Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:
Ik heb een appartement op het oog voor 260.000 inclusief parkeerplaats in de onderbouw. Parkeerplaats is apart geregistreerd in het kadaster.

Probleem:
Nu wil ik graag een hypotheek onder NHG afsluiten vanwege het rentevoordeel, maar de koopprijs is op deze manier boven de 245.000 euro en daarmee boven de grens.

Mogelijke oplossing:
Verkoopprijs appartement op 245.000 zetten de parkeerplaats op 15.000 zodat ik bij het appartement onder de grens blijf. De parkeerplaats wordt dan op een andere manier gefinancierd.

Vraag:
Is dit mogelijk zo :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2017 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-09 14:54
Volgens mij kan dat wel.

Als je de parkeerplaats kunt betalen uit eigen middelen of met behulp van een lening maakt dat geen deel uit van je hypotheek.

Maar ik kan het mis hebben. :P

Uiteraard weegt het wel mee in het bedrag dat je als maximale hypotheek kunt krijgen, omdat een daling van je vermogen of een hogere schuld daarin meeweegt.

[ Voor 33% gewijzigd door Fornoo op 06-01-2017 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 13:25
Volgens mij werkt het niet zo, gaat om de totale hypotheeksom. Dus niet wat er tegenover staat, reken dus ook nog even de kosten koper erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 15:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kijk je uit dat je dan niet de mist in gaat met je taxatiewaarde (indien de taxatie de parkeerplaats meepikt als direct bij het huis horend)?

Anders is je taxatie zometeen enkele tienduizenden Euro's hoger dan de koopprijs; moet je inderdaad extra eigen middelen aantonen en je k.k. / aftrek is mogelijk ff puzzelen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:45
Malt007 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:59:
Volgens mij werkt het niet zo, gaat om de totale hypotheeksom. Dus niet wat er tegenover staat, reken dus ook nog even de kosten koper erbij :)
Het gaat om de koopprijs inderdaad, dat je eigen vermogen inbrengt waardoor je hypotheek bedrag lager uitvalt maakt niks uit.

Als de parkeerplaats los kan worden gekocht van het huis is dit een prima constructie! Je moet even bij de hypotheekadviseur informeren. Ik weet niet of de parkeerplaats, los van eigen nummer, bij het perceel hoort of niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 19:16
Tweede hypotheek voor de parkeerplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pak de splitsingsakte er eens bij en bekijk of de parkeerplaats wel of niet onlosmakelijk is verbonden met het appartement.

Zo is ook onze parkeerkavel los van het appartement terug te vinden bij het kadaster, maar is toch echt onlosmakelijk verbonden aan het appartement en kan dan ook niet los worden verkocht. Er is dus ook maar één verkoop (appartement en parkeerplaats samen). Daarnaast zou een losse financiering van de parkeerplaats er ook nog voor kunnen zorgen dat de NHG vindt dat je financiële last te hoog is. Door deze situatie kan het vervolgens weer zo zijn dat je een lagere NHG kan afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 22:58

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:51:
Situatie:
Ik heb een appartement op het oog voor 260.000 inclusief parkeerplaats in de onderbouw. Parkeerplaats is apart geregistreerd in het kadaster.

Probleem:
Nu wil ik graag een hypotheek onder NHG afsluiten vanwege het rentevoordeel, maar de koopprijs is op deze manier boven de 245.000 euro en daarmee boven de grens.

Mogelijke oplossing:
Verkoopprijs appartement op 245.000 zetten de parkeerplaats op 15.000 zodat ik bij het appartement onder de grens blijf. De parkeerplaats wordt dan op een andere manier gefinancierd.

Vraag:
Is dit mogelijk zo :*)
Dat is afhankelijk van hoe die parkeerplaats in de acte staat. Is het echt een losstaand iets (wat bv in Amsterdam vrij vaak voorkomt), of ie die parkeerplaats onderdeel van de acte. In het eerste geval : Mogelijk, maar je zit dan met je KK), in het tweede geval : Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Gewoon de prijs naar beneden onderhandelen als hij voor 260.000 kan je makkelijk 15k er vanaf snoepen is net is meer dan 5% (de norm is naar mijn eigen idee altijd rond de 5-10% onderhandeling)

Geen gedoe en opgelost wij hadden onze woning ook precies op NHG geprijsd omdat alles er boven toch niet verkoopt (ruim er boven weer wel) en met onderhandeling meer gekregen dan alle andere woning in de straat. Iedereen kan zakken met de prijs alleen als ze niet willen verkopen kan je niet onderhandelen of de prijs is echt super goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:50
Malt007 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:59:
NHG grens is nu 247.450 euro (101 % van de marktwaarde). Dat is max 245.000,- euro koopsom en 2450,- euro kosten koper.
Pagina: 1