Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Excel 2016] Gegevens ophalen een gesloten Excel bestand

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14:37
Mijn vraag
Ik wil in Excel 2016 een overzicht maken waarop van van 10 andere bestanden (per jaar een bestand met weer per maand een tabblad) de gegevens worden weergegeven (en bepaalde cellen worden opgeteld).

In het te maken overzicht worden de gegevens per jaar en ook per maand weergegeven, dus middels INDIRECT formule kijkt hij naar de tabelnaam (cel A1) en naar de kolomnaam (cel B1) en de gegevens uit die cellen (T3) haalt hij op:
=INDIRECT("'["&$A$1&".xls]"&B1&"'!T3")

Alleen werkt INDIRECT alleen als het bronbestand geopend is. Ik wil niet 10 bestanden open hebben staan om de gegevens binnen te krijgen. Er is een ADD-ON genaamd INDIRECT.EXT, maar die werkt alleen voor 32-bit Excel en ik heb 64-bit (Excel 2016).

Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel 2016

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Diverse mogelijkheden om de gegevens op te halen, maar alleen INDIRECT werkt (naar mijn weten) om ook o.b.v. de tabel- en kolomnamen gegevens op te halen. Ik heb gezocht naar INDIRECT.EXT alternatieven voor 64-bit versie, maar daar zijn alleen met VBA mogelijkheden voor.

Iemand een oplossing om gegevens uit gesloten Excelbestanden te halen?

Alle reacties

• Ekitch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-11 21:09
Wellicht mogelijk extra tabbladen maken in de overzicht bestand. Daarin de verwijzing maken naar de gesloten excel sheet.
En je Indirect formule dus gebruiken op cells die in het overzicht staan.

Soort 2 traps dus.

PS: ik heb het niet gechecked.

- Squeeek !!!

Verwijderd

Hoi CoachKoos,
Ik ben op zoek naar dezelfde oplossing, maar dan met ongeveer 100 gekoppelde bestanden.

Is het jou inmiddels gelukt? en hoe werkt die INDIRECT.EXT?

Ben benieuwd!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14:37
Verwijderd schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 17:42:
Hoi CoachKoos,
Ik ben op zoek naar dezelfde oplossing, maar dan met ongeveer 100 gekoppelde bestanden.

Is het jou inmiddels gelukt? en hoe werkt die INDIRECT.EXT?

Ben benieuwd!
Nee, helaas niet... Dus mocht jij wat vinden dan hoor ik dat graag! ;)