Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiM0
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-12-2024
Dag mede tweakers

Zonet besloot ik dat ik mijn oude CD's nog eens wou beluisteren. Omdat ik in mijn Lenovo Ideapad Y510P de DVD drive heb vervangen door een HDD caddy, moest ik dus wel gebruik maken van een externe dvd drive. Dit is eigenlijk de originele dvd drive maar dan in een externe behuizing geplaatst.

Van het moment dat ik enkel de voeding aansloot op de externe drive, werkte deze normaal. (Drive ging open en dicht) Toen ik hem met een usb kabel verbond met mijn laptop sloot deze abrupt af en kwam er zelfs rook uit de externe dvd drive! In eerste instantie dacht ik dat mijn moederbord gefrituurd ging zijn. Gelukkig kon ik na een power cycle (voeding+batterij eruit en dan 30 sec power knop inhouden) wel gewoon weer booten.

Mijn laptop lijkt normaal te functioneren, inclusief de usb-poorten. Ik vraag me echter toch af of dit geen schade heeft aangericht? Zeker gezien er rook uit de dvd drive kwam. Ik heb mijn laptop intensief nodig voor mijn studie's dus ik kan me niet veroorloven dat hij volgende week opeens de geest geeft.

Om jullie al voor te zijn:
-Ja ik heb de correcte voeding gebruikt voor de externe dvd drive.

Alvast bedankt, hopelijk zijn er mede tweakers die me wat advies kunnen geven.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Heeft hij het in deze configuratie ooit goed gedaan? Anders kan ik niet anders concluderen dan dat er of iets verkeerds is aangesloten of dat je gewoon pech hebt en je dvd speler het heeft begeven. Zeker als hij lang heeft stilgelegen. Overkwam mij laatst met 2 oude VHS video recorders. Deden het enkele dagen goed en toen einde oefening.
Elco's willen nl. nog wel eens "deformeren" als ze lang spanningsloos zijn geweest. De capaciteit loopt dan erg terug. Dit proces is omkeerbaar door er weer gewoon spanning op te zetten maar als een circuit dan al de geest gegeven heeft...

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?