HDMI wazig beeld DVI niet

Pagina: 1
Acties:

• Maarton
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03:51
Beste,

Ik een nieuwe pc gekocht en deze op mijn beeldscherm aangesloten met een HDMI kabel. Nu viel het mij op dat er een soort witte waas over alles heen zat. Ik heb het daarna getest met een DVI kabel en hierbij was er geen witte waas. Ik heb toen het ook nog getest op een ander beeldscherm en ook hier is er een witte waas bij HDMI en geen witte waas bij DVI. Tot slot heb ik het getest met een andere PC. Ook hierbij was er weer een witte waas met de HDMI en geen witte waas met de DVI.

Hoe is dit mogelijk? HDMI en DVI horen toch precies hetzelfde beeld weer te geven.

Alvast bedankt.

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Heb je de HDMI kabel al uitgesloten?

Waarom wil je persé naar HDMI?

Anjunabeats

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke hardware hebben we 't over?

HDMI wil nog wel eens underscan of overscan toepassen, waardoor het beeld niet meer pixel-perfect is, iets dat DVI wel doet.
Je zou nog eens kunnen kijken of je dat uit kunt zetten.
Maar als DVI werkt, zou ik gewoon lekker DVI gaan gebruiken.

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:57
Wat TERW_DAN zegt plus nog een toevoeging: video over HDMI wil soms ook nog wel eens automatisch een limited color range gebruiken (16-235 ipv 0-255) waardoor het zwarte grijs word en je minder diepe kleuren krijgt. Zoek ook eens naar dat soort instellingen.

Als je even zegt welke videokaart, scherm en software (OS etc) combinatie dit op treed dan kunnen veel mensen hier heel wat nuttigers over vertellen waar je moet kijken.

• Maarton
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03:51
Bedankt. Ik was inderdaad gewoon benieuwd waar dit door kon komen. Ik heb momenteel de DVI aangesloten en zal deze ook aangesloten laten.