Laptop met HDMI verbinden met displayport monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 23:23
Mijn vraag
Ik heb sinds kort een laptop met alleen een HDMI uitgang. Deze wil ik aansluiten aan mijn Dell Ultrasharp U2312HM . Ik gebruikte de VGA uitgang op mijn oude laptop, en dit ging prima. Ik heb een kabel gekocht met HDMI uitgang en Displayport uitgang (HQ Products BF-M052-1.8) zodat ik mijn laptop kan verbinden aan mijn monitor. Echter gebeurt er niks.... Gebruik ik een verkeerde kabel of is de kabel defect?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05-2024
Ik denk dat je het verkeerde soort kabel heb. Displayport -> HDMI kan soms wel werken omdat veel displayport outputs ook HDMI/DVI signalen kunnen versturen. Maar HDMI -> displayport kan lastiger zijn volgens mij.

Wat wel zal werken voor jou is HDMI/DVI kabel. HDMI en DVI gebruiken hetzelfde videosignaal, dus dat moet gewoon werken.

Als je echt DisplayPort wil dan moet je kijken naar een actieve converter van HDMI naar DisplayPort

[ Voor 25% gewijzigd door iFez op 06-01-2017 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dellmorte
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-09 15:48
Miss de dvi-d gebruiken.

DVI-D Dual Link kabels zijn zoals gezegd geschikt voor hogere resoluties en hogere verversingsfrequenties, maar hebben meer aansluitpennen

Er zit toch geen hdmi aansluiting op jouw scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
Ok thanks! Er zit inderdaad helaas geen HDMI aansluitling op mijn monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
Enig idee of de HP DisplayPort to HDMI 1.4 Adapter een active adapter is? Ik kan het niet vinden wanneer ik op de specificaties van het product google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:54

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

kippengaas schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:01:
Ok thanks! Er zit inderdaad helaas geen HDMI aansluitling op mijn monitor
Maar wel een DVI. Dus een HDMI - DVI(-D) kabel is wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banandy
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Displayport signaal naar HDMI kan zonder converter. HDMI signaal naar Displayport vereist een converter.
Zo simpel is het.
In jouw geval heb je dus een (actieve) converter nodig.

Als je monitor een DVI ingang over heeft kun je ook af met een HDMI naar DVI kabel (is goedkoper).
Echter als je ook geluid mee wil sturen is HDMI naar DVI niet afdoende. DVI stuurt/ontvangt alleen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
Banandy schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:55:
Displayport signaal naar HDMI kan zonder converter. HDMI signaal naar Displayport vereist een converter.
Zo simpel is het.
In jouw geval heb je dus een (actieve) converter nodig.

Als je monitor een DVI ingang over heeft kun je ook af met een HDMI naar DVI kabel (is goedkoper).
Echter als je ook geluid mee wil sturen is HDMI naar DVI niet afdoende. DVI stuurt/ontvangt alleen beeld.
Top! En iets als de HP 3001pr USB 3.0-poortreplicator ; kan ik die gebruiken? Aansluiten via USB 3 (denk ik) en dan aansluiten aan mijn monitor. Dan heb ik meteen wat USB slots erbij. Ik heb een kortingsbon van €100 van HP, dus dan valt de prijs wel mee
Pagina: 1