[iTunes] Dataverbruik + matchen Apple Music op de Mac

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-09 12:19
Ik heb al een hele tijd een abo op Apple Music, dit omdat ik mijn eigen muziek kan uploaden naar de iCloud Muziek Bibltiotheek.

Sinds enkele weken, ik kan niet meer precies zeggen vanaf welke update, staat bij al mijn muziek "geüpload". Nochtans had ik nummers die wel via Apple Music gematcht waren... Hebben andere Tweakers hier ook last van?

Ik neem mijn Mac ook mee naar het werk om daar mijn muziek te streamen via 4G (heb zo'n 4G vast internet oplossing genomen met 30GB volume), omdat het netwerk van het werk dit anders niet toestaat en ik echt wel mijn muziek wil hebben tijdens het werk :)

Nu verbruikt iTunes (gezien via activiteitenweergave) voor zo'n 100 nummers zo'n 7,5GB aan data, zelfs indien ik enkel gedownloade muziek afspeel... In feite maakt dit laatste dus eigenlijk niet uit (wat al heel raar is!). Via internet vond ik wel al dat dit vermoedelijk aan Genius ligt (die je niet kan afzetten in combinatie met Apple Music...).

Nu vroeg ik mij af of andere Tweakers ook zo'n dataverbruik zien? Of weten of ik nog iets anders kan doen om het verbruik naar beneden te krijgen...

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)