze echter niet meer aanpassen.
Hoe kan ik de inhoud van één gedefinieerde naam (named range) naar een andere gedefineerde naam kopieren, wanneer deze uit verschillende selecties bestaan.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| Sub KoffiePasta()
Dim Sheet1 As Range
Dim Sheet2 As Range
Dim C As Range
Set Sheet1 = Range("Bereik1") 'named range
Set Sheet2 = Range("Bereik2") 'named range 2
For Each C In Sheet1
'msgbox(C.value)
Next
End Sub |
Met het bovenste stukje vba los ik het eerste stukje van het probleem op, namelijk; door alle waarden in het bereik loopen.
Nu moet ik in de zelfde volgorde deze waarden weer terug schrijven naar de tweede named range: Bereik2, maar dat lukt nog niet goed.
Wat ik heb ik nog meer geprobeerd:
- Data uit Bereik1 in een array knallen en deze terug schrijven naar Bereik2
- Count functie met teller in de for each loop
- offset meenemen en bij de waarde knallen
Zoals jullie waarschijnlijk kunnen zien ben ik duidelijk geen programmeur, maar meestal kom ik met een beetje google/stackoverflow er wel uit. Deze keer helaas niet, maar wellicht heeft iemand hier de oplossing.
Alvast bedankt voor de moeite!
Edit: Geen vraag in titel, excuses, kan deze echter niet meer aanpassen.
[ Voor 3% gewijzigd door Stitch! op 06-01-2017 16:20 . Reden: geen vraag in titel ]