Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkL
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-06 16:48
Ik ben van plan om voor de hobby een Mac Pro of hackintosh te bouwen. Ik schaar mezelf wel onder de Apple fanboys, vandaar dat dit hobbyproject op OSX gericht is. :)

Ik zie twee opties:

- Het kopen van een Mac Pro 3.1/4.1/5.1 en upgraden waar mogelijk en nodig
- Het kopen van een Mac Pro kast en er een hackintosh van bouwen

Ik denk zelf dat de tweede optie goedkoper is en meer mogelijkheden biedt.

Het doel is om een machine te hebben die geschikt is voor 'normaal' thuisgebruik en een beetje games. Als het kan is het mooi als er nog een beetje 3D renderingen op gemaakt kunnen worden, maar dat is niet het hoofddoel.

Ik heb nog geen budget bedacht, maar het moet natuurlijk niet de spuigaten uitlopen ;)

Graag hoor ik jullie ervaringen zodat ik een leuke keuze kan maken.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:08

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je een casemod gaat doen is het goedkoper om een PowerMac G5 te nemen. Als je handig bent kan je zelfs de PSU behuizing hergebruiken. Een kale Mac Pro 2006 kost incl onderdelen al 100-200 eurie een PowerMac G5 kan je vaak gratis meenemen en anders een paar tientjes. De mod hardware is wel duur omdat je de boel moet ombouwen naar ATX.

Aanvullend:

De 3,1 is te oud. Niet meer doen. Een dual CPU 2009 is het mooiste als je niet zelf wil maken. Die kan je flashen naar 5,1 firmware waardoor je Westmere 6-cores erin kwijt kan. Dan heb je een beest. Met een PCIe kaart met SSD gaat-ie helemaal vliegen.

[ Voor 28% gewijzigd door nelizmastr op 06-01-2017 12:12 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 16:28

Kek

3flix

Ik heb nog wel een Mac Pro kast staan zonder inhoud..

met dit; http://www.thelaserhive.com/product-category/mac-pro-kits/ maak je daar zo een werkende kast van.

als je dan echt goed bezig wil gaan heb ik nog wel een front panel ding liggen zodat je je mobo aan het front panel kan koppelen (usb, power led etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkL
nelizmastr schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:09:
Als je een casemod gaat doen is het goedkoper om een PowerMac G5 te nemen. Als je handig bent kan je zelfs de PSU behuizing hergebruiken. Een kale Mac Pro 2006 kost incl onderdelen al 100-200 eurie een PowerMac G5 kan je vaak gratis meenemen en anders een paar tientjes. De mod hardware is wel duur omdat je de boel moet ombouwen naar ATX.
Wat zou er nodig zijn en wat kost het om de boel om te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:08

nelizmastr

Goed wies kapot

macselect schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:54:
[...]

Wat zou er nodig zijn en wat kost het om de boel om te bouwen?
Zie de reactie van Kek. The laser hive maakt de kits op maat voor de Mac Pro en PowerMac G5. Wel moet je zelf stukken uit de kast halen met een wat elektrisch gereedschap. :)

Templates e.d. hebben ze gelukkig allemaal beschikbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door nelizmastr op 06-01-2017 14:25 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkL
Ik heb een kast van een Mac Pro aangeschaft en heb besloten om er 'niet-Apple' componenten in te zetten. Zoals ik tot nog toe gelezen heb, zal dit bestaan uit een Gigabyte moederbord, een Intel i5/i7 processor en een NVidia grafische kaart. Verder wil ik een SSD+hardeschijf gebruiken en 16GB RAM.

Ik ben aan het kijken naar een gebruikte set op tweakers, om te kunnen besparen op de onderdelen.

Bij tips voor onderdelen hoor ik dat natuurlijk graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:12
Een Nvidia grafische kaart kan, maar let op de 10xx reeks wordt hierbij niet ondersteund. De amd RX4xx wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 22:14
:P Dit lijkt me interessant om te doen. Hoe is dit afgelopen, succesvolle build? Pics? Hoe liep het af? Viel het tegen? Viel het mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bOEwm07.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door digidokter.net op 25-06-2021 23:22 ]

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

@digidokter.net het is niet echt handig om een 3 jaar oud topic te kapen voor je vraag. Al helemaal als je vraag in een plaatje staat wat extern gehost is. Iemand die later dit topic wilt lezen heeft hier niks aan, aangezien je plaatje dan mogelijk al verdwenen is. Dit topic gaat dan ook op slot.

Je kunt een nieuw topic openen voor je vraag, maar lees dan eerst Het algemeen beleid nog 'ns goed door.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.