Ah zo.
Bij ons was dat vrij beperkt. (Inmiddels draaien we geen standby meer, rond een uur of 5 ligt mijn werktelefoon buiten bereik.)
Helemaal formeel is het niet helemaal vastgelegd, maar grofweg kwam het op het volgende neer:
- Ma - vr van 17:00 - 21:00
- Za van 09:00 - 17:00
- Bellen naar een specifiek standby nummer dat we doorschakelden naar diegene die standby had
- Alleen voor ernstige incidenten
- Responsetijd van een uur (dus we konden ook gewoon gaan sporten, mits we maar grofweg ieder uur op ons mobiel keken)
- 2-mans team dus grofweg week op, week af (standby is pas gekomen toen we allebei al in dienst waren, nu hebben we geen standby maar mocht het opnieuw gebeuren dan word wel verwacht van de vervanger van mijn collega dat hij/zij ook mee gaat draaien)
Onficieel zorgden we er altijd wel voor dat we binnen ongeveer een uur bij een internet verbinding konden zijn. Laptop dus niet mee naar de klimhal / sportschool. Wel als we niet binnen een uur thuis konden zijn.
Daarbij had ik ook een mobiele monitoring applicatie op mijn telefoon (AndZabbix Pro), maar formeel hoefden we daar niet naar te kijken en op te reageren.
Die mobiele client heb ik nog steeds, ook al kijk ik daar 's avonds niet naar.
Dat was het wel zo'n beetje.
Bij ons was storingsdienst dus erg beperkt. In de pak 'm beet jaar, 2 jaar dat we dat hebben gedaan is er misschien 1 of 2x gebeld. Veel werk zat er dus niet aan.
Qua uitbetaling, zodra er gebeld werd en we iets moesten doen konden we uren gaan schrijven. Dat werd altijd afgerond naar boven. Dus een initiële actie van 5 minuten, was wel direct een uur schrijven. (Ook ter compensatie van de in onze ogen belachelijk lage standbytarieven.)
Ná Scaoll. - Don’t Panic.